کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرمایه‌گذار آمریکایی در سفر 10 روزه‌اش به تهران چه دید؟


کد خبر : ۱۴۰۶۰سه شنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰:۰۱۸۷۵۷ بازدید

شبکه خبری بلومبرگ آمریکا در گزارشی با اشاره به سفر 10 روزه مدیر یک شرکت سرمایه گذاری مستقر در نیویورک به تهران به چشم انداز اقتصادی ...

شبکه خبری بلومبرگ آمریکا در گزارشی با اشاره به سفر 10 روزه مدیر یک شرکت سرمایه گذاری مستقر در نیویورک به تهران به چشم انداز اقتصادی در ایران پرداخت.

بلومبرگ نوشت: هنگامی که مذاکره کنندگان ایران در وین سرگرم مذاکرات هسته ای با شش کشور قدرتمند جهان بودند، هانس هیومز مدیر یک صندوق سرمایه گذاری مستقر در نیویورک به تهران سفر کرد تا امکان سرمایه گذاری در ایران را ارزیابی کند.

بلومبرگ در ادامه می نویسد: هانس هیومز مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گری لاک، در طول سفر ده روزه اش به تهران با نیروی کاری آگاه، تحصیل کرده و با اقتصادی در حال رشد مواجه شد که بسیار وی را تحت تأثیر قرار داد.

هیومز پس از سفر به تهران گفت آماده است پس از برداشتن تحریم های اروپا و آمریکا به ویژه برداشتن تحریم از وام دهندگان بین المللی، اوراق قرضه دولت را خریداری کند.

براساس این گزارش، صندوق های بزرگ سرمایه گذاری با ریسک بالا، موسوم به ‘هج فاندز’ همانند مدیریت سرمایه گذاری گری لاک، می گویند که خشکسالی مالی در ایران سپری خواهد شد.

این پایگاه خبری ادامه داد: امیر زاده مدیر شرکت سرمایه گذاری اکسوتکس در لندن می گوید شرکت های سرمایه گذاری عمده جهان آماده هستند تا به محض عرضه اوراق قرضه در تهران، آنها را خریداری کنند.

این پایگاه خبری در ادامه این گزارش افزود: شرکت های مالی باسف، بزرگترین کارخانه سازنده مواد شیمیایی آلمان نیز اعلام کرده است که در نظر دارد به بازار ایران بازگردد.

مدیر عامل این شرکت، پس از سفر اخیرش به تهران، با اشاره به ذخایر سرشار نفت و گاز طبیعی کشور و صنعت پیشرفته پتروشیمی، بازار ایران را برای سرمایه گذاری بسیار توانمند خواند.

شرکت باسف از سال 1959 تاکنون یعنی 56 سال است که در ایران فعالیت دارد و حتی پس از اعمال تحریم های آمریکا، گروه کوچکی از کارمندان خود را در ایران نگه داشت.​

دنبال توافق اولیه ایران و گروه پنج به علاوه یک در حدود دو سال گذشته بسیاری از هیات های اقتصادی کشورهای جهان بویژه اروپا به ایران سفر و برای سرمایه گذاری در این کشور اعلام آمادگی کرده اند.

23 تیرماه امسال به دنبال توافق نهایی ایران و گروه پنج به علاوه یک در وین و اعلام نتایج جمع بندی مذاکرات، زمینه ها برای ورود این هیات ها به ایران افزایش پیدا کرده است.

هفته گذشته تهران میزبان مقام های سیاسی و هیاتی اقتصادی از آلمان بود و این هفته نیز هیاتی، وزیرخارجه فرانسه را در سفر به تهران قرار است همراهی کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها