کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هر آنچه باید بلیط تهران استانبول و بلیط استانبول ارزان بدانید


کد خبر : ۱۰۶۰۸۹دوشنبه، ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰:۴۷۳۴۸۴ بازدید

آیا شما هم برای سفرهایتان بودجه خاصی را در نظر می‌گیرید یا هزینه تمام شده مسافرتتان اهمیت چندانی ندارد؟ اگر جزو دسته اول هستید و به دنبال ارزانترین بلیط هواپیما به ...
هر آنچه باید بلیط تهران استانبول و بلیط استانبول ارزان بدانیدهر آنچه باید بلیط تهران استانبول و بلیط استانبول ارزان بدانید

اطلاع رسانی تبلیغاتی

آیا شما هم برای سفرهایتان بودجه خاصی را در نظر می‌گیرید یا هزینه تمام شده مسافرتتان اهمیت چندانی ندارد؟ اگر جزو دسته اول هستید و به دنبال ارزانترین بلیط هواپیما به مقصدتان می‌گردید این یادداشت می‌تواند چراغ راهتان شود.  ما در این مقاله تصمیم داریم تا عواملی که باعث ارزان‌تر شدن بلیط هواپیما می‌شود را بررسی کنیم و در اختیار شما قرار دهیم. پس از خواندن این ترفندها و مواردی که در ادامه اشاره می‌کنیم می‌توانید بلیط هواپیمای ارزان و مقرون به صرفه‌تری را خریداری کنید.

 

رزرو بلیط هواپیما تهران استانبول

با توجه به وجود جاذبه‌های دیدنی و مراکز خرید بزرگ و شکیل که در شهرهای مختلف ترکیه، بسیاری از گردشگران سفر به استانبول را به ماه‌های بهار و پاییز منتقل می‌کنند. در این فصول خرید بلیط هواپیما یا تور ترکیه بسیار راحت بوده و به وفور وجود دارد. این نکته را در سفر به استانبول با هواپیما باید بدانید که مدت زمانی که در حال پرواز هستید در هر شرکت هوایی متفاوت است. به عنوان مثال پرواز تهران استانبول با ایرلاین ماهان به مقصد ترکیه بدون توقف بوده و در ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه شما را به استانبول می‌رساند. با این حال پرواز با ترکیش به مقصد ترکیه با یک توقف نسبتا طولانی، از ۶ ساعت و ۱۰ دقیقه تا ۶ ساعت و ۲۵ دقیقه طول می‌کشد. خوب است آشنایی نسبی با ایرلاین‌هایی که پرواز استانبول را از مبدا تهران ساپورت می‌کنند داشته باشید. بلیط هواپیما تهران استانبول، توسط شرکت‌ هواپیمایی ایران ایر، آتا، قشم ایر، زاگرس، ماهان ایر، آسمان، تابان ایر و پگاسوس ایرلاین صورت می‌گیرد.

تاثیر روزهای هفته در قیمت بلیط هواپیما استانبول

شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی روزهای هفته هم می‌تواند روی قیمت بلیط هواپیما تأثیرگزار باشد. اگر به دنبال خرید بلیط هواپیمای ارزان هستید حتما به این نکته توجه داشته باشید. مثلاً اگر در روزهای شنبه و یکشنبه خرید بلیط را انجام دهید ناخودآگاه همراه با افرادی می‌شوید که سفرهای کاری و تجاری‌شان را رزرو می‌کنند به همین علت مشمول افزایش قیمت بلیط خواهید شد. همین شرایط در روزهای آخر هفته هم اتفاق می‌افتد و از این قاعده جدا نیست. برای مثال افراد زیادی وجود دارند که برای تعطیلات و سفرهای پنج شنبه و جمعه خود برای خرید بلیط هواپیما اقدام می‌کنند. در این صورت باید حواستان باشد که اواسط هفته را رزرو کنید تا به دلیل تقاضای افراد دیگر، بلیط هواپیمایتان افزایش قیمتی نداشته باشد. به تعریف دیگر در روزهای دوشنبه و سه شنبه تعداد درخواست برای بلیط هواپیما پایین‌تر بوده و همین موضوع باعث می‌شود قیمت بلیط هواپیما، معقول و ‌به صرفه خواهد شد.

 

چه ساعتی از روز بلیط هواپیما استانبول را تهیه کنیم؟

خوب است بدانید حتی ساعت خرید بلیط هواپیما روی قیمت آن تأثیر گزار است. پس اگر می‌خواهید بلیط ارزانی را به مقصد ترکیه خریداری کنید حتما حواستان به ساعت پرواز باشد. مثلاً قیمت بلیط هواپیمایی که پروازش رأس ساعت ۶ صبح اتفاق می‌افتد و هواپیمایی که در ساعت ۲ بعد از ظهر حرکت می‌کند باهم تفاوت قیمت دارند. اگر محدودیت زمانی ندارید و مدیریت زمان سفر به دست خودتان است بهتر است در ساعات مناسبی بلیط هواپیما تهران استانبول را از سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت تهیه کنید. برای نمونه در پروازهای صبحگاهی، موارد و ویژگی‌های دیگری هم وجود دارد که شامل خلوت بودن فرودگاه، کم‌تر بودن صف پرواز، سرعت بالای چک این و عدم تأخیر پرواز است. البته این نکته را هم اضافه کنیم که در صورت تأخیر و یا لغو پرواز هم با توجه به زمان رزرو بلیط، چیزی را از دست نداده‌اید و به اندازه کافی برای خرید بلیط هواپیمای دیگر زمان دارید. به سرعت می‌توانید پروازتان را با پرواز دیگری تعویض کرده و هنگامی که در مسیر مقصدتان هستید منتظر پیامک استرداد بلیط هواپیمای قبلی باشید. همچنین در مورد تور استانبول سفرمارکت نیز هر چه زودتر اقدام به رزرو کنید بهتر است چون ممکن است ظرفیت تکمیل شود.

 

چگونه می‌توانیم بلیط هواپیما استانبول ارزان را خریداری کنیم؟

اگر حتی یک بار هم گذرتان به سفر با هواپیما و تهیه بلیط در آژانس‌های هواپیمایی افتاده باشد؛ آشنایی نسبی با انواع بلیط دارید. همان‌طور که می‌دانید قیمت بلیط‌های سیستمی و بلیط‌های چارتری با یکدیگر متفاوت بوده و در اکثر مواقع بلیط چارتری می‌تواند هزینه کم‌تری را برایتان به همراه داشته باشد. البته این شرایط همیشگی نیست و ممکن است برخی مواقع بیشتر از سیستمی هم باشد! پس نباید برای سفرتان منتظر یک بلیط ارزان چارتری باشید. نرخ بلیط‌های سیستمی در اوایل ماه تعیین شده و تمام پروازها حول محور آن می‌چرخد. اما شرایط در بلیط‌های چارتری این گونه نیست. به عبارت دیگر نرخ بلیط‌های چارتری یک الی دو روز قبل از پرواز تعیین شده و حتی پایه ثابتی هم ندارد. اگر بخواهیم با مثالی این موضوع را باز کنیم باید بگوییم که پرواز تهران به شیراز حدود ۴۵۰ هزار تومان بلیط سیستمی دارد. اگر بخواهید آن را با بلیط چارتری لحظه آخری (البته در صورتی که موجود باشد) تهیه کنید می‌توانید تنها با پرداخت ۲۵۰ هزار تومان خود را به مقصد برسانید؛ اما شرایط همیشه این گونه نبوده و گاهی ممکن است هزینه نیم میلیون تومانی را برای بلیط چارتر (با فاصله از زمان پرواز) را از شما دریافت کنند. برای بررسی قیمت انواع بلیط‌ها و قیمت عرضه شده توسط تامین‌کنندگان مختلف  می‌توانید هم از طریق پلتفرم سفرمارکت و هم از راه نصب اپلیکیشن سفرمارکت بر روی موبایلتان انجام دهید.

در ایام تعطیل و مناسبت‌های مهم به قیمت‌ها توجه کنید

اگر تعطیلات و مناسبت‌های مهم تقویم را برای سفرتان در نظر نگیرید باید قید بلیط هواپیما ارزان را بزنید. بدیهی است که در اعیاد مهم و تعطیلاتی مانند سال نو یا حتی مناسبت‌هایی مثل عاشورا و ... بلیط هواپیما قیمتی صعودی و افزایشی دارد. اگر هزینه‌های سفر برایتان مهم است و باید آهسته و پیوسته پیش بروید؛ سعی کنید تهیه بلیط هواپیما را به زمان دیگری موکول کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در آن روزها حتی خدمات هواپیما نیز قیمت بالاتری دارد و باید برای هر نیاز سفر هزینه دو برابری را پرداخت کنید. با این حال اگر باز هم قصد سفر در این ایام را دارید می‌توانید با مقایسه نرخ‌های متفاوت پروازها در پلتفرم سفرمارکت رفت و برگشتی ایده آل‌تر را تجربه کنید.

 

ترفند مهم در تهیه بلیط هواپیما تهران استانبول

گاه در جشنواره‌های فصلی فروش بلیط هواپیما و دیگر خدمات سفر، تخفیف‌ها یا جوایزی در نظر گرفته می‌شود. با عضویت در وب‌سایت و اپلیکیشن سفرمارکت، می‌توانید اعلان (نوتیفیکیشن) برگزاری این رویدادها را دریافت کنید.

 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها