کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۴۸۲۹دوشنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹:۲۴۱۵۸۴ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر نگرانی های سرمایه گذاران نسبت به اوضاع اقتصادی چین با افزایش ...

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر نگرانی های سرمایه گذاران نسبت به اوضاع اقتصادی چین با افزایش نسبی روبرو شده و نزدیک به بالاترین سطح در 7 هفته اخیر رسیده است.

 نگرانی های جهانی نسبت به اوضاع اقتصادی چین موجب شده تا تقاضا برای طلا و سایر فلزات گرانبها بار دیگر با افزایش روبرو شود و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت این کالاها داشته است.بر اساس این گزارش شاخص سهام در بازارهای آسیایی با کاهش روبرو شده و ارزش دلار آمریکا نیز کاهش یافته است. قیمت کالاهای صنعتی از مس گرفته تا نفت خام نیز تحت تاثیر اوضاع نگران کننده اقتصاد چین با کاهش روبرو شده است.

هووی لی تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه فیلیپ فیوچرز تاکید کرد: قیمت طلا بار دیگر تحت تاثیر نگرانی های بازار با افزایش روبرو شده است. قیمت طلا در مسیر دستیابی به سطح 1200 دلاری قرار دارد که این رقم از ژوئن تاکنون مشاهده نشده است.

قیمت هر اونس طلا در مبادلات امروز دوشنبه به بیش از 1163 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه برای لحظاتی به بیش از 1168 دلار رسیذ که این رقم از 7 جولای تاکنون بی سابقه بوده است. قیمت طلا طی هفته گذشته با رشد بیش از 4 درصدی مواجه شد که این میزان افزایش قیمت نیز از اواسط ژانویه سابقه نداشته است.

گزارش سایت طلا حاکیست، نگرانی نسبت به وضعیت اقتصادی چین موجب شد تا شاخص سهام بورس وال استریت آمریکا روز جمعه با بیشترین کاهش در 4 سال گذشته روبرو شود.

تولیدات صنعتی و شاخص سهام چین همچنان در مسیر نزولی قرار دارد. مهمترین شاخص سهام چین امروز دوشنبه با افت شدید 7 درصدی روبرو شده است. کاهش صادرات چین طی ماه گذشته موجب شد تا بانک مرکزی این کشور در اقدامی غیر منتظره ارزش یوان در برابر دلار را کاهش دهد.

این اقدام تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت جهانی طلا داشته است. برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا تحت تاثیر کاهش ارزش یوان در برابر دلار، احتمالا افزایش نرخ بهره را به تاخیر خواهد انداخت.

به نظر می رسد برگزاری نشست سپتامبر فدرال رزرو و همچنین روشن شدن وضعیت بحران سیاسی و اقتصادی یونان طی روزهای آینده نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها