کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مجوز واردات خودروهای لوکس توسط ایثارگران لغو شد


کد خبر : ۱۴۶۰۲یکشنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳:۵۸۴۳۳۵ بازدید

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت با بیان اینکه واردات خودروهای لوکس از سوی ایثارگران ممنوع است، گفت: جانبازان ...
مجوز واردات خودروهای لوکس توسط ایثارگران لغو شدمجوز واردات خودروهای لوکس توسط ایثارگران لغو شد

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت با بیان اینکه واردات خودروهای لوکس از سوی ایثارگران ممنوع است، گفت: جانبازان می‌توانند خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی‌سی را با رعایت ضوابط وارد کنند.

سیدعباس حسینی در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه شرایط و ضوابط واردات خودروهای لوکس تغییری نسبت به گذشته نداشته است، گفت: اجازه واردات خودروهای لوکس از سوی ایثارگران و جانبازان لغو شده است و این افراد می‌توانند با رعایت شرایط و ضوابط واردات خودرو از سوی ایثارگران، اقدام به واردات خودرو کنند.

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس مصوبه دولت ورود خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی‌سی به کشور مجاز است و بر همین اساس، ایثارگران و جانبازان هم می‌توانند در چارچوب ضوابط و مقررات، خودروهای کمتر از ۲۵۰۰ سی‌سی را وارد کشور کنند و اجازه واردات خودروهای لوکس به آنها داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: هنوز دولت تغییری در فهرست کالاهای لوکس ایجاد نکرده و فهرست قبلی کالاهای لوکس همچنان پابرجا است، این در حالی است که دولت اجازه واردات برخی  از این کالاها را با پرداخت دو برابر تعرفه و با ارز متقاضی، آزاد اعلام کرده است و بنابراین شرایط و ضوابط باید از سوی واردکنندگان رعایت شود اما برخی از این کالاهای لوکس، وارداتشان به کشور کاملا ممنوع است و بر این اساس، واردات خودروهای لوکس هم همچنان ممنوع است.

به گزارش مهر، در ۴ ماهه ابتدای امسال ۱۴ هزار و ۱۸۶ دستگاه خودروی سواری به ارزش بیش از ۳۳۷ میلیون و ۹۷۴ هزار دلار وارد کشور شده، این در حالی است که تعداد خودروهای وارداتی در مدت مشابه سال گذشته ۳۱ هزار و ۴۷۱ دستگاه به ارزش بیش از ۶۴۲ میلیون و ۸۱۷ هزار دلار بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها