کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت‌های عجیب برای یک کامیون 62 ساله


کد خبر : ۱۰۵۵۳۲سه شنبه، ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹:۴۶۱۳۴۳۷ بازدید

مرسدس‌بنز مایلر؛ نامی که در صنعت ساخت کامیون و خودروهای سنگین در ایران، بسیار پررنگ است. اما اگر مالکین این برند معروف بدانند در ایران ...
قیمت‌های عجیب برای یک کامیون 62 سالهقیمت‌های عجیب برای یک کامیون 62 ساله

مرسدس‌بنز مایلر؛ نامی که در صنعت ساخت کامیون و خودروهای سنگین در ایران، بسیار پررنگ است. اما اگر مالکین این برند معروف بدانند در ایران کامیون ده چرخ ۶۲ ساله شان به قیمت ۱۰۰ هزار دلار معامله می شود ، برق از سرشان می پرد!

 تریلی های ده چرخ بنز، از حوالی ۱۹۵۰ به بعد برای خود شهرتی جهانی یافتند. آنها در ایران هم بازار ویژه‌ای داشتند و برای خود نامی ویژه پیدا کردند. مایلر نامی است که در ایران به آن معروف شدند و به طور رسمی چنین اسمی در بین محصولات مرسدس‌بنز دیده نمی‌شود.

تولید این کامیون از سال ۱۹۵۹ در آلمان شروع شد و تا سال ۱۹۹۵ برای صادرات ادامه پیدا کرد. مدل‌های سبک‌تر این سری در شهر مانهایم و مدل‌های سنگین‌تر در شهر گاگناو آلمان تولید می‌شدند.

کامیون سری L مرسدس به سرعت در آفریقا و آمریکای جنوبی و در نهایت خاورمیانه معروف شد. یکی از معروف ترین خطوط تولید بنز سنگین در آن سال‌ها کارخانه تولید کامیون در ایران بود. مایلر از سال ۱۳۳۹ در ایران تولید می‌شود و به فروش می‌رسد.

بر اساس آخرین آگهی پیش فروش کارخانه‌ای این کامیون ده چرخ، قیمت کارخانه‌ای این محصول حدود 3.2 میلیارد تومان است. اما در آگهی های فروش آن در سایت های فروش خودرو در مدل 1402 که بتازگی وارد بازار شده به قیمت های سرسام آوری چون 5 میلیارد 600 میلیون تومان هم برای نمونه های صفر کیلومترش می‌رسید که با قیمت حدودی دلار در بازار آزاد تهران، به رقمی حدود 100 هزار دلار می‌رسد.

یعنی تکنولوژی 60 سال قبل ساخت کامیون که حداقل 30 سالی می‌شود که از گردونه ساخت خارج شده است، رقمی حدود 100 هزار دلار در ایران قیمت دارد!



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها