کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گلايه بي‌نتيجه وزير از شركت‌های بيمه


کد خبر : ۱۵۸۷۱دوشنبه، ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۹:۴۷۱۲۳۱ بازدید

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در بين دانشجويان پزشكي دانشگاه شهيد بهشتي حاضر شد تا در مراسم آغاز سال تحصيلي دانشگاه علوم ...

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در بين دانشجويان پزشكي دانشگاه شهيد بهشتي حاضر شد تا در مراسم آغاز سال تحصيلي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي و ورودي‌هاي جديد با آنها همگام باشد.

او سراپا مشكي پوشيده بود زيرا هنوز هم با غم و اندوه حادثه منا دست‌وپنجه نرم مي‌كند. ساماندهي بهداشتي و پزشكي حجاج مصدوم، جنازه كشته‌هاي حادثه منا و... مسووليت سنگيني است كه بر دوش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گذاشته شده است. دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي بيش از 1100 دانشجوي علوم پزشكي جديد به ظرفيت 13هزارنفري اين دانشگاه اضافه شده است. در ابتداي اين مراسم رييس دانشگاه علوم پزشكي صحبت كرده و ابراز اميدواري كرد كه آموزش پزشكي در ايران هم مانند ديگر كشورها با اصلاحات روبه‌رو شود و دانشجويان پزشكي براساس اطلاعات بيماري مردم كشور تحصيل و آموزش ‌ببينند.

علي‌اصغر پيوندي مي‌گويد: «طرح ريفرم از 10سال براي اصلاح آموزش پزشكي در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي درحال اجراست. اين طرح به معناي آن است كه دانشجويان پزشكي براساس نيازهاي جامعه و بيماري‌هايي كه مردم دارند، آموزش و تحصيل مي‌كنند. در طرح ريفرم نواقصي وجود داشت كه اصلاحات لازم صورت مي‌پذيرد. براين اساس هم‌اكنون دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تنها دانشگاه اجرا‌كننده اين طرح درايران است و اميدواريم اين طرح در تمام دانشگاه‌هاي كشور گسترش يابد.»

رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در ادامه با اشاره به اينكه ما نيز طالب كارهاي سياسي در دانشگاه هستيم ولي مخالف تبديل دانشگاه به باشگاه سياسي براي احزاب هستيم، مي‌افزايد: «دانشگاه نبايد محل فعاليت‌هاي افراد براي گروه‌هاي سياسي شود كمااينكه مي‌تواند در چارچوب تعريف شده نظام بحث و بررسي و نقد گذاشته شود، ولي دانشگاه نبايد به هيچ عنوان تبديل به باشگاه سياسي شود.»

پس از آن دكترسيدحسن هاشمي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي پشت تريبون قرار مي‌گيرد تا با دانشجويان حرف‌هايي خودماني بزند. او به دانشجويان گوشزد كرد اگر مي‌خواهند در كار خود موفق شوند بايد مردم را دوست داشته باشند و براي جان، زندگي و وقت مردم احترام قائل باشند.

او مانند پدري مهربان با دانشجويان سخن گفته و به آنها تاكيد مي‌كند: «وظيفه شما اين است كه در رشته تحصيلي خود كوشا باشيد. در انتخاب دوست هوشيار باشيد و بدانيد كه يك ايراني وقتي ريشه‌دار است كه تاريخ، اصالت، باورهاي ديني و اعتقادات كشور خود را بشناسد و به كشورش عشق بورزد.»

پس از پايان سخنراني وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، از چهره‌هاي برتر فعاليت‌هاي فرهنگي، قرآني، پژوهشي، ورزشي و رتبه‌هاي برتر كنكور نوبت به تقدير به عمل آمد. وزير عجله داشت اما بعد از ترك سالن مراسم، به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. وزير بهداشت با اعلام اينكه نهادهاي متولي بازگشت حجاج به كشور درحال آماده‌باش هستند، درجمع خبرنگاران مي‌گويد: «وزارت كشور هم اعلام كرد كه درتمام استان‌ها اين آمادگي وجود دارد. راه‌وشهرسازي براي انتقال حجاج و مصدومين، جان باختگان به كشور آماده است. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و هلال‌احمر جمهوري اسلامي ايران هم خدمات خود را به‌طور مستمر پيگيري خواهد كرد و آمادگي خود را براي حضور در عربستان، انتقال مجروحين و مصدومين و كمك به حجاج ساير كشورها اعلام كرد. ولي متاسفانه با استقبال كشور عربستان مواجه نشد.»

دكترسيدحسن هاشمي با بيان اينكه انتقال حجاج از روز يك‌شنبه (ديروز) به كشور شروع شده است، مي‌افزايد: «بيمارستان‌هاي ما بايد از بيمارها آزاد و تخليه شود. حج تمام نشده و امكان دارد كه بيماري يا مصدوميتي به وجود آيد. بنابراين همه بيمارستان‌ها بايد آماده‌باش باشند. درعين حال در مورد ويروسي كه خطرناك است و چند سالي است در عربستان قرباني مي‌گيرد دستورات لازم به همه كاروان‌ها، هيات پزشكي و هريك از هواپيماهايي كه حجاج را به ايران منتقل مي‌كنند، دستورات لازم داده شده است. تمام موارد پيش‌بيني شده تا در 19 مقصدي (مبادي ورودي) كه هواپيماي حجاج به آن سمت حركت مي‌كنند، مشكلي پيش نيايد.»

وي درپاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه بسياري از حجاج به دليل وجود گاز سيانول در روز حادثه منا كشته شده‌اند، تاكيد مي‌كند: «در اين مورد شايعه زياد است. ضمن آنكه تجربه‌يي هم در سال66 داريم. شرايط در مكه مكرمه و منا به نحوي است كه اين حادثه به دليل بي‌تدبيري اتفاق مي‌افتاد. راحت‌ترين راه پذيرش اين بي‌تدبيري ازسوي دولت عربستان بود و عذرخواهي از مسلمانان و تلاش در جهت رفع تالمات روحي حجاجي كه در عربستان حضور دارند. رخ دادن چنين حادثه‌يي واضح بود و مسوولان عربستان بايد پيش‌بيني و پيشگيري مي‌كردند. ساده‌ترين راه، چيزي كه مقام معظم رهبري هم تاكيد كردند: «با انصاف مسووليت خود را بپذيريد، عذرخواهي كنيد.» به نظر من هنوز هم براي عذرخواهي دير نشده تا آلام حجاج آسيب ديده در اين حادثه التيام بخشيده شود.» دكتر هاشمي درتوصيف بيمارستان‌هاي ايران در عربستان نيز مي‌گويد: «وضعيت بيمارستان‌هاي ما در عربستان خوب است و آن‌طور كه به من گزارش كرده‌اند اكثر بيماران درحال ترخيص هستند و ادامه مناسك خود را انجام خواهند داد. بنا بر اين است كه مجروحين يا ترخيص يا به ايران منتقل شوند. بيمارستان‌ها درمراكزي كه هواپيماي حجاج از مبدا جده فرود مي‌آيند، درحالت آماده‌باش كامل هستند.»

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به شيوع بيماري وبا در عراق نيز تاكيد دوباره كرده و مي‌افزايد: «زائرين عتبات بايد مراقبت زيادي كرده و به دستورات پزشكي روساي كاروان‌ها توجه كنند. دانشگاه‌هاي علم پزشكي درمرز عراق و مبادي ورودي هم آماده‌باش هستند و به وزارت بهداشت عراق هم درجهت كلرزني و اقدامات پيشگيرانه از شيوع وبا كمك كرده‌ايم.»

وي به اين سوال كه عربستان سعودي به نماينده دولت جمهوري اسلامي ايران (وزير ارشاد) ويزا نداده‌اند. دولت در اين راستا اقدام ديگري انجام خواهد داد، پاسخ مي‌دهد: «من اطلاع دقيقي در اين مورد ندارم و وزارت امور خارجه بايد پاسخگوي اين سوال باشد. وزارت امورخارجه از ابتداي اين حادثه در تلاش بوده كه نماينده‌يي از دولت حتما آنجا حضور داشته باشد، حتما اين مورد را پيگيري مي‌كنند و اطلاع‌رساني‌هاي لازم در اين مورد صورت خواهد گرفت.»

بنا به‌گزارش "روزنامه تعادل" ، اواخر شهريور بود كه وزير رفاه و سازمان مديريت قول داد كه تا پايان شهريور مطالبات پرسنل بيمارستان‌ها از بيمه‌ها را پرداخت كند.  بدقولي بيمه‌ها و رويارويي دو وزير، هزينه‌ها سلامت مردم را دچار مشكل خواهد كرد. در اين مورد از دكترسيدحسن هاشمي پرسيديم. وزير بهداشت به روزنامه تعادل مي‌گويد: «بخش جزئي از آن پرداخت شده است. ولي هنوز بخش عمده بيمه‌ها مانده است.» وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به لزوم از بين رفتن مسائل مالي بين پزشك و بيمار مي‌گويد: «بسياري از شايعات و تهمت‌هايي كه جامعه پزشكي را هدف گرفته با از بين رفتن مسائل مالي بين پزشك و بيمار از بين خواهد رفت. تمام جامعه پزشكي از اينكه مساله مالي بين او و بيمارش نباشد و پرداختن به كار حرفه‌يي خود استقبال مي‌كند. البته اين مهم مسير نيست مگر آنكه بيمه كارآمد در جامعه وجود داشته باشد و هم در خدمات پايه و هم در بيمه‌هاي تكميلي از مردم حمايت كند. در اين صورت مردم مي‌توانند براي بخشي از هزينه درماني كه درسبد هزينه‌ها پيش‌بيني نشده است، از حمايت كامل بيمه‌ها برخوردار باشند و براي برخي موارد كه خودشان علاقه‌مند هستند مانند خدمات زيبايي و... از بيمه‌هاي تجاري استفاده كنند. ترديد نكنيم كه راهي غير از اين نيست. كرامت جامعه پزشكي و احترام مردم در گرو بيمه كارآمد و قوي است كه اميدواريم اين مهم محقق شود.»

وي در مورد زيانده بودن بيمه‌هاي درماني نيز به «تعادل» مي‌گويد: «بالاخره بايد در اعتباراتي كه بيمه‌ها دريافت مي‌كنند، پيش‌بيني‌هاي لازم صورت بگيرد و سرانه هر فرد را به نحوي تعريف كنند كه زيانده نباشد. درحال حاضر كساني كه ارائه‌دهنده خدمات هستند چه دربخش خصوصي و چه دربخش دولتي، گناهي ندارند. آنها خدمت را ارائه دادند و طبعا براي ادامه فعاليت خود نياز به پرداخت به موقع هزينه‌ها هستند. اگر هزينه‌ها پرداخت نشود، دچار آسيب مي‌شوند و مسلما آسيب به دريافت‌كنندگان خدمت (مردم) نيز منتقل مي‌شود. بالاخره اين مشكل يك روزي بايد حل شود و ما اميدواريم كه در دولت تدبير و اميد و ماه‌هاي پاياني اين مجلس چاره‌يي براي آن انديشيده شود.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها