کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
ایرانیان خودروایرانیان خودرو

قوی‌ترین و سریع‌ترین مدل تاریخ مرسدس بنز


کد خبر : ۱۳۴۵۳۲سه شنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۴ - ۰۸:۲۳:۴۲۲۰۸۰ بازدید

AMG، زیرمجموعه ماشین‌های اسپرت مرسدس‌ بنز، از کانسپتی به نام GT XX رونمایی کرد که قرار است سال آینده به بازار عرضه شود. این ماشین یک ...
قوی‌ترین و سریع‌ترین مدل تاریخ مرسدس بنزقوی‌ترین و سریع‌ترین مدل تاریخ مرسدس بنز

AMG، زیرمجموعه ماشین‌های اسپرت مرسدس‌ بنز، از کانسپتی به نام GT XX رونمایی کرد که قرار است سال آینده به بازار عرضه شود. این ماشین یک سدان چهار در الکتریکی است که بیش از ۱۳۶۰ اسب بخار قدرت دارد و به گفته کارخانه سریع‌ترین و قوی‌ترین ماشینی است که AMG تاکنون ساخته است.

GT XX روی پلتفرم جدیدی ساخته شده که AMG برای خودروهای الکتریکی ساخته است. ماشینی که بر اساس این کانسپت ساخته می‌شود، جانشین مدل بنزینی «GT چهار در کوپه» خواهد شد. نسل کنونی GT چهار در کوپه قوای محرکه هیبرید دارد و قوی‌ترین مدلش ۸۴۳ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

مرسدس‌ بنز می‌گوید با نسل جدید مدل GT می‌خواهد به بالاترین عملکرد ممکن در یک خودروی برقی برسد و رکوردهای جدیدی ثبت کند.

GT XX دو موتور الکتریکی در عقب و یک موتور الکتریکی در جلو دارد. موتور جلو در شرایط عادی برای کاهش مصرف انرژی غیرفعال است و فقط در شرایط خاص مانند شتاب‌گیری یا رانندگی در جاده لغزنده فعال می‌شود تا به چرخ‌های جلو نیروی بیشتری منتقل کند.

بنز می‌گوید حداکثر سرعت GT XX بیش از ۳۶۰ کیلومتر در ساعت است. شتاب ماشین اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود سرعتش در کمتر از دو و نیم ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت برسد. مرسدس بنز مسافتی که ماشین با هر بار شارژ طی می‌کند را اعلام نکرده،‌ اما می‌گوید باتری‌ها با فناوری تازه‌ای ساخته شده‌اند که با کمتر از پنج دقیقه شارژ می‌توانند انرژی لازم برای پیمودن ۴۰۰ کیلومتر را ذخیره کنند.

کانسپت GT XX چهره‌ی تازه‌ محصولات AMG را نمایش می‌دهد. کاپوت ماشین کشیده و بدنه‌اش عضلانی است، شیشه‌ عقب حذف شده و جلوپنجره تمام جلوی ماشین را پوشانده است. بخش‌هایی از ماشین با الهام از بنز C 111 طراحی شده که از کانسپت‌های مشهور بنز در دهه شصت و هفتاد میلادی بود.

چراغ‌های عقب مجموعه‌ای از شش چراغ گرد شبیه موتور جت‌های جنگنده است. بین چراغ‌ها یک نمایشگر با ۷۰۰ لامپ ال‌ائی‌دی است که راننده می‌تواند پیام‌هایی را روی آن نمایش دهد.

از فناوری‌های تازه‌ای که در ماشین معرفی شده قالپاق‌هایی است که هنگام ترمز باز می‌شوند تا با ورود هوا ترمزها خنک شوند. قالپاق‌ها در سرعت‌های بالا کل چرخ را می‌پوشانند تا مقاومت ماشین در برابر هوا کاهش یابد. انرژی لازم برای باز و بسته شدن قالپاق‌ها با گردش چرخ‌ها تامین می‌شود.

اتاق مدل جدید AMG ترکیبی از داخل یک ماشین مسابقه‌ای با امکانات یک ماشین لوکس است. صندلی‌ها از جنس فیبر کربن است و بالش‌های صندلی مانند ماشین‌های مسابقات فرمول یک با قالب‌گیری بدن هر راننده و با چاپ سه ‌بعدی ساخته می‌شود. نمایشگر روی داشبورد با زاویه رو به راننده است و شکل فرمان هم شبیه ماشین‌های فرمول یک است.

طراحان بنز بخش‌هایی از اتاق را با استفاده از تایرهای بازیافتی ساخته‌اند. همچنین از چرم مصنوعی قابل تجزیه‌ای استفاده شده که به طبیعت برمی‌گردد. AMG XX بلندگوهایی در کنار چراغ‌های جلو دارد که هنگام شتاب‌گیری صدایی مانند یک ماشین اسپرت پخش می‌کند.

ماشینی که سال آینده بر اساس این کانسپت به بازار عرضه می‌شود با ماشین‌هایی مانند پورشه تایکان یا مدل‌ اسپرت لوسید ایر رقابت خواهد کرد. AMG قرار است با استفاده از پلتفرم این ماشین یک شاسی‌بلند الکتریکی هم در سال ۲۰۲۷ به بازار عرضه کند.

ماشین‌های الکتریکی AMG در حالی به بازار عرضه خواهند شد که برخی خودروسازان مثل پورشه، لامبورگینی و مازراتی عرضه مدل‌های الکتریکی خود را به خاطر شرایط بازار به تعویق انداخته‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها