کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

بررسی هیوندای اکسنت 2014 در ایران

کدخبر:۱۳۰۶سه شنبه، ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸:۵۱۳۸۶۴۸ بازدید

چه کسی باور می‌کند این همان ورنا باشد؟ همان ورنای ساده و بی‌آلایش هیوندای. فقط با این تفاوت که آن ورنایی که ما می‌شناسیم نسل 2 بود اما آن ورنایی که دنیا می‌شناسد نسل 4 است.
بررسی هیوندای اکسنت 2014 در ایران

 حالا دری به تخته خورده است و قرار است در کنار خیل عظیم هیوندای‌هایی که به ایران می‌آیند، ویرایش 2013 هیوندای اکسنت نیز وارد شود. اکسنت نام دیگر ورنا بود، یادتان که هست؟ نمی‌شود درست و حسابی پیش‌بینی کرد که قیمت این خودرو دقیقاً در چه بازه‌ای خواهد بود. ولی به طور حتم این کره‌ای نه چندان سطح بالا رقیبی می‌شود برای دیگر آسیایی‌های نه چندان سطح پایین.
 

خودروی هزار چهره

19 سال پیش، در روزهایی که هیوندای و دیگر خودروسازان کره‌ای با شدت هرچه تمام‌تر کار می‌کردند تا جهانی شوند، اکسنت متولد شد. سدان سایز کوچکی که در بازار استرالیا به آن اکسِل می‌گفتند. در حالی که خود اکسنت به عنوان جانشین اکسل توسط هیوندای روی کار آمده بود. از همه این‌ها گذشته، این خودرو در بازار کره جنوبی به اسم ورنا عرضه می‌شود. همین خودرو با همین اسامی توسط هیوندای بیجینگ در چین، توسط تگ‌آز در روسیه و توسط تاگان‌روگ در مکزیک ساخته می‌شد. در دوره‌ای شرکت آمریکایی کرایسلر آن را تحت برند خودش با نام Attetude و تحت برند دوج با نام Brisa راهی بازار می‌کرد. این‌ها منهای آن خط تولیدهایی است که توسط میتسوبیشی ژاپن در اسپانیا و ونزوئلا تاسیس شده بود. در پورتوریکو آن را با نام هیوندای Solaris و Brio روی هوا می‌زنند. اینکه چرا ورنا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته بود (و البته گرفته است) برمی‌گردد به کیفیت خوب، قدرت مناسب و صد در صد قیمت مقرون به صرفه آن. سه ضلع مثلثی که موفقیت آن را تا چهار نسل تضمین کرد. خیلی کوتاه بگوییم و بگذریم. آن ورنایی که در ایران می‌بینیم و چند سالی است دیگر نمی‌بینیم،‌ مربوط می‌شد به نسل دوم که بین 2000 تا 2005 روی خط تولید می‌رفت. 

آخرین ورنا

سال 2010 هیوندای طبق معمول نتوانست تکرار را تحمل کند و خیلی زود رفت سراغ یک مدل و اساساً یک نسل جدید. چهره آن برداشتی بود از روند مدرن طراحی‌های این شرکت. از نظر ابعاد می‌شد گفت یک سر و گردن بزرگ‌تر شده است. اما بدون تردید بزرگ‌ترین اقبال آن، پیشرانه 1.6 لیتری‌اش بود. پیشرانه به ظاهر قدیمی که این بار به لطف فناوری GDI توانسته بود به قدرت 138 اسب‌بخار برسد. یعنی توانی برابر با بسیاری از 1.8 لیتری‌های بازار. از این خودرو نمونه 1.4 لیتری 107 اسب‌بخاری نیز تولید شده است که خدا را شکر راهی به ایران ندارد. نسخه 5 درب و به عبارتی هاچ‌بک آن بی‌اندازه شبیه به i30 شده است. شاید به همین خاطر بوده باشد که در برخی از بازارها از آن به اسم i25‌ یاد می‌شود. از نظر ایمنی ورنای نسل جدید با کسب نمره Good از موسسه IIHS و به دست آوردن 5 ستاره از موسسه NHTSA تعهد خود به حفظ جان مشتری را تضمین کرده است. 

امکانات

سیستم‌های ایمنی توقف این خودرو با وجود ABS (ترمز ضدقفل) و EBD (توزیع نیروی ترمز) کامل به نظر می‌رسد ولی‌ای کاش روی آن BA‌ (ترمز کمکی) نیز نصب می‌شد تا این پکیج کامل شود. اگرچه با این وزن و آن کشش پیشرانه، سیستم کنترل کشش TCS آنقدرها لازم به نظر نمی‌رسید و حضور آن برای مانورهای جوان‌پسندانه خالی از لطف نیست. سیستم صوتی شامل DVD و VCD هم می‌شود. بنا بر این در صورت نصب یک نمایشگر LCD‌ می‌توان از پخش فیلم برای سرنشینان نیز بهره برد. کنترل اتوماتیک آب و هوا یا آنطور که خارجی‌ها می‌گویند کلایمیت کنترل آن شما را یاد سوناتا می‌اندازد. فقط با قدرت کمتر و هوش ضعیف‌تر. کنترل صدا روی فرمان از آن آپشن‌هایی است که مشتری را حداقل برای چند ماه اول درگیر خودش می‌کند. مکانیزم کروز کنترل برای حفظ سرعت خودرو بدون نگاه داشتن پدال گاز هم چیز بدی نیست. سیستم دسترسی بدون کلید، شاید جالب و مدرن باشد ولی خاص و استثنایی نیست. ورنا چهار کیسه هوا دارد. راننده، سرنشین و دو عدد برای هر یک از طرفین. صندلی راننده و شاگرد هر دو برقی و حافظه‌دار است. روی کنسول مرکزی می‌توان پورت‌های اتصال USB، AUX و iPod را مشاهده کرد. این روزها اگر خودروی شما USBخور نباشد، هیچ به درد نمی‌خورد. البته این را هم در نظر بگیریم که ورنا یکی از ارزان‌ترین تولیدات هیوندای است. پس خیلی توقع آپشن‌ها و ملزومات لوکس را نداشته باشید. دست آخر یادتان باشد ورنا توسط سازنده‌اش در آن‌سوی آب‌ها 60 هزار کیلومتر و تا 5 سال گارانتی شده است. 


hyundai-accent_2012_800x600_wallpaper_1d.jpg

 

چگونه خودرویی است؟

بیایید نگاهی بیندازیم به مثبت‌ها و منفی‌های این خودرو که از سوی سایت‌ها و مجلات معتبر پس از بررسی آن داده شده است. سایت «سی‌نت» لذت رانندگی با ورنای جدید را عالی توصیف می‌کند. تکنولوژی‌های داخل کابین را دور از انتظار و سیستم‌های رفاهی‌اش را در حد سدان‌های کلاس بالاتر ارزیابی می‌کند. در مقابل مهم‌ترین ایراد آن را ضعف سیستم‌های برقی و مهم‌تر از همه ایراد نرم‌افزاری نقشه‌خوان ماهواره‌ای‌اش عنوان می‌کند. سایت «اتو تریدر» اکسنت یا همان ورنا را از نظر مصرف سوخت، طراحی، کیفیت مواد و فضای صندلی‌های عقب می‌ستاید ولی همین خودرو را بابت فرمان غیر تلسکوپی و ترمزهایی که روی همه مدل‌ها دیسکی نیستند مورد عتاب قرار می‌دهد. 

سایت «ادموندز» برتری‌های ورنا را در پیشرانه پربازده، امکانات استاندارد و فضای داخلی‌اش می‌داند که از حد تصور بزرگ‌تر است. سپس ایرادهای آن را مطرح می‌کند که شامل دید محدود عقب و آپشن‌هایی کمتر از رقبا می‌شود. بخش خودرویی سایت «یاهو» نیز پس از بررسی ورنا 2013 به این نتیجه رسید که مثبت‌های آن مربوط می‌شوند به طراحی، مصرف سوخت و راندن راحت. منفی‌هایش نیز مربوط می‌شوند به صدادار بودن پیشرانه در دورهای بالا و افت کشش در سربالایی‌ها. سایت دیگر «اتو123» است که در گام اول به تعریف از چهره ورنا پرداخته است. سپس آن را خودرویی قلمداد می‌کند که نسبت به پول پرداختی ارزشمند است. دست آخر این خودرو را برترین در کلاس خودش نام‌گذاری می‌کند. سایت فوق همان بحث پیشرانه صدادار را وسط می‌کشد. قدرت پایین سیستم صوتی نیز چیزی است که مشتریان جوان را خواهد آزرد. سایت «درایو» پس از تست میدانی ورنا، نقاط قوت آن را مصرف سوخت پایین، کابین فانتزی، فضای مناسب و ایمنی بالا نام برد. نقاط ضعف نیز فرمان‌پذیری کند و سیستم تعلیق غیرمعمولی در ناهمواری‌ها عنوان شد. سایت دیگر «کارز گاید» بود که در یک جمع‌بندی ورنا را محصول کوچک دوست‌داشتنی قلمداد می‌کند. امکانات و ایمنی آن را ستایش می‌کند و از گارانتی خیره‌کننده‌اش تمجید به عمل می‌آورد. اما این را هم می‌گوید که هیوندای می‌توانست بیش از آنکه روی آپشن‌هایش کار کند، روی سیستم هندلینگ و فرمان‌پذیری آن تمرکز کند.

در ایران

خبر می‌رسد این خودرو همین امروز در بازار آزاد به قیمت 84 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. قیمتی بی‌نظیر برای رقابت با آنهایی که فکرش را نمی‌کنید. با این پول می‌شود دست گذاشت روی تویوتا یاریس هاچ‌بک که با پیشرانه 1.3 لیتری‌اش 85 اسب‌بخار بیشتر نیرو تولید نمی‌کند. دلیل قیمت گران آن فقط ژاپنی بودنش است و بس. راستی ورنا در حالی قدرتش هم‌اندازه تویوتا کرولا است که پیشرانه‌اش 200 سی‌سی کم حجم‌تر شده. کرولایی که برای خودش 120 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. مشتری ورنا می‌تواند قید همه‌چیز را بزند و برود سراغ هاچ‌بک دخترانه کیا پیکانتو که 67 میلیون قیمت دارد. تازه یک چیزی هم برایش می‌ماند تا درون اتاق را با صندلی‌های صورتی و انبوهی از عروسک‌های Hello Kitty پُر کند. به عنوان آخرین توصیه اگر یک روز شنیدید به جای ورنای 2013 به شما مزدا3 پیشنهاد شد، یادتان باشد آن مزدا با پیشرانه 1.6 لیتری است و قیمتش 82 میلیون تومان می‌شود.


hyundai-accent_2012_800x600_wallpaper_18.jpg
 

ما چه می‌گوییم؟

ما می‌گوییم اکسنت، ورنا یا هرچه نامش است، واقعاً خرید خوبی محسوب می‌شود. به نسبت رقبایش از امکانات بیشتر، قیافه بهتر، ایمنی بالاتر و فناوری جدیدتر برخوردار است. حتی می‌توان او را یکی از به روزترین تولیدات بازار دانست. اما نظر ما این است که هیوندای اکسنت نباید توسط این افراد خریداری شود: افرادی که فکر می‌کنند ورنا همان سوناتای کوچک است. افرادی که فکر می‌کنند چون ایمن است،‌ پس هامر است. افرادی که فکر می‌کنند چون کوچک است پس ضعیف است. افرادی که فکر می‌کنند چون هیوندای است پس فوق‌العاده باکیفیت است. افرادی که فکر می‌کنند چون 5 سال گارانتی دارد پس خراب نمی‌شود و دست آخر افرادی که تعریفی از خودروی فانتزی ندارند. در مقابل، ما می‌گوییم ورنا برای این افراد است: آنهایی که هیوندای می‌خواهند ولی پولشان فقط به این مدل می‌رسد. خانم‌های جوان با یک فرزند کوچک که فقط او را به مدرسه می‌رسانند و نهایتاً خرید روزانه انجام می‌دهد. آقایانی که یک ماشین دیگر دارند. آنهایی که زود به زود ماشین عوض می‌کنند و در نهایت آنهایی که با تویوتا کرولا کل‌کل دارند.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

امین: 1392/7/1611:06:02،
77
204
این اکسنت نیست نیسنده ی گرامی!!!!
این الانترا (آوانته) است!!!!!
Farshad: 1392/7/1611:31:34،
123
57
چی میگی واسه خودت ؟!
فرزاد: 1392/7/1612:08:06،
65
55
قبلا هم این خبر رو زده بودید و من هم دربارش نوشتم . دوستان عزیز این دقیقا هیوندا اکسنت هست و چند سالی هم هست که در مناطق آزاد هست . 2 سال پیش گذر موقت 17 تا 18 میلیون تومان . تا سال 2015 هم از رده خارج که نمیشه گفت ولی تیپ جدید جایگزین آن خواهد شد .
شاهرخ: 1392/7/1615:02:55،
76
44
اگه واردات ازاد بشه قیمتش بیاد پاینتر کی می اد اینو ول کنه بره سراغ پرشیا و بقیه لگنای دیگه...
علی: 1392/7/2016:07:55،
53
42
اولا نیسنده نه نویسنده دوما هم این اکسنت است همون ورنای قدیم . سر در نمیاری نظر نده
علی: 1392/7/2016:07:56،
47
60
اولا نیسنده نه نویسنده دوما هم این اکسنت است همون ورنای قدیم . سر در نمیاری نظر نده
مهدی: 1392/9/100:54:59،
47
34
حق داری اشتباه کنی.ولی این اکسنته عزیزم.تو این زاویه خیلی به هم شبیه هستن.بنظرم این خوش فرم تره
Map: 1392/7/1611:19:13،
58
107
رقيب تويوتا كرولا ورنا نيست بلكه النترا يا همون اوانته مي باشد اين عكسي هم كه انداختيد مربوط به النتراس واقعا نتونستيد يه عكسه اكسنت بيابيد واقعا كه،...
محمد: 1392/10/2700:21:18،
23
45
بابا چتونه!!!!!
این اکسنته دیگه!
چقدر بی دقتین شما؟؟؟
النترا چزاغهاش کشیده تر هستن
کامران: 1392/7/1611:41:33،
50
103
این الانترا هست
amin: 1392/7/1614:17:40،
50
70
اول عکس النترا را گذاشته بودند الان درست شده
کاظم: 1392/7/1611:41:57،
112
57
چه فرقی می کنه. وقتی که قدرت خرید بیشتر مردم ایران پائینه اسمش هرچی باشه! امکاناتش هرچی باشه! کیفتش هم هرچی باشه! ناز شصت اونایی که میتونن بخرن. کاری با مردم کردن که پراید هم نمیشه خرید.خیر نبینن انشائالله
آرزو: 1392/7/1613:02:16،
64
47
کاملا باهات موافقم دلمون خوشه ها!
نون: 1392/7/1612:14:04،
67
52
شما بد نیست این ماشین را با MG350 هم مقایسه کنید . هر چند که به محض ثبت این پیام برخی هموطن متعصب حمله به این انگلیسی - چینی را آغاز میکنند که چیزی هم به معلومات آدم اضافه نمیکنند و علاقه فقط به کل کل دارند
کامران: 1392/7/1613:33:11،
51
40
دوستان اول عکس الانترا رو گذاشته بودن بعدا عوضش کردن ..جهت اطلاع
Map: 1392/7/1619:02:32،
48
49
عالي بود هيشكي نديد بلد شديدا از داخلشم عكس انداختيد اين بار عكستون درسته خيلي زشت شد قبلي خوشكل تر بود،اتفاقه مي افته.رقيبه اين ماشين ريو البته اين اتاقي كه تو ايران هست نه اتاق جديدش مثل همين ورنا كلي تغيير كرده
آبشار: 1392/7/1619:13:04،
42
57
چقدر شبیه ماشین 206 خودمون هستش عجب آدمای هستن اون از روری ماشیم ما ساختن
بهنام: 1392/7/1623:27:39،
59
53
عکس فعلی مربوط به اکسنت هست، دیروز توی مشهد قیمت ۲۰۱۴ رو دقیقا ۸۴ میلیون توی نمایشگاه دیدم،
فرزاد _ارومیه: 1392/7/2412:43:01،
39
46
ما هم میگوییم که الان 4 سال هست ورنا 1600 دارم 120000 تا کار کرده برام نقش وانت رو هم بعضا ایفا کرده ، حیوونی جیکشم در نیومده اگه این تازه وارد بتونه نقش بابا بزرگشو خووووب بازی کنه من حتما باید یکی بگیرم ، نظر شما چیه ؟؟؟
MOHSEN: 1392/8/1009:24:03،
30
27
بنظر من 85 میلیون میارزد واقعا که هیوندای ماشین با وفا و بی ازاری است و ذات ان درست است
امین بلوج ار جابهار: 1392/8/2320:19:26،
28
34
با سلام به دوستان اکسنت همینی هست که تصویرش هست من خودم دارم مثل همینه بلاک جابهاره حالا قیمتش درحد 40 تومانی هست
امین بلوج ار جابهار: 1392/8/2320:23:26،
29
48
با سلام به دوستان اکسنت همینی هست که تصویرش هست من خودم دارم مثل همینه بلاک جابهاره حالا قیمتش درحد 40 تومانی هست
مهدی : 1392/9/2300:36:26،
24
39
هر چه است ماشین خوبی است اگه کسی سوار شده باشد میفهمد ولا غیر . من یکسال داشتم پلاک منطقه چابهار فروخته ام الان میخوام پلاک ملی بخرم .
مسلم : 1392/9/2908:08:30،
23
29
من هم دارم واقعا ماشین خوبی است
امیررضا قطبی: 1393/3/1414:51:57،
34
37
آیا این اکسنت دوربین عقی ندارد
مهدی: 1393/6/1712:19:00،
34
35
سلام
من به تازگی یک اکسنت 2014 خریداری کردم و با بودجه ای که داشتم شاید بهترین انتخاب همین بوده چون نسبت به خودروهای چینی با همین قیمت واقعا راضی ام و اگر کمی بیشتر پول داشتم النترا میخریدم
ماشین بی صدا و نرم و راحتیه و مصرف کمی داره و زیباست. کیفیت داخل کابین خیلی خوبه و با اینکه خیلی بزرگ نیست به خاطر طراحی خوب و فوق العاده اش هم صندوق عقب جادار و خوبی داره و هم فضای داخل کابین خوبه
البته برای کسایی که عشق سرعت اند خیلی مناسب نیست
سامی: 1393/6/2013:27:06،
29
22
عااااااالیه موافقم
شایان: 1393/6/2914:27:30،
23
41
میخواستم تجربه ی سفرم با اکسنت 2014 را بگم
واقعا عااالی بوده مصرفش خیلی کمه من حدود 4000 کیلومتر جاده ای باهاش رفتم و سرعت و شتاب و مصرفش عالی بوده نسبت به آزرا و مزدا خشکتره ولی در کل بسیار نرم و بیصداست من باهاش از شیب 30 درجه تا بالای کوه خییییلی راحت رفتم و خودروی تودست و راحتیه به نظر من ارزش 80 90 میلیون را داره
علی: 1393/8/1715:38:20،
38
23
عزیزانی که قصد خرید اکسنت را دارند هر چه زودتر بخرید که داره گرون میشه.
hoori: 1393/10/1314:37:01،
39
21
سلام من میخوام ماشین هیوندا اکسنت بخرم ایا پیش فروش داره و در ضمن قدرت موتور اون چقدره و کجا باید مراجعه کنم یعنی به کدام نمایندگی و بعد نقدا پرداخت کنیم چند روزه تحویل میدن با تشکر از راهنمایی شما لطفا جواب مرا حتما بدهید
علی: 1393/10/1519:03:02،
38
18
دوست عزیز به نمایندگی های هیوندای یا همان آسان موتور باید مراجعه کنی , ولی اگر عجله دارید چرا از نمایشگاه ها خرید نمی کنید ! از نظر قیمت برای شما بهتر است.
علی: 1393/10/1519:08:37،
32
21
در مورد قدرت موتور که پرسیده بودید , به هر حال 1600 است و اگر قبلا آزرا یا سوناتا و یا خودریی با قدرت زیادی داشته اید البته که اکسنت قدرت کمتری دارد ولی در نوع خودش بسیار عملکرد خوبی دارد در ضمن اینکه مصرف سوخت بسیار کمی هم دارد در کل خودرویی است که شما را راضی میکند. موفق باشید

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار