کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دولت آمریکا تعطیل شد


کد خبر : ۱۱۳۵سه شنبه، ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷:۵۱۴۰۰۴ بازدید

همراهی‌نکردن جمهوری‌خواهان با دموکرات‌ها بخش‌های خدماتی دولت این کشور را از دقایق اولیه روز سه‌شنبه، اول اکتبر، تعطیل کرد.
دولت آمریکا تعطیل شددولت آمریکا تعطیل شد

ایسنا : به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری بی‌بی‌سی انگلیسی، بدین ترتیب بیش از هفتصد هزار کارمند دولت آمریکا فعلا مجبورند به مرخصی بدون حقوق بروند و هیچ تضمینی وجود ندارد که بعدا پرداختی در قبال این مرخصی‌های اجباری از سوی دولت صورت گیرد.در سیاست آمریکا رخدادی موسوم به "تعطیلی دولت" به موقعیتی گفته می‌شود که دولت ارائه تمام خدمات را بجز خدمات ضروری را متوقف می‌کند. به طور معمول سرویس‌هایی که به کار خود ادامه می‌دهند شامل نیروهای پلیس،‌ آتش‌نشانی، خدمات ملی آب و هوا، خدمات درمانی،‌ شرکت پست، نیروهای مسلح،‌ شرکت آب و برق و مدیریت ترافیک هوایی هستند.

تعطیلی دولت زمانی روی می‌دهد که قانونگذاران آمریکایی نتوانند بر روی بودجه مالی برای سال مالی جدید به توافق برسند. در نتیجه زمانی که بودجه کافی وجود نداشته باشد، دولت آمریکا می‌تواند خدمات غیر ضروری را در ابتدای سال مالی جدید متوقف کند.

کارمندان دولتی که خدمات ضروری ارائه می‌دهند اغلب با نام "کارمندان ضروری" شناخته می‌شوند و لازم است که به فعالیت خود ادامه دهند.

جمهوری خواهان آمریکا که در مجلس نمایندگان این کشور اکثریت را در اختیار دارند، اعلام کرده بودند که شرط تصویب بودجه در مجلس نمایندگان آمریکا به تعویق افتادن برنامه‌های اصلاحات بهداشتی اوباما موسوم به "اوباما کر" است.

بودجه پیشنهادی اوباما برای آنکه عملی شود باید در هر دو بخش کنگره یعنی مجلس نمایندگان و سنا مورد تصویب قرار گیرد. بودجه پیشنهادی دولت در سنا با توجه به اینکه اکثریت سناتورها دموکرات‌ هستند، تصویب شد اما مجلس نمایندگان این کشور که اکثریت آن در اختیار جمهوری خواهان قرار دارد از تصویب بودجه پیشنهادی دولت اوباما سر باز زد.

باراک اوباما در صفحه توییتر خود ساعاتی پس از نیمه شب به وقت محلی نوشت: "آنها کار خود را کردند. گروهی از جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان دولت را مجبور به تعطیلی کردند و این اقدام به خاطر طرح اصلاحات برنامه‌های بهداشتی صورت گرفت."

این در حالی است که حدود یک ساعت مانده به نیمه شب مجلس نمایندگان آمریکا خواستار برگزاری جلسه‌ای با نمایندگان سنا برای دستیابی به توافق شده بود اما دموکرات‌ها در واکنش اعلام کردند که برای جلوگیری از تعطیلی دولت دیگر خیلی دیر شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها