کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وقتی آقای نماینده موافق آب‌رسانی به محل ویلای خود می‌شود


کد خبر : ۱۵۳۷۹چهارشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸:۱۹۷۳۷۰ بازدید

اوّل می‌روند اجازه می‌گیرند، یک تأسیساتی در انتهای یک زمین درست می‌کنند؛ بعد که انتهای زمین مال آنها شد، همه‌ی سطح زمین به‌طور طبیعی قابل ...

«اوّل می‌روند اجازه می‌گیرند، یک تأسیساتی در انتهای یک زمین درست می‌کنند؛ بعد که انتهای زمین مال آنها شد، همه‌ی سطح زمین به‌طور طبیعی قابل نقل‌وانتقال خواهد شد؛ از این کارها می‌کنند.» این بخشی از هشدارهای رهبر انقلاب درباره پدیده رو به گسترش زمین‌خواری در کشور است. این هشدار را مدنظر قرار دهید تا برسیم به داستان روستایی نوظهور که تا دو سال پیش مستندات زیادی برای خالی از سکنه بودن آن وجود داشت و حالا برخی آنچنان سنگ بی امکانات بودنش را به سینه می‌زنند که می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن برایش آب، برق و گاز بکشند و از محرومیت خارجش کنند!

به گزارش تابناک، در میان داستان های فراوانی که از زمین خواری منتشر می‌شود، حکایت روستای تازه ساز «اِجِت»، حکایتی بس شنیدنی است؛ منطقه‌ای که در فاصله دو سه کیلومتری روستای مشهور ورسک (از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه-مازندران) قرار دارد و بر اساس سرشماری سال 1391، وجود خارجی نداشته چراکه در آن سرشماری از مکان هایی نام برده شده که در آنها فقط 4 خانوار زندگی می‌کردند، اما اسمی از «اجت» در میانشان دیده نمی‌شود.

البته اوضاع از دو سال پیش به این ور تغییرات زیادی کرده است؛ از زمانی که موعد برگزاری انتخابات شوراها فرا رسید و اهالی منطقه متوجه شدند که منطقه ییلاقی شرق ورسک که برای چرای دام مورد استفاده قرار می‌گرفت، قرار است روستا شده و در آن انتخابات برگزار شود! 

این موضوع بسیاری را نگران کرد و موجب شد که طی صورت جلسه‌ای در تاریخ 05/02/1392  که به امضای تمامی مسئولان شهرستان سواکوه  رسیده، منطقه جنگلی اجت در اطراف روستا، خالی از سکنه اعلام شده و در صورتجلسه قید شود که "فقط دو خانوار دامدار هستند که به صورت ییلاقی برای چرای دام از آن جا استفاده می‌کنند".



* تصاویر ماهواره‌ای از منطقه اجت در دو سال اخیر؛ با مقایسه وضعیت امروز اجت با وضعیت دو سال پیش این منطقه، متوجه خواهید شد که چرا برخی دوست دارند این منطقه روستا شود!

بدین ترتیب به نظر می‌رسید که راه دست اندازی به اجت و سو استفاده از منطقه‌ای که در جز چند کومه و ساختمان های محقری که دامداران در برخی فصول از آنها استفاده می‌کردند، بسته شده اما به یکباره همه چیز تغییر می‌کند؛ تغییری که موجب می‌شود اجت روستا شناخته شده و در آن انتخابات برگزار شود و زمینه تغییرات دیگر منطقه فراهم آید.این تغییر از نامه‌ای که فرماندار سوادکوه به استاندار مازندران در آذر 92 نوشت، آغاز شد؛ نامه‌ای که در آن اجت را روستایی با 20 خانوار در سرشماری سال 90 اعلام شد، در حالی که در سرشماری سال 91 اطلاعات متفاوتی درباره آن درج شده است.

بدین ترتیب از یکسو شورای ورسک شکایت می‌کند و با ارائه مستندات، خواستار لغو مصوبه روستا شدن اجت می‌شود و از سوی دیگر، امثال اداره برق سوادکوه در اقدامی ضربتی و فوری، برق رسانی به اجت را در دستور کار قرار می‌دهد تا سریع از این روستای نوظهور، رفع محرومیت نماید!  البته شکایت نمایندگان ورسک راه به جایی نمی‌برد چراکه ظاهرا به جای شکایت از فرماندار، به اشتباه از استاندار شکایت کرده بودند و فرض را بر موافقت این مقام با روستا شدن اجت گذاشته بودند و همین اشکال موجب می‌شود که رای دیوان عالی اداری درباره این پرونده این گونه صادر شده و شکایت، مردود شناخته شود:

«هرچند در برخی از مکاتبات از قبیل نامه شماره 126918/51/86 – 29/11/1391 اداره کل آمار و اطلاعات استانداری مازندران و نامه شماره 5485/11/8641 – 12/9/1392 فرمانداری سواد کوه از روستای مستقل «اجت» نام برده شده لیکن اقدامات یاد شده مبنی بر ایجاد روستای مستقل به نام «اجت» ناشی از مصوبه ای از استانداری طرف شکایت در خصوص مورد نبوده و در نتیجه شکایت مطروحه به لحاظ اینکه به خواسته ابطال مصوبه استانداری مازندران مطرح گردیده است قابل استماع نبوده، به رد آن اظهار نظر می‌گردد.»

از اینجا به بعد ماجرا چندان شفاف نیست و نمی‌دانیم آیا شکایتِ صورت گرفته تصحیح و بار دیگر مطرح شده یا خیر؟ و یا کسی پیگیر دیگر اشکالات مرتبط با روستا شدن اجت هست یا نه؟، ولی رسانه‌ای شدن ماجرا موجب افشای حقایقی درباره پرونده می‌شود که هر کدام در نوع خود بسیار عجیب و غریب هستند.





*ویلای متعلق به همسر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در منطقه اجت؛ این ویلا متعلق به نماینده‌ای است که از روستا شدن اجت دفاع می‌کند و مدعی است حالا که برق رسانی به منطقه را زمینه ساز شده، به دنبال گازرسانی به این ویلا و دیگر خانه ها و ویلاهای منطقه است!

از جمله این مسائل، ورود کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به ماجراست که در کمال تعجب به صدور نامه ای به امضای رئیس این کمیسیون ختم شده که در آن، روستا شدن اجت، با وجودی که هنوز این روستا رسمیت نیافته و کد روستا دریافت نکرده، با روندی که در آن مورد غیرقانونی وجود ندارد، توضیح داده شده است؛ یعنی اجت به صورت قانونی روستا شده است!

ماجرا زمانی مبهم تر می‌شود که بدانیم یکی از نمیاندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، ویلایی صدمتری در اجت ساخته و هم روستا شدن این منطقه را قانونی خوانده، هم اجت را روستایی با هزار سال قدمت و دارای گورستان 300 ساله توصیف کرده و دست آخر به صراحت تاکید کرده که برق رسانی به اجت ناشی از تلاش های وی است و همچنان می‌کوشد تا گازرسانی به اجت هم انجام شود! البته آقای نماینده تاکید دارد که ویلایش در آن منطقه، ارث پدری همسرش بوده و زمینی محدود است که برای مالکیت آن، دو بار در مزایده شرکت کرده و پول پرداخت کرده‌اند و یک شبه به آنجا نرفته است.

این در حالی است که تصاویر منتشر شده از این ویلا در یکی از سایت های استان مازندران و تصاویر دریافتی از ماهواره های گوگل به وضوح نشان می‌دهد که این ویلا به مانند برخی سازه های دیگر، همگی بعد از تولد روستای اجت در منطقه سبز شده‌اند و نوید تاخت و تاز ویلاسازن در این منطقه کوهستانی در آینده نزدیک را می‌دهند تا بتوان از این آقای نماینده و دیگر افرادی که مدافع روستا شدن اجت بوده و هستند پرسید: به نظر شما مخاطب هشدارهای رهبری درباره زمین خواری، چه کسانی بوده و هستند؟! 



* موقعیت ویلای نماینده محترم روی نقشه ماهواری ای اجت نشان داده شده و علاوه بر آن، زاویه عکاسی از این ویلا (عکس های که بالاتر نمایش داده شده) با فلش مشخص شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها