کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انتظار برگ‌ریزان اجاره بها در پاییز / قیمت‌ها


کد خبر : ۱۵۶۵۴شنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱:۵۰۲۸۲۶ بازدید

با توجه به آرامش اجاره بها در فصل تابستان که پرتحرک‌ترین فصل نقل و انتقالات محسوب می‌شود، انتظار می‌رود با شروع فصل پاییز و فروکش ...

با توجه به آرامش اجاره بها در فصل تابستان که پرتحرک‌ترین فصل نقل و انتقالات محسوب می‌شود، انتظار می‌رود با شروع فصل پاییز و فروکش کردن تقاضا شاهد کاهش نسبی نرخ اجاره بها باشیم.

ایسنا نوشت، نرخ اجاره بهای واحدهای 80 متری در نقاط مختلف تهران با محاسبه معادل تبدیلی آنها بین حدود یک میلیون و 500 هزار تومان تا حدود 5 میلیون تومان نوسان دارد که به شرح زیر است:

یک واحد آپارتمان 80 متری واقع در خوش کمیل، با پارکینگ و انباری به قیمت 55 میلیون تومان رهن کامل در نظر گرفته شده که معادل تبدیلی آن یک میلیون و 650 هزار تومان اجاره ماهیانه است.

یک واحد آپارتمان 80 متری واقع در دردشت، با پارکینگ و انباری به قیمت 65 میلیون تومان رهن کامل در نظر گرفته شده که معادل تبدیلی آن یک میلیون و 950 هزار تومان اجاره ماهیانه است.

یک واحد آپارتمان 80 متری واقع در میدان ولیعصر، طبقه دوم، یک خوابه با پارکینگ به قیمت 70 میلیون تومان رهن کامل در نظر گرفته شده که معادل تبدیلی آن 2 میلیون و 100 هزار تومان اجاره ماهیانه است.

یک واحد آپارتمان 80 متری واقع در سعادت آباد، دوخوابه، با انباری به قیمت 80 میلیون تومان رهن کامل در نظر گرفته شده که معادل تبدیلی آن 2 میلیون و 400 هزار تومان اجاره ماهیانه است.

یک واحد آپارتمان 80 متری واقع در پونک، دوخوابه، با پارکینگ، انباری و آسانسور به قیمت 30 میلیون تومان پول پیش و یک میلیون و 500 هزار تومان اجاره در نظر گرفته شده که معادل تبدیلی آن 2 میلیون و 400 هزار تومان اجاره ماهیانه است.

یک واحد آپارتمان 80 متری واقع در سهروردی شمالی، با پارکینگ، انباری و آسانسور به قیمت 15 میلیون تومان پول پیش و 2 میلیون و 100 هزار تومان اجاره در نظر گرفته شده که معادل تبدیلی آن 2 میلیون و 550 هزار تومان اجاره ماهیانه است.

یک واحد آپارتمان 80 متری واقع در سیدخندان، با پارکینگ، انباری و آسانسور به قیمت 50 میلیون تومان پول پیش و یک میلیون و 150 هزار تومان اجاره در نظر گرفته شده که معادل تبدیلی آن 2 میلیون و 650 هزار تومان اجاره ماهیانه است.

یک واحد آپارتمان 80 متری واقع در میرداماد، دوخوابه، با پارکینگ، انباری و آسانسور به قیمت 30 میلیون تومان پول پیش و 2 میلیون و 500 هزار تومان اجاره در نظر گرفته شده که معادل تبدیلی آن 3 میلیون و 400 هزار تومان اجاره ماهیانه است.

یک واحد آپارتمان 80 متری واقع در فرشته، با پارکینگ، انباری و آسانسور به قیمت 20 میلیون تومان پول پیش و 4 میلیون و 200 هزار تومان اجاره در نظر گرفته شده که معادل تبدیلی آن 4 میلیون و 800 هزار تومان اجاره ماهیانه است.

 

متراژ منطقه امکانات نرخ (معادل پرداختی ماهانه)
80 متر خوش پارکینگ، انباری، آسانسور یک میلیون و 650 هزار تومان
80 متر دردشت پارکینگ، انباری یک میلیون و 950 هزار تومان
80 متر میدان ولیعصر پارکینگ 2 میلیون و 100 هزار تومان
80 متر سعادت آباد انباری 2 میلیون و 400 هزار تومان
80 متر پونک پارکینگ، انباری، آسانسور 2 میلیون و 400 هزار تومان
80 متر سهروردی پارکینگ، انباری، آسانسور 2 میلیون و 550 هزار تومان
80 متر سیدخندان پارکینگ،انباری، آسانسور 2 میلیون و 650 هزار تومان
80 متر میرداماد پارکینگ، انباری، آسانسور 3 میلیون و 400 هزار تومان

 

یک کارشناس مشاور املاک در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اتمام فصل نقل و انتقالات و ثبت نام مدارس، جابه‌جایی‌ها انجام شده است، لذا تقاضا برای اجاره در فصل پاییز به طرز محسوسی افت کرده و انتظار می‌رود شاهد کاهش 10 درصدی اجاره بها در پاییز باشیم.

وی افزود: معمولا در اواخر تابستان برخی واحدها بخصوص واحدهای قدیمی روی دست موجران می‌ماند که این افراد مجبور به پایین آوردن اجاره در فصل پاییز هستند. مضافا این‌که از اواسط مهرماه، محرم و صفر شروع می‌شود که ازدواج صورت نمی‌گیرد. بنابراین بسیاری از زوج‌ها خانه‌های خود را در فصل تابستان اجاره کرده‌اند و تقاضای اجاره در ماه‌های آینده به طرز محسوسی کاهش می‌یابد.

طبق بررسی‌های میدانی ایسنا، نرخ اجاره در تابستان امسال نوسان چندانی نداشت و برخلاف سال‌های گذشته با آرامش همراه بود.

بعد از بررسی نرخ اجاره بهای آپارتمان‌های 40 متری در ابتدای تیرماه امسال، نشان داد نرخ‌ها کماکان حدود یک میلیون تومان بوده که نسبت به دو ماه گذشته افزایش چشمگیری را نشان نداده است.

به گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران متوسط افزایش اجاره‌بها در سال 94 نسبت به سال 93، به میزان 10 درصد بوده است.

حسام عقبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه امسال با توجه به ثبات قیمت‌های مسکن، افزایش قابل توجهی در بخش اجاره ایجاد نشده و نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش قیمت داشتیم که پیش‌بینی می‌شود این روند پایدار تا پایان تابستان ادامه یابد.

هم‌چنین آمار بانک مرکزی از تحولات قیمت و حجم معاملات بازار مسکن در شهر تهران در مردادماه نشان می‌دهد که شاخص اجاره مسکن در شهر تهران در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 11.2 درصد و در کل مناطق شهری 12.9 درصد افزایش دارد. این در حالی است که میزان رشد اجاره بها در مجموع با روند کاهشی همراه شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها