کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نیمی از عسل‌های وارداتی به اروپا تقلبی هستند


کد خبر : ۱۰۶۱۳۰شنبه، ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱:۱۲۴۹۸۱ بازدید

بنا بر گزارشی که روز پنجشنبه توسط کمیسیون اروپا منتشر شد، تقلب گسترده‌ای با استفاده از محصولات قندی همچون شیره‌های چغندر، برنج، یا گندم ...
نیمی از عسل‌های وارداتی به اروپا تقلبی هستندنیمی از عسل‌های وارداتی به اروپا تقلبی هستند

بنا بر گزارشی که روز پنجشنبه توسط کمیسیون اروپا منتشر شد، تقلب گسترده‌ای با استفاده از محصولات قندی همچون شیره‌های چغندر، برنج، یا گندم صورت گرفته است و بیشتر عسل‌های وارداتی از چین و ترکیه نیز خالص نبودند.

 کمیسیون اروپا فاش کرده است که «بخش قابل‌توجهی از عسل‌های وارداتی به اروپا مشکوک به تقلب هستند، اما اکثر این عسل‌ها قابل تشخیص نیستند.»

بر اساس نمونه‌برداری و آزمایشات انجام شده در بروکسل، تقریباً نیمی از عسل‌های وارداتی از کشورهای غیر اروپایی با شربت‌های شکر ساخته شده از برنج، گندم یا چغندرقند مخلوط می‌شوند. این در حالی است که بر طبق مقررات اروپا، هرگونه مواد افزودنی به محصولات ممنوع است. 

از مجموع ۳۲۰ گونه عسل آزمایش شده توسط آزمایشگاه رسمی کمیسیون اروپا، ۱۴۷ دسته تقلبی بودند. این تعداد معادل ۴۶ درصد از عسل‌های آزمایش‌شده و بخش قابل توجهی از عسل مصرف شده در اروپا است.

 اروپا با واردات سالانه حدود ۱۷۵ هزار تن عسل (معادل ۴۰ درصد از کل مصرف)، دومین واردکننده بزرگ عسل در جهان پس از ایالات متحده است. آن چه مشخص است این است که بخش عمده‌ای از عسل‌های تقلبی از چین و ترکیه وارد شده‌اند.

«اداره کل سلامت و ایمنی غذای کمیسیون اروپا» با همکاری «اداره مبارزه با تقلب اروپا» این آزمایش بزرگ اصالت عسل را با همکاری ۱۶ کشور عضو اتحادیه اروپایی و همچنین نروژ و سوئیس انجام داده است. برخی از نمونه‌برداری‌ها در مبادی ورودی - عمدتا در بنادر اروپایی - بین نوامبر ۲۰۲۱ و فوریه ۲۰۲۲ برداشته شده است.

بر اساس این آزمایشات مشخص شده است که برای جعل اصالت گیاه مورد استفاده در تولید عسل، از افزودنی‌ها و رنگ‌های خوراکی استفاده می‌شده است.

علاوه بر این برای جلوگیری از برملاشدن منشاء جغرافیایی عسل‌ها، گرده گل‌ها از این محصولات برداشته می‌شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها