کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعرفه گوشی‌های بالای 600 دلار مشخص شد


کد خبر : ۱۰۵۴۸۷دوشنبه، ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸:۱۹۳۲۱۰ بازدید

روز گذشته و طی مصوبه‌ای در مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال 1402، تعرفه واردات موبایل‌های بالای 600 دلار از 12 درصد به 15 درصد افزایش ...
تعرفه گوشی‌های بالای 600 دلار مشخص شدتعرفه گوشی‌های بالای 600 دلار مشخص شد

روز گذشته و طی مصوبه‌ای در مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال 1402، تعرفه واردات موبایل‌های بالای 600 دلار از 12 درصد به 15 درصد افزایش یافت. نکته قابل توجه در این موضوع این است که این تعرفه «حداقل» ۱۵ درصد تعیین شده که این خودش یعنی بعید نیست برای برخی مدل‌ها بیشتر از ۱۵ درصد لحاظ شود! 

همچنین در این طرح گفته شده که واردات گوشی در سایر رویه‌ها دو برابر محاسبه و دریافت خواهد شد. دلیل این دو برابر شدن این بوده که وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک)، مکلف است منابع حاصل از اجرای این حکم را به ردیف درآمدی ۱۱۰۴۱۰ به منظور حمایت از تولید گوشی‌های هوشمند داخلی و صنعت میکروالکترونیک ایران واریز کند.

این تصمیم گیری از آن‌جایی ریشه می‌گیرد که پیش از این، مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش ارزیابی لایحه بودجه از نبود برنامه مشخص برای توسعه این صنایع انتقاد کرده بود. همچنین باید این نکته را هم بگوییم که در قانون جدید، واردات گوشی تلفن همراه از مناطق آزاد تجاری و صنعتی نیز مشمول این حکم می‌شود.

با این تصمیم گیری جدید، شاهد افزایش قیمت چشم‌گیر در گوشی‌های بازار خواهیم بود. مخصوصا حالا که در چند هفته اخیر، گوشی‌های هوشمند افزایش قیمت زیادی را تجربه کرده بودند و با قانون جدید این افزایش بیشتر هم می‌شود. جالب است بدانید در سال‌های گذشته هم در قانون بودجه پیش‌بینی شده بود که تفاوت تعرفه واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار صرف تولید گوشی‌های همراه داخلی شود اما تا به امروز گزارشی از اینکه چقدر این موضوع عملی شده منتشر نشده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها