کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

درخواست دوبرابر شدن جرایم رانندگی


کد خبر : ۱۵۳۷۸چهارشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲:۴۲۳۶۶۶ بازدید

رییس سازمان راهداری کشور آبان ماه سال گذشته خبر تلاش این سازمان برای مذاکره با نهادهای ذی ربط برای افزایش جرایم رانندگی سخن ...
درخواست دوبرابر شدن جرایم رانندگیدرخواست دوبرابر شدن جرایم رانندگی

رییس سازمان راهداری کشور آبان ماه سال گذشته خبر تلاش این سازمان برای مذاکره با نهادهای ذی ربط برای افزایش جرایم رانندگی سخن گفت، حرفی که به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به یک سالگی هنوز راهی طولانی در پیش دارد.

وزارت راه و شهرسازی از مدت‌ها قبل طرح افزایش مبلغ جرایم رانندگی را در دستور کار قرار داده اما با وجود این پیگیری‌ها هنوز نتوانسته نسبت به عملیاتی کردن این جرایم جدید موفقیت خاصی به دست آورد.

به گزارش ایسنا، شاید اصلی‌ترین دلیل برای پیگیری این موضوع ثابت باقی ماندن نرخ جرایم رانندگی برای چند سال مداوم باشد. قانون فعلی که از سال88 تصویب شده و از سال 89 به مرحله اجرا در آمده است هنوز نسبت به تورم چند سال گذشته به روز رسانی نشده و همین امر رییس سازمان راه‌داری را را بر آن داشته که رسما نسبت به نبود توان بازدارندگی لازم در جرایم فعلی اظهار نظر کند.

کشاورزیان در چهارمین نشست اعضای اصلی ستاد خدمات هماهنگی سفر بار دیگر به این موضوع اشاره کرده و گفته است در حال حاضر جرایمی که اعمال می‌شود مربوط به اواخر سال ۸۹ است که از ابتدای سال ۹۰ اعمال شده است، این در حالی است که از این تاریخ تا کنون بیش از ۱۰۰ درصد تورم داشته‌ایم. ضمن اینکه برخی از این جرایم از ابتدا هم خاصیت بازدارندگی کافی را نداشته‌اند.اگر وضعیت جرایم را با کشورهای همسایه و کشورهای توسعه‌یافته مقایسه کنیم، مشاهده می‌کنیم که تفاوت‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد.

معاون وزیر راه پیشنهاد قطعی خود را نیز ارائه کرده و با توجه به افزایش چند برابری تورم در طول سال‌های گذشته پیشنهاد کرده است که جرایم رانندگی بیش از دوبرابر آنچه در حال حاضر محاسبه می‌شود، تعیین شود.

این موضوع البته تنها بخشی از راه حل وزارت راه وشهرسازی است. آخوندی چند روز قبل رسما اعلام کرد با توجه به آمارهای ارائه شده درصد تصادف و تلفات جاده‌ای در محورهایی که دوربین‌های نظارتی دارندبه شدت پایین‌تر از دیگر جاده هاست و از این رو در صورت موافقت با افزایش جرایم احتمالا این روش نیز به عنوان ضلع دوم نظارتی وزارت راه به این موضوع اختصاص خواهد یافت.هرچند مشخص نیست آیا با گذشت حدود یک سال این بار تیغ کشاورزیان طلسم افزایش جرایم را خواهد برید یا خیر.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها