کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
ایرانیان خودروایرانیان خودرو

بازگشت نیسان پاترول به بازار ایران


کد خبر : ۱۳۷۷۰۷پنجشنبه، ۱۷ مهر ۱۴۰۴ - ۰۷:۰۱:۱۴۷۱۰۲ بازدید

نیسان پاترول 2025، پس از 14 سال سکوت دوباره با نسل هفتم خود به میدان آمده است؛ نسلی که بدون موتور V8 قدیمی اما با چهره‌ای ...
بازگشت نیسان پاترول به بازار ایرانبازگشت نیسان پاترول به بازار ایران

نیسان پاترول 2025، پس از 14 سال سکوت دوباره با نسل هفتم خود به میدان آمده است؛ نسلی که بدون موتور V8 قدیمی اما با چهره‌ای تازه و پیشرانه‌ کم‌حجم‌تر قصد تثبیت جایگاه خود در بازار شاسی‌بلندهای لوکس را دارد. 

به گزارش ایران جیب از فرارو؛ رونمایی رسمی نیسان پاترول 2025 در ابوظبی، نه‌تنها پیام روشنی برای مشتریان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس داشت بلکه سیگنالی هم برای حضور در بازار خودرو ایران بود؛ بازگشت یکی از نمادهای آفرود ژاپنی به خط اول رقابت‌ با مدعیان جهانی!

حالا پرسش اصلی اینجاست که آیا این آفرودر نامدار می‌تواند جایگاه دیرینه خود را در دل مشتریان ایرانی به دست آورد یا جریان بازار که به سمت خودروهای تکنولوژی‌محور و برقی رفته، آینده متفاوتی را رقم خواهد زد.  

زبان طراحی قدرتمند اما مدرن‌تر
نیسان در طراحی پاترول ۲۰۲۵ تلاش کرده تا ضمن هویت قدرتمند و اصیل این مدل، آن را به زبان روز نزدیک‌تر سازد. به همین دلیل از جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر با المان‌های کرومی، چراغ‌های باریک LED با گرافیک جدید و خطوط شارپ روی بدنه بهره برده است. 

طراحی سقف خودرو و حجم‌دهی به گلگیرها همچنان حس یک شاسی‌بلند عضلانی را منتقل می‌کند. درحالیکه توجه نیسان به جزئیات باب دل مشتریان جوان‌تر از آب درآمده است. 

خداحافظی با V8، سلام بر تکنولوژی توربو

موتور ۵.۶ لیتری V8 که سال‌ها قلب تپنده پاترول بود، حالا جای خود را به دو گزینه جدید داده است: 

یک پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 خورجینی شش سیلندر با دو توربوشارژر که محور تبلیغات جهانی است و نسخه ۳.۸ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۳۱۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۶ نیوتن‌متر گشتاور.

 هر دو پیشرانه با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده‌اند. حالا پاترول 2025 علاوه بر روان‌تر کردن تعویض دنده، مصرف سوخت را کاهش داده و شتاب‌گیری را بهبود بخشیده است. 

بدین ترتیب، نیسان پاترول 2025 در عین کاهش حجم موتور، توان عبور از مسیرهای آفرودی را دست‌نخورده نگه می‌دارد.

کابین لوکس با جزئیات ارتقا یافته
فضای داخلی نسل هفتم پاترول دستخوش تغییرات اساسی شده است. صندلی‌های جلو و عقب با چرم مرغوب و دوخت‌های هندسی خاص پوشیده شده، داشبورد بازطراحی‌ و کنسول مرکزی مدرن‌تر شده است.

همچنین متریال به کار رفته در ادوات داخلی کیفیت بالاتری نسبت به نسل‌ها قبلی دارند. از دیگر امکانات نیسان پاترول 2025 می‌توان به سیستم‌های چندرسانه‌ای جدید، نمایشگر بزرگ‌تر و بهبود ارگونومی در چیدمان دکمه‌ها اشاره کرد. 

قیمت نیسان پاترول 2025؛ از آمریکای شمالی تا ایران
نیسان پاترول جدید در بازار آمریکای شمالی برای نسخه آرمادا ۲۰۲۵ (نسخه پایه) به قیمت ۵۹,۷۱۰ تا ۶۰,۵۲۰ دلار عرضه می‌شود. 

نرخ دلار وارداتی در حال حاضر پایین‌تر بازار آزاد و حدود 72 هزار تومان است. بدین ترتیب، با احتساب تعرفه واردات ۱۶۵٪ برای پیشرانه‌های بالای ۳۰۰۰ سی‌سی ، هزینه نیسان پاترول 2025 پایه پس از اعمال تعرفه به حدود ۱۱.۵ تا ۱۱.۶ میلیارد تومان می‌رسد؛ با افزودن مالیات، بیمه، هزینه حمل و سود واردکننده پیش‌بینی می‌شود که این کراس‌اوور محبوب در بازار ایران بین ۱۲.۳ تا ۱۲.۵ میلیارد تومان به فروش برسد. 

قیمت 12 میلیاردی نیسان 2025، نسل تازه پاترول را در کنار لندکروزر ۲۰۲۵، ب‌ام‌و iX3 و مرسدس EQE SUV در رده گران‌ترین شاسی‌بلندهای وارداتی سال ۱۴۰۴ قرار می‌دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها