کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعرفه واردات زیتون از خودرو بالاتر است


کد خبر : ۱۳۴۸پنجشنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۴:۰۷۳۰۰۳ بازدید

به گزارش اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک با تاکید بر اینکه گمرک علاقه دارد تعرفه روغن زیتون پایین باشد، اعلام کرد که تعرفه زیتون، کنسرو و روغن آن از 26 تا 75 درصد است.
تعرفه واردات زیتون از خودرو بالاتر استتعرفه واردات زیتون از خودرو بالاتر است

گروه بازرگانی- در حالی که آفت جدیدی باغات زیتون کشور را تهدید می‌کند، کارشناسان کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران در نشست اخیر خود به ارائه راهکار و روش‌های از بین بردن این آفت وارداتی پرداختند. همچنین مسائلی چون تعرفه واردات زیتون، کنسرو و روغن آن مورد بحث قرار گرفت، تعرفه‌ای که به گفته مسوولان خود گمرک از تعرفه واردات خودروی خارجی با حجم بالا نیز بالاتر است.

به گزارش اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، مدیرکل دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک با تاکید بر اینکه گمرک علاقه دارد تعرفه روغن زیتون پایین باشد، اعلام کرد که تعرفه زیتون، کنسرو و روغن آن از 26 تا 75 درصد است. رسول کوهستانی‌پژوه گفت: تعرفه واردات زیتون از 75 درصد است، یعنی تعرفه واردات این محصول از تعرفه واردات خودرو بیشتر است. کوهستانی‌پژوه دلیل این تعرفه بالا برای واردات زیتون را قانون بهره‌وری و حمایت از تولیدات کشاورزی عنوان کرد و افزود: در این میان مقادیری هم به عنوان همراه مسافر وارد می‌شود که هیچ نظارتی روی آن نیست و ممکن است از همین طریق زیتون و روغن زیتون وارد کشور شود که سالم نباشد. او همچنین وضع تعرفه بالا را مشوق و ترویج‌کننده قاچاق دانست و تاکید کرد: وقتی میزان تولید در داخل کم باشد نباید به بهانه حمایت از تولید تعرفه بالایی وضع شود. او در پایان سخنانش از فعالان کشت و تولید زیتون و روغن زیتون و کمیسیون کشاورزی اتاق تهران خواست تا درخواست خود را به همراه مدارک و مستندات کاهش تعرفه تا بهمن ماه که در مورد تعرفه واردات برای سال آینده تصمیم‌گیری می‌شود تکمیل و ارسال کنند. 

همچنین رضا ارجمندی کارشناس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران با وارداتی خواندن آفت مگس زیتون آن را میهمانی ناخوانده عنوان کرد که در سال 1383 وارد کشور شده است. او اشاره کرد که در باغ‌های صنعتی به دلیل هرس شدن درست درختان و فاصله مناسب آنها از یکدیگر مبارزه با این آفت راحت‌تر است، اما در باغات کوچک و متراکم نمی‌توان به سادگی با آن مبارزه کرد. 

ارجمندی توجه به مساله قرنطینه را بسیار حیاتی دانست و از واردات بدون رویه میوه انتقاد کرد. او تاکید کرد که میوه و حیوان و حتی انسان‌ها در موارد مشکوک در زمان ورود به کشور باید قرنطینه شوند و مورد آزمایش قرار گیرند تا از ورود آفات و بیماری‌ها به کشور جلوگیری شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها