کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پای درددل متقاضیان مسکن مهر هشتگرد


کد خبر : ۱۵۳۱۹سه شنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۲:۴۷۱۷۱۴ بازدید

به سایت شرکت عمران شهر جدید هشتگرد که میروی اولین چیزی که نظرت را جلب می‌کند جمله‌ای از محمد رضا توکلی مدیرعامل این شرکت ...

به سایت شرکت عمران شهر جدید هشتگرد که میروی اولین چیزی که نظرت را جلب می‌کند جمله‌ای از محمد رضا توکلی مدیرعامل این شرکت است «زندگی در دل طبیعت پاک شهر جدید هشتگرد به دور از آلودگی‌های صوتی و تنفسی نعمت بزرگی است که باید قدر آنرا دانست»‌؛ جمله‌ای که با احوال این روزهای ساکنان این شهر همخوانی ندارد!
اینکه وقتی چشمشان را باز می‌کنند تنها فاضلاب ببینند که در محوطه‌ای رها شده و بوی تعفن آن به زندگی در دل طبیعت دهن کجی می‌کند به کلی آنها را از زندگی ساقط می‌کند!

این تنها بخشی از مشکلات متقاضیان مسکن مهر هشتگرد است‌؛ متقاضیانی که خود بار بخشی از جامعه را به دوش می‌کشند یا روزنامه‌نگارند یا سردفتردار و دفتریار یا موسیقیدان‌. 

nhwarezz1euo28pzijqe.jpg

همین چند روز پیش بود که روزنامه جهان‌صنعت با مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد درخصوص مشکلات این شهر گفت‌وگو کرد‌. وی که به شدت دل پری از دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله وزارت نیرو داشت اعلام کرد که ما وظیفه خود را انجام داده‌ایم و حتی بیش از تعهداتمان هم برای متقاضیان مسکن مهر کار انجام داده‌ایم اما متاسفانه عدم همکاری از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان باعث شده امکان سکونت در واحدها وجود نداشته باشد‌. توکلی در بخشی از صحبت‌هایش اعلام کرد تنها تعهد باقیمانده ما در این پروژه جدول‌کشی و آسفالت خیابان‌ها و محوطه شهرک‌هاست که پس از اتمام کار دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام خواهد شد زیرا اگر اکنون این اقدام صورت گیرد آسفالت برای تامین آب و گاز دوباره کنده خواهد شد که این باعث دوباره‌کاری خواهد شد‌. 

توپ در زمین وزارت نیرو

با شنیدن این اظهارات آنچه مسلم است اینکه توپ در زمین وزارت نیرو افتاد و حال باید در انتظار اقدامی از سوی این وزارتخانه بود‌. از این حرف‌ها که بگذریم اظهارات متقاضیان به نوع خود بسیار عجیب است زیرا وزارت نیرو هم اعلام کرده که تا زمانی‌که آسفالت خیابان‌ها و محوطه انجام نشود اقدامی انجام نخواهد داد!

یکی از متقاضیان مسکن مهر در گفت‌وگو با «جهان‌صنعت» با بیان اینکه از سال 86 هزینه تمام زیرساخت‌ها را به شرکت عمران هشتگرد پرداخت کرده‌ایم‌، افزود‌: با وجود اینکه از تیرماه سال گذشته واحد بنده آماده سکونت شده اما به دلیل نداشتن آب و برق و گاز نمی‌توانم خانواده‌ام را به آنجا ببرم‌. البته برخی از متقاضیان به لحاظ فشار مالی که به آنها وارد شده‌، در این واحدها مستقر شده‌اند و زندگی می‌کنند و به سختی آب مصرفی خود را تامین می‌کنند از برق و گاز هم که دیگر ناامید شده‌اند‌. 

پاسکاری متقاضیان

این متقاضی در ادامه با بیان اینکه چندین‌بار به وزارت نیرو مراجعه کرده‌ایم و آنها در پاسخ گفتند «اول خیابان درست شود‌، جدول‌گذاری شود تا ما کارمان را انجام دهیم» که این تنها نشان‌دهنده پاسکاری ما به شرکت عمران بود. وی با اشاره به اینکه واحد آنها در فاز 3 مسکن مهر هشتگرد است‌، افزود‌: در اطراف این واحدها خبری از نانوایی‌، مدرسه‌، مسجد‌، درمانگاه و‌... نیست و اگر هم باشد ما تا به حال چیزی ندیده‌ایم.این متقاضی مسکن مهر با بیان اینکه سال‌هاست بین زمین و هوا رها شده‌ایم‌، گفت‌: ساختمان‌های ساخته شده به دلیل اینکه سکونتی در آن صورت نگرفته در حال فرسوده شدن است‌. بارها برای حل مشکل به شرکت عمران مراجعه کردیم که فقط امروز و فردا شنیده‌ایم‌. 
وی یکی از بزرگ‌ترین معضلات این پروژه را ورود فاضلاب به محوطه شهرک عنوان کرد و گفت‌: مشخص نیست که این فاضلاب از کجا به این شهرک می‌آید‌. عده‌ای می‌گویند برای ایران خودرو است اما کلا مشخص نیست که از کجا می‌آید‌. 

بوی تعفن بیداد می‌کند

برای حل این مشکل دهه فجر سال گذشته به شرکت عمران هشتگرد رفتیم و گفتیم که این فاضلاب آب سمی دارد و بوی تعفن می‌دهد که آنها قول رفع مشکل را دادند‌، حتی نماینده آنها به محل آمد و از وضعیت آنجا فیلمبرداری کرد اما با وجود وعده‌ها هنوز مشکل فاضلاب حل نشده است‌ البته هر از چندگاهی که برخی مواقع به شش ماه هم می‌رسد ماشین‌هایی می‌آیند و اقدام به تخلیه فاضلاب می‌کنند‌. یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر هشتگرد در گفت‌وگو با جهان‌صنعت اعلام کرد‌: در حالی برای واحدهای خیابان‌های اطراف پروژه ما خدمات آب، برق و گاز نصب شده اما مشخص نیست به چه دلیل واحدهای ما همچنان معطل و در انتظار هستند‌. وی با بیان اینکه واحدهای ما در اول شهرک است‌، افزود‌: هنوز هیچ خیابان‌کشی برای این واحدها انجام نشده و با گذشت یک سال از اتمام ساخت پروژه هنوز انشعابات نصب نشده است‌. این متقاضی افزود‌: در حال حاضر قسط دهم را هم پرداخت کرده‌ایم اما این واحدها هنوز قابل سکونت نیستند‌. برای حل مشکل بارها به شرکت عمران مراجعه کردیم و حتی برای وزیر راه و شهرسازی هم نامه نوشتیم اما با وجوده اینکه قول مساعدت دادند اما در نهایت هیچ اتفاقی نیفتاد‌. با شنیدن حال این روزهای متقاضیان مسکن مهر یاد حرف‌های دو سال پیش معاون اول احمدی‌نژاد می‌افتم که می‌گفت مسکن مهر از برجسته‌ترین خدمات دولت احمدی‌نژاد است یا نیکزاد وزیر راه و شهرسازی احمدی‌نژاد که همواره اعلام می‌کرد «همه افراد را صاحبخانه می‌کنیم» و بسیاری از این قبیل اظهارنظرها.

حال پس از گذشت سال‌ها سرگردانی متقاضیان‌، اگرچه سقفی برای آنها ساخته شد اما چه فایده که نمی‌توانند در زیر این سقف زندگی کنند‌. 

به راستی مسکن مهر چه سودی برای کشور و مردم داشت؟ !



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها