کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چهارمین پایه سکوی فاز 12 پارس جنوبی در مدار نصب قرار گرفت


کد خبر : ۱۱۳۳۳پنجشنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵:۲۶۱۵۰۹ بازدید

مدیرطرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی گفت: چهارمین پایه سکوی فار 13 پارس جنوبی که آخرین سازه فازهای پارس جنوبی محسوب می‌شود در مرحله نصب قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس پیام معتمد در جمع خبرنگاران در عسلویه با اشاره به اینکه فاز 13 پارس جنوبی روند اجرایی مطلوبی دارد اظهار داشت: آخرین پایه سکوی پارس جنوبی مربوط به بخش C فاز 13 میدان مشترک پارس جنوبی با حضور پیمانکاران ایرانی در مدار نصب قرار گرفت.وی با اشاره به اینکه سازه بزرگ دریایی فاز 13 موسوم به SPD13 پس از اجرای مراحل ساخت و بارگیری در آبهای خلیج فارس مورد نصب و راه اندازی قرار می‌گیرد افزود: اکنون این سکوی گازی توسط کشتی شناور ایرانی در موقعیت مخزنی خود واقع در آبهای خلیج فارس قرار گرفته و بزودی نصب می‌شود.

معتمد با بیان اینکه سکوی یاد شده چهارمین پایه سکوی فاز 13 است بیان کرد: هم اکنون تیم‌های عملیاتی مربوط به نصب این سازه متشکل از کارشناسان بخش های کارفرما و پیمانکار آمادگی یافته‌اند تا مراحل نصب این سازه را که چهارمین پایه سکوی این فاز و آخرین جکت فازهای پارس جنوبی محسوب می‌شود را اجراکنند.به گفته مدیرطرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی ، عملیات نصب این سازه 14 روز به طول می‌انجامید به گونه‌ای که دو هفته پس از اجرای عملیات، مراحل مربوط به استقرار دکل حفاری برای حفر 11 حلقه چاه طراحی شده در این بخش از مخزن انجام می‌شود.

وی افزود: این سازه دریایی به وزن یک‌هزار و 995 تن و ارتفاع بیش از 72متر توسط متخصصان شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) در جزیره صدرا واقع در استان بوشهر ساخته شده است که شامل تمامی مراحل پیچیده طراحی و مهندسی این تجهیز دریایی نیز هست.

معتمد افزود: تاکنون سه جکت طرح توسعه فاز 13 در موقعیت های A ،B و D نصب شده است و عملیات حفاری با اختصاص سه دکل پیشرفته در سه موقعیت مطابق با برنامه ادامه دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها