کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعتصاب بزرگ در آلمان


کد خبر : ۱۰۶۱۳۴شنبه، ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵:۲۸۴۱۴۲ بازدید

قرار است پس فردا (دوشنبه) کارکنان بخش حمل و نقل در آلمان دست به اعتصاب بزرگی بزنند. با توجه به گستردگی این اعتصاب، نگرانی درباره ...
اعتصاب بزرگ در آلماناعتصاب بزرگ در آلمان

قرار است پس فردا (دوشنبه) کارکنان بخش حمل و نقل در آلمان دست به اعتصاب بزرگی بزنند. با توجه به گستردگی این اعتصاب، نگرانی درباره بی‌نظمی به‌ویژه بروز مشکلات در تامین و توزیع کالاهای اساسی در آلمان افزایش یافته است.

کارگران حمل و نقل در آلمان قرار است روز دوشنبه، ۲۷ مارس (۷ فروردین) به دعوت اتحادیه کارگری وِردی (Ve.rdi) دست به اعتصاب گسترده‌ای بزنند.

در این روز همچنین دور سوم مذاکرات و چانه‌زنی جمعی بر سر مطالبات کارکنان و کارگران بخش خدمات عمومی آلمان در شهر پوتسدام آلمان برگزار می‌شود. این مذاکرات احتمالا به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

این کارگران به‌ویژه در قالب اتحادیه "وِردی" در روزهای گذشته بارها دست به اعتصاب زده‌اند.

از جمله، هفته گذشته کارگران و کارکنان بخش حمل و نقل در ایالت نوردراین-وستفالن در غرب آلمان، دست از کار کشیدند که این اقدام آنها در برنامه حرکت بسیاری از وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور تاثیر گذاشت.

اعتصاب کارکنان فرودگاه‌های آلمان نیز هفته گذشته منجر به لغو صدها پرواز شد.

اتحادیه "وردی" خواستار افزایش ۱۰.۵ درصدی دستمزد، حدودا ۵۰۰ یورو بیشتر در ماه، برای حدود ۲.۵ میلیون کارمند شاغل در بخش خدمات عمومی و محلی در سراسر کشور است.

طرف کارفرما تا کنون تنها پنج درصد افزایش دستمزد در دو مرحله و پرداخت یک‌باره ۲۵۰۰ یورو را پیشنهاد کرده است؛ پیشنهادی که البته مورد قبول اعتصاب‌کنندگان قرار نگرفته است.

نگرانی از بی‌نظمی احتمالی

برنامه‌ریزی گسترده برای اعتصاب روز دوشنبه پیش‌رو، نگرانی‌هایی را درباره پیامدهای این اعتصاب به‌ویژه بی‌نظمی‌های درون شهری و حتی توزیع و عرضه کالاها در سراسر آلمان برانگیخته است.

در همین خصوص، رئیس انجمن فدرال حمل و نقل در آلمان خواستار رفع ممنوعیت تردد کامیون‌ها در روز یکشنبه شده و افزوده است که در غیر اینصورت احتمالا آلمان با بی‌نظمی فراوان و خسارت میلیون یورویی مواجه خواهد شد.

رئیس انجمن کل صنعت هوانوردی آلمان نیز می‌گوید که قربانی این اعتصاب‌ها عملا مسافران و شرکت‌های هواپیمایی هستند که به تازگی بعد از پاندمی کرونا در حال بازگشت به شرایط عادی زندگی و کسب و کار خود بودند.

شماری از فعالان صنفی در گفت‌وگو با رسانه‌های آلمانی هشدار می‌دهند که اعتصاب در صنعت حمل و نقل بر توزیع بسیاری از کالاها به‌ویژه کالاهای ضروری و مورد نیاز گروه‌های اجتماعی خاص، تاثیر منفی شدیدی به همراه خواهد داشت. 

با این حال اما در سوی مقابل، یک مقام ارشد در سندیکای راه آهن آلمان می‌گوید، اگرچه این اعتصاب‌ها بر زندگی بسیاری از شهروندان آلمان به‌ویژه مسافران تاثیر می‌گذارد، اما "چاره دیگری نیست".

او خواستار این است که هرچه زودتر به مطالبات اعتصاب‌کنندگان رسیدگی شود تا این بی‌نظمی هرچه زودتر پایان یابد.

شماری از مقام‌های مسئول در آلمان به اعتصاب‌کنندگان وعده داده‌اند که به مطالبات آنها رسیدگی می‌شود و در عین حال از آنها خواسته‌اند که مسئولیت و تعهد‌های شغلی خود را فراموش نکنند و از تأثیرات و پیامدهای منفی اعتصاب خود بر زندگی روزمره شهروندان در آلمان بکاهند.

اگرچه قرار است این اعتصاب گسترده روز دوشنبه آغاز شود اما انتظار می‌رود که تاثیر آن، از یک روز پیشتر (یکشنبه ۲۶ مارس / ۶ فروردین) بر زندگی و رفت‌وآمد مردم آشکار گردد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها