کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

«پذیراترین» کشورهای جهان و اروپا معرفی شدند؟


کد خبر : ۱۰۵۶۲۴جمعه، ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹:۲۸۹۶۶۲ بازدید

کدام کشورها پذیرای همه مردم جهان هستند؟ واقعیت این است که تقریبا همه چیز به ویزا بستگی دارد و از رفتار دوستانه مردم محلی گرفته تا ...
«پذیراترین» کشورهای جهان و اروپا معرفی شدند؟«پذیراترین» کشورهای جهان و اروپا معرفی شدند؟

کدام کشورها پذیرای همه مردم جهان هستند؟ واقعیت این است که تقریبا همه چیز به ویزا بستگی دارد و از رفتار دوستانه مردم محلی گرفته تا زیرساخت‌های گردشگری و غیره در پاسخ به این سوال نقش دارند.

این یک پرسش ذهنی است و اگر برای افراد مختلف در کشورهای مختلف مطرح کنید، احتمالا ده‌ها پاسخ متفاوت دریافت خواهید کرد. 

اما با وجود «شاخص پاسپورت» راهی برای پاسخ دادن به این سوال به ظاهر غیرممکن وجود دارد. پذیراترین کشور، کشوری است که کمترین محدودیت‌های ورودی را دارد.

کدام کشورها پذیرای همه مردم جهان هستند؟

در جدیدترین رتبه‌بندی «شاخص پاسپورت» ۲۱ کشور در مقام اول عنوان «پذیراترین» کشور قرار دارند.

آنگولا، بولیوی، بروندی، کامبوج، کومور، ساحل عاج، جیبوتی، اتیوپی، جمهوری دموکراتیک کنگو، گابن، گینه، گینه بیسائو، مالاوی، مالدیو، میکرونزی، نیجریه، رواندا، سومالی، سودان جنوبی، تیمور شرقی و توالو همه از مسافران ۱۹۸ کشور دیگر و بدون ویزا استقبال می‌کنند. در بعضی از این کشورها «ویزا در بدو ورود» برای مسافر صادر می‌شود.

در سر دیگر این طیف کشورهایی همچون افغانستان، کره شمالی و ترکمنستان در رده ۸۳ ام قرار گرفته‌اند. این سه کشور بدون ویزا، به مسافران هیچ کشوری اجازه ورود نمی‌دهند.

در قاره اروپا کدام کشورها پذیراترین است؟

در قاره اروپا، پذیراترین کشور، ارمنستان است که داشتن ویزا برای مسافران ۱۳۵ کشور را الزامی نکرده است. این روند باعث شده که ارمنستان در رتبه ۲۶ این لیست قرار بگیرد.

کوزوو از مسافران ۱۰۹ کشور بدون ویزا استقبال می‌کند، در حالی که مولداوی پذیرای مسافران ۱۰۳ کشور بدون محدودیت‌های ورودی است.

اکثر کشورهای اروپایی کمی سختگیرتر هستند و سفر بدون ویزا یا ویزا در بدو ورود را برای ۹۲ کشور در نظر گرفته‌اند.

۳۵ کشور اروپا همگی با هم در رتبه ۴۵ شاخص پاسپورت نشسته‌اند. این وضعیت به دلیل قوانین منطقه شنگن است که بسیاری از کشورها به طور دسته جمعی درباره ترتیبات ویزا با هم مذاکره کرده‌اند.

کدام کشورها قدرتمندترین پاسپورت را در اختیار دارند؟

شاخص جهانی پاسپورت بیشتر به دلیل رتبه بندی قوی‌ترین پاسپورت‌های جهان شناخته شده است.

دارندگان پاسپورت امارات متحده عربی می‌توانند بدون ویزا یا «ویزا در بدو ورود» به ۱۸۰ کشور دنیا سفر کنند. این در حالی است که اتباع کشور افغانستان با پاسپورتشان تنها می‌توانند به ۳۸ کشور دیگر به این شکل سفر کنند.

پذیراترین کشورها ممکن است مرزهای خود را به روی مسافران کشورهای مختلف باز کنند، اما به ندرت به معنی پذیرش آنها بدون ویزا در همان کشورها است. به طور مثال مسافران اتیوپی می‌توانند فقط به ۳۵ کشور بدون ویزا یا ویزا در بدو ورود سفر کنند، در حالی که اتیوپی جز پذیراترین کشورهای جهان محسوب می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها