کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمازون 9 هزار کارمند خود را اخراج می‌کند


کد خبر : ۱۰۶۱۱۶جمعه، ۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰:۰۷۴۵۹۶ بازدید

بزرگ‌ترین خرده‌فروش آنلاین جهان می‌خواهد 9 هزار تن دیگر از کارکنان خود را اخراج کند. رئیس آمازون گفته است، به دلیل وضعیت نامطمئن اقتصادی ...
آمازون 9 هزار کارمند خود را اخراج می‌کندآمازون 9 هزار کارمند خود را اخراج می‌کند

بزرگ‌ترین خرده‌فروش آنلاین جهان می‌خواهد ۹هزار تن دیگر از کارکنان خود را اخراج کند. رئیس آمازون گفته است، به دلیل وضعیت نامطمئن اقتصادی، این کنسرن باید از نظر هزینه و تعداد کارکنان "کوچک‌تر" شود.

موج اخراج کارکنان در صنعت فناوری ادامه دارد. پس از رونق شغلی در دوره همه‌گیری کرونا، تورم بالا و افزایش سریع نرخ‌های بهره باعث ایجاد یک رشته مشکلات برای بسیاری از شرکت‌های اینترنتی شده است.

پس از "متا"، کنسرن مادر فیس‌بوک، آمازون نیز با توجه به چشم‌انداز اقتصادی نامشخص هزاران شغل را کاهش می‌دهد. قرار است ۹هزار کارمند دیگر شغل خود را از دست بدهند.

اندی جاسی، رئیس شرکت آمازون، دور دوم کاهش مشاغل را در ایمیلی به نیروهای کار این کنسرن اعلام کرد. او گفته است: «این تصمیم دشواری بود، اما فکر می‌کنیم در درازمدت برای شرکت بهترین راه خواهد بود.» رئیس آمازون علت کاهش مشاغل را با "وضعیت نامطمئن اقتصادی" اعلام کرد.

در ابتدای سال جاری، بزرگترین شرکت سفارش پستی آنلاین جهان، ۱۸هزار شاغل از بیش از ۱،۵میلیون شغل خود را اخراج کرده بود. این بار، مشاغل در بخش ابر AWS، در تجارت تبلیغات و در سرویس پخش زنده Twitch حذف می‌شوند.

استخدام‌های اغراق‌آمیز؟

شرکت‌های آمریکایی، به ویژه در صنعت فناوری، از ماه‌ها پیش زیر فشار تورم و رکود هستند. بسیاری از شرکت‌های فعال در این صنعت در طول همه‌گیری کرونا، زمانی که زندگی اجتماعی و مصرف مردم به‌طور ناگهانی به شدت به شبکه اینترنت منتقل شدند، موج بزرگی را برای استخدام راه‌اندازی کردند. اما پس از چندی متوجه شدند که این موج استخدام بیش از حد لازم بوده است. به عنوان مثال، در آمازون تعداد کارکنان تمام وقت و پاره‌وقت از ۸۰۰هزار نفر در پایان سال ۲۰۱۹ به بیش از ۱،۶میلیون نفر در پایان سال ۲۰۲۱ رسید و دو برابر شد.

آمازون در این صنعت مستثنی نیست. هفته گذشته، کنسرن مادر فیس‌بوک، "متا"، به عنوان اولین غول آنلاین، دور دوم اخراج کارکنان را آغاز کرد. پس از حذف ۱۱هزار شغل در ماه نوامبر، حدود ۱۰هزار شغل دیگر در "متا" قرار است کاهش یابد و ۵هزار شغل خالی جایگزین نخواهد شد.

بر اساس داده‌های سرویس مالی خبرگزاری بلومبرگ، تنها از ابتدای سال تا اوایل فوریه سال جاری، بیش از ۶۷هزار شغل در صنعت فناوری حذف شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها