کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
ایرانیان خودروایرانیان خودرو

تبلیغات Demand Gen گوگل ادز و نتایج آن از زبان اکانت منیجرهای افراک


کد خبر : ۱۳۶۲۴۷چهارشنبه، ۵ شهریور ۱۴۰۴ - ۰۷:۴۳:۰۵۹۴ بازدید

دیمندجن (Demand Gen) یک کمپین‌های تبلیغاتی گوگل‌ با تمرکز بر آگاهی از برند (Brand Awareness) است؛ در این مقاله از زبان اکانت منیجر افراک می‌گوییم برای چه کسب و کارهایی مناسب است و چه نتیجه‌ای در پی دارد.

تبلیغات Demand Gen افراک

دیمندجن (Demand Gen) یا دیسکاوری سابق یکی از کمپین‌های تبلیغاتی گوگل‌ادز بوده که تمرکز اصلی آن روی آگاهی از برند (Brand Awareness) است و با نمایش تبلیغ، مخاطبان را به سایت شما ترغیب کرده و کمک می‌کند تا کاربران قبل از خرید، جذب برند شما شوند. این نوع تبلیغات بنری، برخلاف تبلیغات سرچ در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، دیسکاور گوگل (Google Discover) و جیمیل نمایش داده می‌شوند.

کمپین Demand Gen چیست و چگونه کار می‌کند؟

Demand Gen یک نوع از تبلیغات در گوگل که روی جلب توجه کاربران تمرکز دارد و برای کسب و کارهایی مناسب است که به دنبال ایجاد آگاهی از برند خود هستند تا کاربران را قبل از اینکه قصدی برای خرید داشته باشند، هدف‌گذاری کنند. Deman Gen تبلیغات بنری و متنی است که محتوای شخصی سازی شده را در جایگاه‌های یوتیوب (Home Feed)، جیمیل و دیسکاور نمایش می‌دهد. برای مثال این تبلیغات در تب‌های پروموشن و شبکه‌های اجتماعی در جیمیل ظاهر می‌شوند.

تبلیغات دیمندجن چیست

عملکرد Deman Gen به این صورت است که در تنظیمات کمپین بایستی مخاطب (Audience) را مشخص کنید تا این تبلیغات متناسب با علاقمندی کاربر به او نمایش داده شوند. در واقع اگر سایت به تازگی راه‌اندازی شده باشد و داده‌ای از آن در دسترس نباشد باید interest مخاطب را در هنگام ساخت کمپین Demand Gen مشخص کرد.

این نوع تبلیغات برای عملکرد بهتر می‌تواند به فرمت کمپین‌های ریتارگتینگ اجرا شود. یعنی اگر از قبل داده دارید می‌توانید مخاطب‌های قبلی را با آفرهای جدید سایت تارگت کنید. در واقع می‌توان بر اساس یوزر و برای کاربرانی که از سایت دیدن کرده‌اند این کمپین را اجرا کرد که به این مدل Demand Gen ریتارگتینگ گفته می‌شود؛ این مدل بر اساس الگوی رفتاری افراد است.

در واقع هدف اصلی این نوع کمپین دریافت لید یا افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate) نیست، یعنی هدف آن در کنار دریافت لید و کانورژن، احاطه شدن کاربر از طریق نمایش زیاد به او و آگاهی از برند است.

مزایای کمپین Demand Gen چیست؟

نقطه قوت این کمپین، هزینه کم و نمایش حداکثری و دیده شدن بیشتر تبلیغات است. این مزیت به خصوص زمانی که کسب و کار یک آفر یا ویژگی خاص دارد، به افزایش تعامل کاربران کمک می‌کند.

هزینه این کمپین از هزینه تبلیغات سرچ گوگل ادز به طور کلی پایین‌تر است درکمپین سرچ گوگل ادز تمرکز روی افرادی است که واقعا قصد خرید دارند و هدف آنها افزایش نرخ کلیک و تبدیل مشتریان است، در حالی که هدف از کمپین دیمندجن، نمایش بیشتر به مخاطب و آگاهی از برند است. در واقع Demand Gen با هزینه کمتر، تعداد نمایش و کلیک بیشتری دارد.

دیمندجن برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

این نوع تبلیغات برای کسب و کارهای عمومی با مخاطبان گسترده بهترین گزینه است. برای مثال این نوع تبلیغات برای آژانس‌های خرید بلیط هواپیما یا سایت‌هایی مانند جاباما خوب عمل کرده است ولی برای سایت‌هایی که مخاطبان گسترده‌ای نداشته و جامعه آماری خاصی دارند مانند ابزارآلات ممکن است گزینه مناسبی نباشد.

تبلیغات Demand Genچه زمانی بهترین عملکرد را دارد؟

زمانی که شما یک آفر خاص دارید؛ برای مثال درصد تخفیفی روی یک محصول گذاشتید، این کمپین انتخاب مناسبی است. تجربه اکانت منیجرهای افراک نشان داده که میزان تعامل (Engage) و تبدیل (Conversion) تبلیغ در این زمان‌ها بالا رفته است.

یک نمونه کمپین موفق دیمندجن افراک

در این بخش یک نمونه موفق از تبلیغات Demand Gen شرکت افراک را بررسی می‌کنیم. یکی از کسب وکارهایی که برای تبلیغات سایت خود از خدمات افراک کمک گرفته بود، در زمان تولد چند سالگی تخفیف‌های ۵۰ درصد روی محصولات گذاشته و تبلیغات را اجرا کرده بود. نتایجی که با پرداخت در ازای ۲۷۰ درهم در بر داشت به شرح زیر هستند.

  • ۱۸۳ هزار بار نمایش تبلیغ
  • ۳۳۷۰ بار کلیک
  • ۱۶۱ بار کانورژن برای ثبت نام و پر کردن فرم
  • هزینه به ازای هر لید ۱.۷ درهم

در واقع این کمپین به دلیل آفر خاصی که داشته خیلی خوب عمل کرده است.

البته اکانت منیجر این کمپین با بررسی روزانه و شناخت بیشتر کاربر، بهینه‌سازی‌های لازم رو انجام داده‌ که منجر به رشد در مدت زمان کوتاهی شده است. اگر شما هم به دنبال گرفتن بالاترین نتیجه از کمپین‌های خود هستید، مدیریت اکانت گوگل ادز افراک خود را به افراک بسپارید. اکانت منیجرهای با تجربه ساخت، اجرا و بهینه‌سازی کمپین‌ها (افزایش ترافیک و بهینه‌سازی بودجه) را برای شما انجام می‌دهند.

نتایج تبلیغات Deman Gen شرکت افراک

نتیجه گیری

این نوع کمپین‌ها شاید نرخ تبدیل بالایی نداشته باشند، اما به مرور زمان و افزایش آگاهی از برند در ذهن مخاطب ماندگار شده و ممکن است کاربر به طور مستقیم با سرچ برند شما تبدیل به مشتری شود.

اطلاع رسانی تبلیغاتی



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها