کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی 5 خودروساز بزرگ ایران برمبنای میزان تولید


کد خبر : ۱۵۷۲۱دوشنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶:۴۷۵۵۶۷ بازدید

تجزیه و تحلیل آمار تولید خودرو در کشور طی پنج ماه نخست امسال بیانگر آن است که 90 درصد خودروهای سواری، از سوی دو خودروساز ...
معرفی 5 خودروساز بزرگ ایران برمبنای میزان تولیدمعرفی 5 خودروساز بزرگ ایران برمبنای میزان تولید

تجزیه و تحلیل آمار تولید خودرو در کشور طی پنج ماه نخست امسال بیانگر آن است که 90 درصد خودروهای سواری، از سوی دو خودروساز بزرگ کشور به تولید رسیده و خودروسازان مستقر در استان کرمان که به تولید خودروهای چینی مشغولند 9.3 درصد تولید خودروهای سواری تولیدی ایران را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر دو گروه بزرگ خودروسازی در کشور، 7 شرکت خودروساز دیگر مشغول فعالیت بوده‌اند و توانسته‌اند حدود 46 هزار خودرو سواری را تولید و به بازار عرضه کنند. 

به گزارش اقتصادنیوز، خودروسازان ایرانی تا پایان مردادماه 405 هزار و 689 دستگاه انواع خودروهای سورای را به تولید رسانده اند که از این میان ایران خودروبا تولید،224 هزار و 452 ، سایپا، 140 هزار و 919 ، کرمان موتور 22 هزار و 508 ، مدیران خودرو، 14 هزار و 422 و گروه بهمن 2 هزار و 155 به ترتیب به عنوان پنج خودروساز بزرگ کشور نام گرفته‌اند.

رشد قابل توجه تولید خودرو در استان کرمان به عنوان قطب سوم خودروسازی کشور، موید آن است که 38 هزار دستگاه انواع خودرو سواری چینی در چهار کارخانه خودروسازی این استان به تولید رسیده است. از این روی استان کرمان به پایگاه اصلی خودروسازان چینی در کشور تبدیل شده که به نظر می‌رسد با اجرایی شدن برجام این خودروسازان قصد دارند علاوه بر چینی‌ها با برندهایی دیگر وارد مذاکره شوند و سبد محصولات خود را متنوع ‌تر از گذشته کنند.

این آمار بیانگر آن است که ایران خودرو در این مدت 10 نوع خودرو سواری را به تولید رسانده که سه نوع آن برند ملی، سه نوع متعلق به شرکت‌های ژاپنی، کره‌ای و چینی و سه نوع مربوط به پژو و یک نوع متعلق به رنو بوده است.

سایپا نیز 7 نوع خودرو را به تولید رسانده که یک نوع آن برند ملی، دو نوع کره‌ای، یک نوع متعلق به رنو و دو نوع چینی محصولات این شرکت را تشکیل داده است.

خودروسازان چینی چهار نوع و گروه بهمن نیز سه نوع خودرو را تولید کرده‌اند تا در مجموع با در نظر گرفتن 9 خودروساز موجود در کشور، 24 نوع خودرو سواری با چهار ملیت و 10 برند در ایران به تولید برسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها