کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
ایرانیان خودروایرانیان خودرو

پارس نوآ؛ بازگشت خودرو ال90 به سبک ایرانی


کد خبر : ۱۳۷۹۲۴چهارشنبه، ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - ۰۹:۱۶:۲۸۴۲۲۹ بازدید

در میانه بحران تنوع در بازار خودروی ایران، سایپا با معرفی «پارس نوآ» تلاش کرده روحی تازه به محصولات اقتصادی خود بدمد. این خودرو، در ظاهر یک ...
پارس نوآ؛ بازگشت خودرو ال90 به سبک ایرانیپارس نوآ؛ بازگشت خودرو ال90 به سبک ایرانی

در میانه بحران تنوع در بازار خودروی ایران، سایپا با معرفی «پارس نوآ» تلاش کرده روحی تازه به محصولات اقتصادی خود بدمد. این خودرو، در ظاهر یک سدان خانوادگی ساده است، اما در واقع بازآفرینی پلتفرم قدیمی تندر ۹۰ با رویکردی مدرن و بومی است. پارس نوآ را باید تلاشی دانست برای پیوند میان گذشته‌ای قابل اعتماد و آینده‌ای مقرون‌به‌صرفه.
 
طراحی آشنا اما به سبک جدید
در نگاه اول، چهره‌ پارس نوآ حس آشنایی دارد؛ فرم کلی بدنه هنوز ریشه در طراحی تندر دارد، اما چراغ‌های باریک‌تر جلو، جلوپنجره کشیده‌تر و سپرهای عضلانی‌تر آن را از حالت محافظه‌کارانه خارج کرده‌اند. در عقب نیز چراغ‌های عمودی جای خود را به طرحی افقی و یکپارچه داده‌اند که یادآور زبان طراحی خودروهای جدید چینی است. کابین نسبت به گذشته دگرگون شده؛ نمایشگر لمسی ۷ اینچی در مرکز داشبورد، غربیلک فرمان جدید و تریم دو رنگ، حس مدرن‌تری به فضای داخلی داده است. کیفیت پلاستیک‌ها هنوز در حد متوسط است، اما از نظر ارگونومی و چیدمان دکمه‌ها، پیشرفت قابل‌توجهی دیده می‌شود.
 
پیشرانه و فنی؛ وفاداری به سادگی
پارس نوآ با موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر معرفی شده که حدود ۱۱۵ اسب‌بخار نیرو و ۱۴۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس دستی پنج‌سرعته روی نسخه پایه نصب شده و احتمال عرضه نسخه اتوماتیک در آینده نزدیک وجود دارد.

این پیشرانه همان روح موتورهای قدیمی رنو را در خود دارد: ساده، کم‌مصرف و قابل‌اعتماد. شتاب صفر تا صد حدود ۱۱ ثانیه تخمین زده می‌شود و مصرف سوخت ترکیبی بین ۷ تا ۸ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. فرمان برقی، سیستم کنترل پایداری (ESP)، ترمز ABS و توزیع نیروی ترمز EBD از امکانات استاندارد آن هستند.
 
امکانات و رفاه؛ تلاش برای رقابت
 پارس نوآ برای اولین‌بار در این رده قیمتی امکاناتی مانند سنسور فشار باد تایرها، تهویه نیمه‌اتوماتیک، دوربین عقب و نمایشگر لمسی را ارائه می‌دهد. در نسخه‌های بالاتر احتمالاً سانروف و رینگ‌های آلومینیومی نیز به لیست افزوده می‌شود. در این سطح از بازار جایی میان شاهین و تارا همین امکانات می‌تواند مزیتی جدی باشد، به‌ویژه اگر کیفیت مونتاژ مطابق وعده‌های پارس‌خودرو باشد./ روزنامه ایران



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها