کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرکت BP بالاترین جریمه تار‌‌یخ آمریکا را می‌پردازد


کد خبر : ۱۳۴۱۰شنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰:۰۴۲۲۳۹ بازدید

شرکت بی‌پی (BP) تقاضا کرده است که پرونده انفجار سکوی نفتی دیپ واتر هوریزون در خلیج مکزیک برای همیشه بسته شود. شرکت بزرگ در ...
شرکت BP بالاترین جریمه تار‌‌یخ آمریکا را می‌پردازدشرکت BP بالاترین جریمه تار‌‌یخ آمریکا را می‌پردازد

شرکت بی‌پی (BP) تقاضا کرده است که پرونده انفجار سکوی نفتی "دیپ واتر هوریزون" در خلیج مکزیک برای همیشه بسته شود. شرکت بزرگ در تفاهم با دولت آمریکا حاضر است 18.7 میلیارد دلار خسارت بپردازد.

پرونده انفجار سکوی نفتی دیپ واتر هوریزون در خلیج مکزیک بسته شد. شرکت "بی‌پی" موافقت کرده است که در مجموع 18.7 میلیارد دلار خسارت از جمله به دولت آمریکا بپردازد.

در روز بیستم آوریل 2010 ( یکم اردیبهشت 1389) در سکوی حفاری نفت دیپ واتر هوریزون در خیلج مکزیک انفجاری رخ داد که باعث نشت صدها میلیون لیتر نفت خام سنگین به آب‌های خلیج وغرق سکوی حفاری شد.در این " بزرگ‌ترین فاجعه‌ی زیست‌محیطی تاریخ آمریکا" 11 نفر کشته و انواع جانداران دریایی قربانی شدند. به بیش از 600 هزار تن از ساحل‌نشینان پنج ایالت آمریکا خسارت وارد شد. 87 روز طول کشید تا محل نشت نفت خام ترمیم و مسدود شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز شرکت بی‌پی (BP) در این باره اعلام کرده است که این خسارت تمام خواست‌های دولت فدرال آمریکا و 5 ایالت‌ آلاباما، فلوریدا‌، لوییزیانا، می‌سی‌سی‌پی و تگزاس و همچنین حدود 400 سازمان منطقه‌ای را در برمی‌گیرد.

گفته می‌شود که قرار است این خسارت طی 18 سال پرداخت شود. با اعلام این تفاهم سهام بی‌پی در لندن 4.4 درصد افزایش یافت.

لورتا لینچ، وزیر دادگستری آمریکا، خشنودی خود را از تفاهم به دست آمده اعلام کرد. او گفت در صورتی که دادگاه‌های آمریکا نظر شرکت  بی‌پی را تایید کنند، بزرگ‌ترین تفاهم تاریخ ایالات متحده آمریکا با یک شرکت انرژی حاصل شده است.

گفته می‌شود بی‌پی برمبنای این تفاهم متعهد شده است که از مجموع 18.7 میلیارد دلار خسارت، 5.5 میلیارد دلار بابت جریمه‌های مدنی، 7.1 میلیارد دلار برای خسارت‌های واردشده به محیط زیست و 4.9 میلیارد دلار برای خسارت‌های اقتصادی بپردازد. یک میلیارد دلار باقیمانده نیز برای ادارات محلی در نظر گرفته شده است. در انفجار سکوی حفاری نفت دیپ واتر هوریزون در خیلج مکزیک و نشت صدها میلیون لیتر نفت خام سنگین به آب‌های خلیج مکزیک، سواحل 5 ایالت آمریکا آلوده شدند، صنعت ماهیگیری در این مناطق به شدت آسیب دید و شمار گردشگران این مناطق کاهش یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها