کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایستگاه‌های عجیب بی.آر.تی تبریز / تصاویر


کد خبر : ۱۵۲۲۲شنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴:۲۱۱۴۹۷۹ بازدید

سال‌های زیادی است که در کشورهای مختلف از روش‌های متفاوتی برای افزایش کیفیت و سرعت خدمات اتوبوس‌ها استفاده می‌شود روش‌هایی چون ...

سال‌های زیادی است که در کشورهای مختلف از روش‌های متفاوتی برای افزایش کیفیت و سرعت خدمات اتوبوس‌ها استفاده می‌شود روش‌هایی چون اختصاص خطوط ویژه و دادن اولویت به اتوبوس می‌توان گفت «BRT تلفیقی از همه روش‌هایی است که تاکنون برای افزایش سرعت اتوبوس‌ها استفاده می‌شد».

شاید به همین دلیل است که اغلب مردم دنیا ترجیح می‌دهند از همان واژه اتوبوس برای اشاره به اتوبوس‌های سیستمBRT استفاده کنند و تنها این آمریکای شمالی‌ها هستند که از واژهBRT استفاده می‌کنند.

سیستم اتوبوس‌های پرسرعت نامش را از سیستم «حمل و نقل پرسرعت» وام گرفته است که در آن برای وسائل نقلیه عمومی از خطوط ویژه استفاده می‌شود و گاهی حتی تونل‌های ویژه برای حمل و نقل احداث می‌کنند.

در اغلب کشورهای جهان استفاده کنندگان از اتوبوس کسانی هستند که از دریافت خدماتی با کیفیت پایین چندان آزرده نمی‌شوند به همین دلیل می‌توانند ایستگاه‌های سرباز اتوبوس را تحمل کنند، اما در سیستمBRT این رویکرد تغییر می‌کند.بی.آر.تی در کلانشهر تبریز همزمان با تهران در سال 86 اجرا شد و با فاصله کمی از تهران خط شرق به غرب آن افتتاح شد اینکه افتخاری دیگر برای کلانشهر تبریز به عنوان نخستین‌های ایران کسب شد مایه خوشحالی است ولی متاسفانه وضعیت بی.آر.تی تبریز چند سال است که بسیار نامطلوب است و مسائل زیادی در بی.آر.تی تبریز باید مورد توجه قرار می‌گرفت که نگرفته است!

اما از همان روز اول ابتدا مسیر بی.آر.تی تبریز با مشکل ایجاد صحیح و درست اتوبوس‌ها مواجه شد با وجود اینکه مسئولان شهرداری تمام توان و طرح‌های خود را پیاده کرده‌اند اما تا به امروز نتوانسته‌اند مسیر یا خیابان حداقل صاف را برای تردد این اتوبوس‌ها ایجاد کنند که همیشه از سوی شهروندان مورد پرسش بوده است.وضعیت نامناسب مسیر اتوبوس‌های تندروی تبریز از ایستگاه راه‌‌آهن تا سه‌راهی ولیعصر از زمان ایجاد این مسیر انتقاد شهروندان تبریزی را به دنبال داشته و جلوه بسیار نامناسبی را در این کلانشهر ایجاد کرده است.


بتن غلتکی حلال مشکل مسیر بی.آر.تی تبریز

معاون فنی و عمرانی شهرداری کلانشهر تبریز شهریور 93 گفت: برای نخستین بار با به کارگیری بتن غلتکی در مسیر بی.آر.تی تبریز مشکل این مسیر برای همیشه حل می‌شود.‌

محبوب عبدالله‌پور افزایش قیمت قیر، هزینه بسیار بالای آسفالت و جمع شدن آسفالت را از مشکلات مسیر بی.آر.تی تبریز عنوان کرد و افزود: کم بودن عرض و تردد متعدد چرخ‌های اتوبوس از نقاط ثابت به بارگذاری نقطه‌ای و خطی مسیر بی.آر.تی تبریز باعث شد تا برای رفع مشکلات موجود از تکنولوژی جدیدی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات فراوان مسیر از جمله ترافیک سنگین استفاده و به کارگیری بتن غلتکی در طول مسیر بی.آر.تی به طول 20 کیلومتر توجیه اقتصادی بیشتری پیدا کرده و موجب صرفه‌جویی قابل توجهی نیز خواهد شد.


اجرای فناوری بتن‌غلتکی با اعتبار 50 میلیارد ریالی برای نخستین بار در ایران

شهردار تبریز گفت: اجرای فناوری بتن غتلکی در روسازی مسیر 16 کیلومتری بی‌.آر‌.تی شهر تبریز برای نخستین بار در کشور آغاز شد.

صادق نجفی در حاشیه بازدید از مراحل اجرای این طرح با اشاره به مزیت‌های این سبک روسازی اظهار کرد: بتن غلتکی با برخورداری از ویژگی‌های خاص فیزیکی از قبیل استقامت بالا، رطوبت‌پذیری بسیار کم و تراکم فشرده ماندگاری به مراتب بیشتری از آسفالت خواهد داشت.وی استفاده از این سبک روسازی را از جدیدترین فناوری‌های روسازی جهان خواند و گفت: با به کارگیری این روش، معضل جمع‌شدن آسفالت که معمولاً در اثر ترمزهای ناگهانی در ورودی ایستگاه‌های بی‌.آر‌.تی به وجود می‌آید، رفع خواهد شد.

گزارش فارس حاکی است، شاید بهتر باشد اعضای شورای شهر و شهرداری را به سفری رویایی و مجانی با اتوبوس‌های بی.آر.تی دعوت کنیم تا بیشتر و بهتر از وضعیت این مسیر و شهر آگاهی و اتفاقات در آن پیدا کنند.حتماً اعضای شورا و مدیران شورا سوار اتوبوس یا بی.آر.تی نمی‌شوند که مشکلات بی.آر.تی تبریز تمامی ندارد، ای کاش مسئولان شهری ما مشکلات شهر را خودشان لمس می‌کردند.

ایستگاه بی.آر.تی تبریز
 

 

 

اما صادق نجفی شهردار تبریز در سال 91 از آغاز مراحل ساماندهی و بهسازی مسیر اتوبوس‌های بی.آر.تی به عنوان شاهراه حیاتی حمل و نقل درون‌شهری تبریز خبر داد و اتمام بهسازی آن را تا پایان سال 92 نوید داد.

وی تصریح کرده بود: اجرای طرح بهسازی و تعمیر مسیر بی.‌آر.‌تی از مبدأ این خط در میدان راه‌آهن و به صورت تدریجی و فاز به فاز به سمت میدان بسیج انجام می‌گیرد و در آن عملیات بهسازی شامل زیرسازی اساسی، آسفالت‌ریزی مجدد و رفع و حذف ناهمواری‌ها و پستی بلندی‌هایی که موجبات بروز مشکل و تداخل در امر جابه‌جایی مسافران درون‌شهری است، انجام می‌شود.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه به زودی و با اتمام مراحل بهسازی مسیر بی.آر.تی، این خط به محور رضایتمندی مردم تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرده بود: علاوه بر اجرای طرح بهسازی و مناسب‌سازی تا پایان سال (‌1392) و با نصب 60 سایه‌بان مدرن، شیک و مجهز در ایستگاه‌های این مسیر، بر زیبایی‌های خط بی.آر.تی افزوده خواهد شد و از این طریق آسایش و آرامش شهروندان نیز ارتقا می‌یابد.

پیش از این نیز سعید حاجی‌زاده سخنگوی شورای شهر تبریز گفته بود: در طراحی ایستگاه‌های جدید مسیر بی.آر.تی عمدتاً به بحث زیبایی توجه کرده‌اند و فاکتور مهم رفاه، آسایش و راحتی شهروندان نادیده گرفته شده است.

جدیدا هم مسئولان شهرداری تبریز از تضمین آسفالت پنج ساله خبر داده بودند اما با وجود همه این موارد در این چند سال، این مشکلات نه تنها کم نشده بلکه هر روز شکلی جدید به خود می‌گیرد.

با وجود همه این مسائل امیدوارم اعضای شورای شهر تبریز و شهرداری تبریز حتی یک بار هم شده برای حفظ ابروی شهر تبریز مقابل مهمانان سوار این مسیر شده و مشکلات این مسیر پایان یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها