کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پاکستان آماده کسب بیشترین سود از واردات برنج ایران


کد خبر : ۱۵۳۳۷سه شنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱:۴۲۱۲۴۶ بازدید

در حالی میزان صادرات برنج پاکستان امسال 30 درصد کاهش یافته است که صادر کنندگان از دولت خواستار حمایت بیشتری شده‌اند، رئیس اتحادیه ...

در حالی میزان صادرات برنج پاکستان امسال 30 درصد کاهش یافته است که صادر کنندگان از دولت خواستار حمایت بیشتری شده‌اند، رئیس اتحادیه صادرکنندگان برنج پاکستان گفت: با لغو ممنوعیت واردات از سوی ایران باید سود حداکثری را از این فرصت به دست آمده داشته باشیم.

 

به گزارش بیزینس رکوردر رئیس اتحادیه صادرکنندگان برنج پاکستان با بیان اینکه ممنوعیت واردات برنج از سوی ایران برداشته شده است و از ماه اکتبر (مهر) صادرات به ایران از سر گرفته می‌شود، گفت: باید از این فرصت به دست آمده حداکثر استفاده را برای افزایش سود و درآمد بکنیم.

رفیق سلمان افزود: پیش از این پاکستان بزرگترین صادرکننده برنج به ایران بود در حالی که اکنون هند خود را به بازارهای ایران وارد کرده است. در حال حاضر ایران 90 درصد برنج مورد نیاز خود را از هند وارد می‌کند، در حالی که واردات از پاکستان برای آنها می‌تواند اقتصادی‌تر باشد.

رفیق سلمان تأکید کرد: نبود انرژی و فقدان تحقیقات و توسعه چالش جدی در صادرات برنج پاکستان به ایران است و اقدامات ضروری برای رفع این مشکلات باید انجام شود. از سوی دیگر، بسیاری از صنایع مهم پاکستان به ویژه «هاوکزبای» با بدهی زیادی مواجه است که هدف صادراتی آنها را با مشکل مواجه کرده است.

براساس این گزارش، میزان صادرات برنج پاکستان در نخستین ماه سال میلادی امسال به دلیل کاهش قیمت جهانی با افت 27 درصدی صادرات مواجه شد. پاکستان برنج به ارزش 91 میلیون دلار در جولای 2015 صادر کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 125 میلیون دلار بود، کاهش 27.24 درصدی داشته است.

براساس این گزارش، عمده کاهش برنج پاکستان مربوط به برنج باسماتی است که کاهش 30 درصدی را تجربه کرده است.

در این میان اتحادیه صادرکنندگان برنج پاکستان نگرانی جدی خود از کاهش صادرات برنج اعلام کرده و از دولت خواسته‌اند تا اقدام جدی برای حمایت از صادرات برنج انجام دهد.

به گزارش فارس،‌ایران سالانه حدود 2.2 میلیون تن تولید برنج دارد و به میزان یک میلیون تن هم از کشورهای دیگر به ویژه هند و پاکستان وارد می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها