کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تردد گذرموقت رولزرویس فانتوم درآپ هد


کد خبر : ۱۳۰۷سه شنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸:۱۶۹۶۸۸ بازدید

در این چند هفته اخیر خودروهای گذرموقت و خاصی در تهران و دیگر شهرها رویت شده است. در کنار ورود خودروهای گذرموقت به ایران برخی از خودروها برای دومین بار در این چند سال اخیر وارد کشور شده‌اند.
تردد گذرموقت رولزرویس فانتوم درآپ هدتردد گذرموقت رولزرویس فانتوم درآپ هد

 البته لازم به ذکر است طبق قوانین جدید هر خودرو تنها می‌تواند برای یک بار در سال به صورت گذرموقت وارد کشور شود.

این موضوع با ثبت شماره شاسی خودرو در پلیس راهنمایی و رانندگی و گمرک کشور کنترل می‌شود. در حدود دو هفته پیش تصاویری از یک دستگاه رولزرویس فانتوم دراپ هد مشکی رنگ در پیج‌های مختلف اینستاگرام منتشر شده است. این رولزرویس در اواخر سال گذشته نیز وارد کشور شده بود که مهلت تردد آن تا پایان اسفندماه بود. حالا تصاویر جدید از این خودرو در سایت‌ها و صفحه‌های اینستاگرام منتشر شده که نشان می‌دهد این خودرو برای بار دوم وارد کشور شده است. البته رولزرویس فانتوم درآپ‌هد موردنظر برای بار اول در سال 92 وارد کشور شده است. این خودرو در سال 2007 معرفی شد. درآپ هد که به عنوان یکی از فانتوم‌های تولیدی رولزرویس به حساب می‌آید در منطقه Goodwood انگلستان تولید می‌شود. پیشرانه‌ای که در زیر کاپوت این سوپرلوکس گرانقیمت جای دارد 12 سیلندر خورجینی است. این پیشرانه 12 سیلندر دارای حجم دقیق 6749 سی‌سی و قدرت 453 اسب‌بخار در 5350 دور بر دقیقه است.

همچنین حداکثر گشتاور آن نیز 720 نیوتن‌متر در 3500 دور بر دقیقه است. رولزرویس فانتوم درآپ هد مورد نظر که به صورت گذرموقت وارد کشور شده است تا پایان شهریورماه می‌تواند در کشور تردد کند. این خودرو مجهز به پیشرانه شش سرعته اتوماتیک است. همچنین وزن کلی آن 2620 کیلوگرم است که پیشرانه به خوبی می‌تواند این بدنه سنگین را به سرعت‌های بالا برساند. جالب است بدانید این رولزرویس دارای شتاب صفر تا صد 5.7 ثانیه است. در کنار ورود خودروهای گذرموقت به کشور برخی از خودروها از مرزهای ایران و برخی شهرها عبور می‌کنند تا به کشورهای دیگر برسند. این محموله‌های خودرویی را می‌توان به راحتی در جاده‌های اصلی کشور دید. یکی از این محموله‌ها که توسط مخاطبین دنیای‌خودرو در جاده سیرجان شکار شده است به سوی کردستان عراق راهی بود. بر روی تریلی مورد نظر تویوتا هایلوکس، کرولا و لندکروز قرار داشت. همچنین مهم‌ترین خودرو در این محموله یک دستگاه شورولت تاهو سفید رنگ بود. شورولت تاهو به عنوان یک SUV فول‌سایز آمریکایی شناخته می‌شود که تعداد زیادی از این خودرو به صورت گذرموقت وارد ایران شده بودند. شورولت تاهو مجهز به یک پیشرانه هشت سیلندر با آرایش Vشکل است. این پیشرانه 5.3 لیتری قادر به تولید 320 اسب‌بخار قدرت و 463 نیوتن‌متر گشتاور است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها