کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعتصاب بی‌سابقه در آلمان


کد خبر : ۱۰۶۱۹۱سه شنبه، ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳:۵۴۳۳۸۲ بازدید

به خاطر اعتصاب در سر تا سر آلمان قطارها و هواپیماها از کار ایستاده‌اند و حمل و نقل شهری در هفت ایالت این کشور متوقف شده است. این اعتصاب ...
اعتصاب بی‌سابقه در آلماناعتصاب بی‌سابقه در آلمان

به خاطر اعتصاب در سر تا سر آلمان قطارها و هواپیماها از کار ایستاده‌اند و حمل و نقل شهری در هفت ایالت این کشور متوقف شده است. این اعتصاب که هشدار به کارفرمایان عنوان می‌شود، در این مرحله ۲۴ ساعت طول خواهد کشید.

از آغاز دیروز دوشنبه، ۲۷ مارس حمل و نقل عمومی در آلمان برای ۲۴ ساعت تقریبا به طور کامل متوقف شده و همه اتوبوس‌های بین شهری، قطارها و هواپیماهای مسافربری از کار بازایستاده‌اند.

در هفت ایالت آلمان شاغلان در بخش حمل و نقل شهری نیز دست از کار کشیده‌اند. این بزرگ‌ترین اعتصاب سراسری آلمان در سه دهه اخیر به شمار می‌رود واحتمال بروز هرج و مرج بر اثر آن از روزها پیش مطرح بوده است.

فراخوان به اعتصاب را اتحادیه خدمات عمومی (Ver.di) و اتحادیه راه‌آهن و حمل و نقل (EVG) داده‌اند. شمار شاغلانی که به اعتصاب فراخوانده شده‌اند حدود ۴۵۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

این اعتصاب که به لحاظ گستردگی و تاثیر آن در سه دهه اخیر سابقه نداشته در حالی شروع شده که دور سوم مذاکره و چانه‌زنی میان نمایندگان شاغلان و کارفرمایان هم در شهر پوتسدام آلمان در جریان است.

دفاع از اعتصاب

فرانک ورنه‌که، رئیس اتحادیه "وردی" در دفاع از اعتصاب هم‌زمان با دور جدید چانه‌زنی‌ها به خبرگزاری آلمان می‌گوید این اعتصاب هشدارآمیز یک روزه باید بار دیگر به طور واضح برای کارفرمایان روشن کند که شاغلان در بخش حمل و نقل عمومی از خواسته‌های مطرح‌شده توسط اتحادیه‌ها پشتیبانی می‌کنند.

مطالبه اتحادیه افزایش ۱۰.۵ درصدی دستمزد، یا دست‌کم ۵۰۰ یورو بیشتر در ماه، برای حدود دو و نیم میلیون شاغل در بخش خدمات عمومی است که کارفرمایان تا کنون با آن موافقت نکرده‌اند.

به گفته ورنه‌که تا کنون کارفرمایان در سطح فدرال و ایالتی مطالبات کارگران را قاطعانه رد کرده‌اند؛ رویکردی که از نظر اتحادیه "وردی" غیرقابل قبول است.

او افزود به همین دلیل اعتصاب هشدارآمیز یک روزه حاوی پیام روشنی است و این کار به هقته‌ها مناقشه با پیامدهای مرتبط با آن ارجحیت دارد.

مذاکرات پستدام قرار است سه روز ادامه داشته باشد اما از آنجا که کارفرمایان تا کنون فقط با افزایش پنج درصدی دستمزدها و یک پرداخت یکباره ۲۵۰۰ یورویی موافقت کرده‌اند، احتمال به نتیجه رسیدن چانه‌زنی‌ها زیاد نیست.

این مذاکرات میان "وردی"، انجمن کارکنان دولت فدرال و نمایندگان کارفرمایان انجام می‌شود. اتحادیه  EVG مذاکره با شرکت‌های خصوصی راه‌آهن را میانه هفته جاری آغاز می‌کند.

تورم ۱۰ درصد و کاهش قدرت خرید

اعتصاب سراسری گرچه یک روزه است، اما تاثیر آن از یک روز قبل آشکار شد و انتظار می‌رود تا چند روز بعد ادامه داشته باشد. تاثیر لغو صدها پرواز و اختلال گسترده در حرکت قطارهای بین‌شهری و حمل و نقل عمومی در روزهای آینده نیز محسوس خواهد بود.

اقتصاد آلمان در سال‌های اخیر به دلیل پاندمی کرونا با معضلات زیاد و رکود روبرو شد و بحران انرژی ناشی از حمله نظامی روسیه به اوکراین وضعیت را بحرانی‌تر کرد.

میزان تورم در آلمان سال گذشته وبرای نخستین بار از سال ۱۹۵۱ به این سو از مرز ۱۰ درصد فراتر رفت و کاهش شدید قدرت خرید شهروندان را در پی داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها