کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار


کد خبر : ۱۲۵۵۹سه شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷:۳۵۱۱۷۱ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شد ولی همچنان نزدیک به پایین ترین سطح در 11 هفته ...

 قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شد ولی همچنان نزدیک به پایین ترین سطح در 11 هفته گذشته باقی مانده است.

به گزارش رویترز، قیمت طلا که شب گذشته تحت تاثیر کاهش ارزش دلار با افزایش روبرو شده بود امروز سه شنبه نیز این روند صعودی را حفظ کرده ولی نتوانسته است از پایین ترین سطح خود در 11 هفته گذشته فاصله بگیرد.

بر اساس این گزارش گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است 16 و 17 ژوئن برگزار شود ولی اکثر کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار طلا بر این باورند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر نرخ بهره را برای نخستین بار از سا 2006 میلادی افزایش خواهد داد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1176 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز با رشد 0.2 درصدی روبرو شده بود. قیمت این فلز گرانبها روز جمعه به کمتر از 1162 دلار رسید که این رقم از 19 مارس بی سابقه بوده است.

گزارش سایت طلا حاکیست انتشار گزارش جدید وزارت کار آمریکا در خصوص بهبود اوضاع بازار اشتغال طی ماه گذشته تاثیر زیادی بر افت تقاضا و قیمت طلا داشته است. 

ویکتور تیان پیریا تحلیلگر ارشد موسسه ای ان زد بانک استرالیا تاکید کرد که کاهش ارزش دلار می تواند به افزایش نسبی قیمت طلا کمک کند ولی به نظر من چشم انداز بازار طلا همچنان نزولی خواهد بود. 

سایر فعالان بازار طلا نیز بر این باورند که علی رغم کاهش نسبی ارزش دلار در برابر یورو و ین ژاپن، قیمت طلا در شرایط کنونی نمی تواند با افزایش چشمگیری روبرو شود. سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی اعتماد چندانی به بازار طلا ندارند. ادامه روند نزولی ذخایر طلا در صندوق اس پی دی آر نیز فشار زیادی را بر قیمت این فلز زرد وارد کرده است.

ادامه بحران مالی و بدهی یونان می تواند خبر مثبتی برای قیمت طلا در شرایط کنونی باشد. اگر یونان و وام دهندگان بین المللی نتوانند تا پایان ماه جاری به توافق نهایی دست یابند، ورشکستگی آتن قطعی خواهد بود. 

جیسون کریسولا تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس سوییس نیز تاکید کرد که اگر وضعیت بحران بدهی یونان تشدید شود قیمت طلا می تواند سطح مقاومتی 1185 دلاری را بشکند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها