شرکت فناوری چینی هواوی همزمان با برگزاری نمایشگاه خودروی شنژن در چین، ماشین لوکسی را که با همکاری کارخانه JAC تولید کرده به بازار عرضه کرد. مکسترو S800 در دو مدل هیبرید-الکتریکی و الکتریکی و با امکاناتی ساخته شده که با محصولات مایباخ، بنتلی و رولزرویس رقابت میکند.
مکسترو S800 از نظر اندازه از مرسدس-مایباخ کلاس S بزرگتر است و طراحی بدنه با ترکیبی از خطوط عمودی و افقی آن را شبیه به محصولات رولزرویس کرده است.
ماشین به امکاناتی مجهز است که معمولا فقط در لیموزینهای لوکس دیده میشود. اتاق با ترکیبی از چرم طبیعی، چوب مرغوب و قطعات کریستالی دستساز تزیین شده است. لامپهایی ریز در سقف نمایی از آسمان پرستاره و عبور شهاب سنگ را شبیهسازی میکنند.
سراسر داشبورد با سه نمایشگر پوشانده شده که با سیستمعامل هواوی کار میکنند. سیستم صوتی ماشین ۴۳ بلندگو دارد که تعدادی از آنها در پشتسری صندلیها است. صندلیهای عقب به ماساژور و سیستم تهویه مجهز است و میتوان آنها را کاملا خواباند. سرنشینان عقب همچنین میز تاشو، گاوصندوق و یخچال دارند.
قویترین مدل مکسترو قوای محرکه هیبرید-الکتریکی با قدرت ۸۵۱ اسب بخار دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این مدل ۴.۶ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است. این مدل با باک پر و باتری شارژ شده میتواند تا ۱۳۳۳ کیلومتر حرکت کند. مدل الکتریکی مکسترو با هر بار شارژ تا ۷۰۰ کیلومتر حرکت میکند.
هواوی این ماشین را به جدیدترین سیستم رانندگی خودرانش مجهز کرده است. این سیستم با کمک چهار رادار لیزری و بیش از ۳۰ دوربین و حسگر اطراف ماشین را زیر نظر میگیرد.
قیمت پایه گرانترین مدل مکسترو، یک میلیون و ۱۸۰ هزار یوان (حدود ۱۶۰ هزار دلار) است که از محصولات مایباخ، بنتلی و رولزرویس ارزانتر است. برای مقایسه، بهای گرانترین مدل مایباخ حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار یوان است و خریداران رولزرویس برای مدل گوست باید تا شش میلیون یوان پرداخت کنند.
هواوی علاوه بر قیمت رقابتی، روی علاقه خریداران چینی به ماشینهای ساخت این کشور حساب باز کرده است. این شرکت پیشتر با همکاری یک خودروساز نوپای چینی به نام «سرس» (Seres) خودروهای لوکس برقی با قیمت میانگین ۵۰۰ هزار یوان به بازار عرضه کرده که میگوید سال گذشته فروش آنها از بنز و بامو بهتر بود.
سایر خودروسازان چینی از جمله BYD هم با تاسیس برندهای لوکس و تولید خودروهایی با قیمت بیش از یک میلیون یوان میخواهند بخشی از بازار خودروهای لوکس چین را از رقبای خارجی بگیرند.