کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کره جنوبی امکان سرمایه‌گذاری در ایران را بررسی می‌کند


کد خبر : ۱۴۸۴۷دوشنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳:۰۵۱۳۶۴ بازدید

کره جنوبی با اعزام یک هیأت اقتصادی به تهران در پی بررسی امکان سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت، گاز و ساختمان در ایران است. وزیر نفت ...
کره جنوبی امکان سرمایه‌گذاری در ایران را بررسی می‌کندکره جنوبی امکان سرمایه‌گذاری در ایران را بررسی می‌کند

کره جنوبی با اعزام یک هیأت اقتصادی به تهران در پی بررسی امکان سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت، گاز و ساختمان در ایران است. وزیر نفت ایران بعد از دیدار با این هیأت گفت صادرات نفت ایران به کره‌ جنوبی افزایش می‌یابد.


وو تائه هه، معاون وزیر بازرگانی کره جنوبی؛ عکس از آرشیو

در آستانه لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، کره جنوبی در پی بررسی امکانات سرمایه‌گذاری در ایران برآمده است. بدین منظور هیأتی به نمایندگی از سوی دولت و عرصه‌های گوناگون اقتصاد کره جنوبی روز یکشنبه (اول شهریور / ۲۳ اوت) وارد تهران شد.وزارت بازرگانی، صنایع و انرژی کره جنوبی اعلام کرد که نمایندگان دولت کره جنوبی چون معاون وزیر بازرگانی این کشور، وو تائه هی، و مسئولان شرکت‌های بزرگ صنعتی که با دولت کره جنوبی همکاری دارند جزو هیأتی هستند که تا پایان روز دوشنبه در ایران خواهد ماند. خبرگزاری ایرنا خبر داده که این هیأت سی نفره است.

وزارت بازرگانی، صنایع و انرژی کره جنوبی در بیانیه‌ای که بدین مناسبت منتشر کرده، نوشته است: «ما تصمیم داریم قابلیت شرکت‌های خود را برای انجام پروژه‌های اصلی ‌دولت ایران پس از لغو تحریم‌ها نشان دهیم. ایران پروژه‌هایی دارد که می‌خواهد با آن‌ها زیرساخت‌ها را بازسازی کند، به صنایع تنوع ببخشد و حوزه‌های انرژی را گسترش بدهد.»

ایران پس از دستیابی به توافق اتمی با شش قدرت جهانی که قرار است منجر به لغو تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه این کشور شود، هدف خود را انجام پروژه‌های گازی و نفتی به ارزش ۱۸۵ میلیارد دلار قرار داده است.در بیانیه وزارت بازرگانی‌صنایع و انرژی کره جنوبی آمده است که ایران، پیش از آنکه کره جنوبی به تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور بپیوندد، ششمین کشور سفارش‌دهنده تولیدات ساختمانی کره جنوبی بود.


افزایش صادرات نفت ایران به کره جنوبی

همچنین ایل هو یو، وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی به ایران سفر کرده است. به گزارش خبرگزاری ایرنا، بیژن زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران بعد از دیدار با ایل هو یو گفته است که کره جنوبی موافقت کرده پس از لغو تحریم‌ها خرید نفت از ایران را افزایش دهد.

وزیر نفت ایران اشاره کرده است به اینکه کره جنوبی پیش از اعمال تحریم‌ها روزانه ۱۸۰ هزار بشکه نفت از ایران می‌خریده که این میزان هم اکنون به ۱۰۰ هزار بشکه رسیده است.

زنگنه همچنین گفته است که بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی ایران و کره جنوبی می‌توانند در زمینه‌های مختلف مثل برداشت نفت خام و فعالیت‌های پتروشیمی با هم همکاری گسترده‌ای داشته باشند.

خبرگزاری رویترز نیز می‌نویسد که هیأت اعزامی کره جنوبی به ایران بخش‌های خصوصی و دولتی این کشور را نمایندگی می‌کند. به گزارش خبرگزاری ایرنا، در این هیأت نمایندگانی از شرکت مهندسی و ساختمانی هیوندایی، شرکت توسعه هیوندایی، شرکت دوو و چند شرکت فعال در حوزه‌های صنعتی و ساختمانی حضور دارند.

البته پیش‌بینی می‌شود که تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران تا سال آینده ۲۰۱۶ رفع نشوند؛ هم کنگره آمریکا باید با این امر موافقت کند، هم بازرسان آژانس بین‌المللی اتمی باید تأیید کنند که ایران در حال عمل به تعهدات خود است.

یک مقام مطلع در وزارت انرژی کره جنوبی به خبرگزاری رویترز گفت: «هیأت اقتصادی درباره معامله‌های احتمالی گفت‌وگو خواهد کرد و این گفت‌وگوها را در نیمه دوم سال ادامه خواهد داد، چون ضروری است که مقدمات معامله‌هایی که سال دیگر باید صورت گیرد آماده شود.»

ایران بزرگترین ذخایر گازی دنیا را در اختیار دارد و چهارمین کشور مهم دارنده ذخایر نفتی دنیاست. ایران اعلام کرده که پس از لغو تحریم‌ها می‌خواهد صنایع کلیدی و روابط تجاری خود را بازسازی کند و گسترش دهد.

کارشناسان معتقدند که لغو تحریم‌ها موجب شکوفایی اقتصادی ایران خواهد شد که زمانی پنجمین کشور بزرگ تولیدکننده نفت جهان بود.

کره جنوبی به گفته خود در پی یافتن بهترین فرصت‌ها برای سرمایه‌گذاری در عرصه‌های نفتی، گازی و ساختمانی است. هیأت کره جنوبی پس از سفر به ایران عازم قطر خواهد شد تا شرایط معامله و سرمایه‌گذاری در این کشور را نیز بررسی کند.پیش از کره جنوبی، نمایندگان دولت‌های آلمان، ایتالیا، فرانسه و صربستان در ایران بودند تا امکانات بازار و فروش تولیدات خود را در این کشور بسنجند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها