کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ماشین الکتریکی ارزان فولکس


کد خبر : ۱۰۶۰۹۳دوشنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵:۵۰۵۶۷۹ بازدید

فولکس‌واگن می‌گوید ID.2 را با الهام از مدل‌های محبوب کارخانه نظیر گلف و پولو طراحی کرده است. در طراحی ظاهر ماشین نوآوری چندانی دیده ...
ماشین الکتریکی ارزان فولکسماشین الکتریکی ارزان فولکس

فولکس‌واگن کانسپتی از یک ماشین الکتریکی کوچک رونمایی کرده که قرار است سال ۲۰۲۵ با قیمت پایه ۲۵ هزار یورو (۲۶ هزار دلار) به بازار عرضه شود. فولکس‌واگن می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ هشتاد درصد ماشین‌هایی که در اروپا می‌فروشد الکتریکی باشد و این مدل که نامش ID.2 است نقش مهمی در استراتژی کارخانه دارد.

فولکس‌واگن می‌گوید ID.2 را با الهام از مدل‌های محبوب کارخانه نظیر گلف و پولو طراحی کرده است. در طراحی ظاهر ماشین نوآوری چندانی دیده نمی‌شود و به جز شکل چراغ‌های جلو، فرم آشنای محصولات فولکس‌واگن تکرار شده است.

فولکس‌واگن سال گذشته کانسپت دیگری به نام ID.Life نمایش داده بود که قرار بود مبنای ساخت مدل کوچک کارخانه باشد، اما مدیران کارخانه آن را نپسندیدند و به نظر می‌رسد کانسپت جدید نتیجه این تغییر نظر باشد.

کانسپت ID.2 را آندراس مینت، مدیر طراحی جدید فولکس‌واگن تنها در شش هفته طراحی کرده است. آقای مینت که از بنتلی به فولکس‌واگن رفته می‌گوید این کانسپت چهره آینده محصولات فولکس‌واگن را هم نمایش می‌دهد. آقای مینت طرح جلوی ID.2 را به لبخندی مطمئن تشبیه کرده و می‌گوید برایش مهم است که مردم بتوانند رابطه‌ای احساسی با محصولات فولکس‌واگن برقرار کنند.

ID.2 به گفته کارخانه با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۵۰ کیلومتر حرکت کند و حداکثر سرعتش ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین هفت ثانیه اعلام شده است. با اینکه ابعاد ماشین کوچک و هم‌اندازه فولکس‌واگن پولو است، اما به اندازه گلف، مدل بزرگ‌تر فولکس‌واگن جا دارد.

فولکس‌واگن می‌گوید با وجود ارزان‌بودن، کیفیت بخش‌های مختلف اتاق بالا خواهد بود. ظاهر اتاق هم نسبت به مدل‌های کنونی کارخانه تغییر کرده و از نمایشگر بزرگ‌تری روی داشبورد استفاده شده است. فولکس‌واگن همچنین می‌گوید امکانات لوکسی از جمله پارک بدون نیاز به راننده و صندلی با امکان ماساژ را هم با ID.2 عرضه خواهد کرد.

ID.2 بر روی پلتفرمی ساخته می‌شود که گروه فولکس‌واگن برای ساخت ماشین‌های کوچک الکتریکی ساخته است. اشکودا و کوپرا، شرکت‌های دیگر زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن هم قرار است مدل‌هایی با این پلتفرم عرضه کنند. این ماشین‌ها با پژو ۲۰۸ الکتریکی و اپل کورسا الکتریکی رقابت خواهند کرد. رنو هم همزمان با فولکس واگن دو مدل الکتریکی در این کلاس به بازار عرضه خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها