کانال تلگرام ایران جیب
ایرانیان خودرو
ایرانیان خودرو

مهلت 10 روزه به بیمه ها برای جبران خسارت


کد خبر : ۱۳۸۷۱۰جمعه، ۱۶ آبان ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۶:۰۱۱۸۵۳ بازدید

معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور، با هشدار به شرکت‌های بیمه اعلام کرد...
مهلت 10 روزه به بیمه ها برای جبران خسارتمهلت 10 روزه به بیمه ها برای جبران خسارت

معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور، با هشدار به شرکت‌های بیمه اعلام کرد این شرکت‌ها تنها ۱۰ روز فرصت دارند تا خسارت‌های معوق را پرداخت و مشکلات سیستمی خود را اصلاح کنند.

در پی افزایش نارضایتی مردم از روند پرداخت خسارت در شرکت‌های بیمه، ستار شیرعالی، معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور، از بازدید و بازرسی بیش از ۵۰ واحد پرداخت خسارت بیمه‌ای در سطح کشور خبر داد و به شرکت‌های بیمه هشدار داد که تنها ۱۰ روز فرصت دارند تا مشکلات خود را اصلاح و خسارت‌های معوق را پرداخت کنند.

شیرعالی گفت: در بررسی‌های میدانی در اسلامشهر و ورامین، مهم‌ترین گلایه مردم مربوط به تأخیر در ارسال کروکی‌های تصادف از طریق سامانه پلیس و روند طولانی پرداخت خسارت بود. بعضی از شرکت‌ها به زیان‌دیدگان می‌گویند «برو کروکی دستی بیار چون هنوز ثبت نشده»، در حالی که این فرآیند باید به‌صورت سیستمی و آنی انجام شود.

وی افزود: در برخی تصادفات، کروکی ترسیم و حتی کد رهگیری توسط پلیس صادر می‌شود، اما در سامانه شرکت‌های بیمه قابل مشاهده نیست. اگر این مشکل در سایر استان‌ها هم وجود دارد، باید همین امروز دستور اصلاح آن صادر شود.

به گفته معاون اقتصادی سازمان بازرسی، موضوع دیگر، پرداخت خسارت خودروهای گران‌قیمت بود که برخی شرکت‌ها با استناد به "غیرمتعارف بودن خودرو" از پرداخت کامل خسارت خودداری می‌کنند.

وی در این‌باره توضیح داد: وقتی سپر یا چراغ خودرویی مانند لاماری یا خودروهای وارداتی آسیب می‌بیند، شرکت بیمه تنها تا سقف خودرویی مثل دنا خسارت می‌دهد، در حالی که این تفاوت قیمت باید با بازنگری در حق بیمه‌ها و اصلاح آئین‌نامه‌ها برطرف شود.

شیرعالی با تأکید بر ضرورت تسریع در پرداخت‌ها یادآور شد: قانون بیمه‌ها را مکلف کرده خسارت زیان‌دیدگان را حداکثر ظرف ۱۵ روز پرداخت کنند، اما در برخی شرکت‌ها این زمان به ۲۰ روز کاری افزایش یافته بود که با پیگیری‌های انجام‌شده، این بخش‌نامه اصلاح شد.

وی در پایان گفت: بیمه مرکزی موظف است ظرف ۱۰ روز آینده تمام مشکلات سیستمی، تأخیرها و ناهماهنگی‌ها را برطرف کند، نتیجه را به سازمان بازرسی اعلام و برای مردم نیز اطلاع‌رسانی شفاف انجام دهد. از ابتدای سال تاکنون با پیگیری‌های این سازمان، ۷ بخش‌نامه و آئین‌نامه که موجب نارضایتی مردم شده بود، اصلاح شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها