تصمیم لکسوس برای عرضه بسیار محدود مدل LS در آمریکا به گمانهزنیهایی درباره آینده لوکسترین سدان این خودروساز ژاپنی دامن زده است.
زیرمجموعه لوکس تویوتا اعلام کرده تنها ۲۵۰ دستگاه از مدل LS 500 با نام «هریتیج ادیشن» فروخته میشود و در بیانیه خبری خود آن را «ادای احترامی» به نخستین نسل LS توصیف کرده است. بسیاری از رسانهها این تصمیم را نشانهای از پایان حضور LS در محصولات لکسوس دانستهاند.
LS اولین مدل لکسوس است که تویوتا با آن به بازار ماشینهای لوکس وارد شد. این ماشین حاصل پروژهای است که در دهه هشتاد میلادی با بودجهای یک میلیارد دلاری در تویوتا اجرا شد تا در نتیجه آن «بهترین ماشین جهان» ساخته شود.
در این پروژه ۶۰ طراح، ۱۴۰۰ مهندس و ۲۳۰۰ تکنیسین تویوتا در آمریکا و ژاپن پس از کار بر روی هشت طرح مختلف، ماشینی تولید کردند که با نام لکسوس LS400 در سال ۱۹۸۹ در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد.
لکسوس LS400 با قیمتی حدود ۳۵ هزار دلار به بازار عرضه شد که تقریبا ۳۰ درصد کمتر از بامو سری ۷ و ۴۰ درصد کمتر از مرسدسبنز کلاس S بود. اتاق بیصدا، کیفیت ساخت استثنایی و خدمات پس از فروش متفاوت باعث شد تنها در دو سال فروش لکسوس از بنز و بامو پیشی بگیرد و نام لکسوس بهعنوان یک خودروساز لوکس مطرح شود.
«هریتیج ادیشن» آخرین نسخه از نسل پنجم LS است. همه ۲۵۰ دستگاه با رنگ مشکی و تودوزی قرمز عرضه میشود. سقف شیشهای، صندلیهای گرمشونده، سیستم صوتی با ۲۳ بلندگو، سیستم پارک خودکار و دوربین ۳۶۰ درجه از جمله امکانات استاندارد این مدل است.
موتور ماشین شش سیلندر بنزینی با قدرت ۴۱۶ اسب بخار است که نیروی آن با یک گیربکس ده سرعته اتوماتیک به چهار چرخ منتقل میشود. شتاب صفر تا ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) بر ساعت این مدل ۴.۸ ثانیه و حداکثر سرعتش ۱۳۶ مایل بر ساعت (حدود ۲۲۰ کیلومتر در ساعت) است. لکسوس اعلام کرده قیمت پایه این مدل در آمریکا ۹۹ هزار و ۲۸۰ دلار است.
لکسوس نسل پنجم مدل LS را از سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه کرده است. فروش LS در سالهای اخیر کاهش چشمگیری داشته و عرضه آن در برخی بازارها مانند بریتانیا متوقف شده است. هرچند لکسوس درباره آینده این مدل سکوت کرده است، اما بسیاری از تحلیلگران پیشبینی میکنند که اگر لکسوس این مدل را در محصولاتش حفظ کند، نسل جدید آن دیگر سدان نخواهد بود.