کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقف سوختگیری بنزین کاهش یافت


کد خبر : ۱۰۵۳۳۳سه شنبه، ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴:۳۳۲۰۴۹۹ بازدید

شهروندان می‌توانند در هر بار مراجعه به جایگاه سوخت ۳۰ یا ۴۰ لیتر بنزین دریافت کنند.
سقف سوختگیری بنزین کاهش یافتسقف سوختگیری بنزین کاهش یافت

سخنگوی جایگاه‌دارن کشور با اشاره به اجرای طرح محدودیت سوختگیری در همه استان‌های کشور بجز تهران گفت: شهروندان می‌توانند در هر بار مراجعه به جایگاه سوخت ۳۰ یا ۴۰ لیتر بنزین دریافت کنند.
به گزارش ، رضا نواز دوشنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی اظهار داشت: از حدود شهریور ماه طرحی در جایگاه‌های سوخت اجرا شد و این را به صورت میدانی مشاهده کردیم. به رغم اینکه در تصمیم‌سازی در مورد سهمیه و قیمت هیچ نقشی نداریم ولی این موضوع را از شهریور ماه در میدان‌های مختلف کشور تجربه کردیم و اکنون این طرح محدودیت در سوخت‌گیری بجز تهران در همه نقاط کشور اجرا می‌شود.

وی در توضیح جزییات طرح گفت: بر اساس برآوردها بیش از 65 درصد مردم هنگام مراجعه به جایگاه‌های سوخت در هربار سوختگیری بین 30 تا 40 لیتر سوخت دریافت می کنند که در کلان‌شهرها نزدیک به عدد 40 و در شهرهای کوچک نزدیک به عدد 30 است. البته این عدد در برخی روزهای سال متفاوت است.

نواز افزود: در گذشته هر نفر می‌توانست با مراجعه به جایگاه سوخت تا 60 لیتر بنزین دریافت کند و این روند را روزانه سه بار تکرار کند. اتفاقی که اکنون افتاده این است که در استان‌ها افراد در بار اول سوخت‌گیری می‌توانند 30 یا 40 لیتر با کارت سوخت خود (از سهمیه شخصی یا سهمیه آزاد) دریافت کنند.

وی ادامه داد: برای سوختگیری دوم باید حدود چهار ساعت از سوختگیری اول گذشته باشد تا فرد بتواند دوباره سوختگیری انجام دهد. این موضوع در مورد همه استان‌ها و شهرها صادق است. در مورد کارت جایگاه سوخت نیز میزان بنزین دریافتی از 60 لیتر به 30 لیتر تقلیل پیدا کرده است. به این شکل که وقتی با استفاده از کارت جایگاه 30 لیتر سوخت دریافت کردید دیگر محدودیت زمانی وجود ندارد و فرد می‌تواند دوباره سوخت دریافت کند.

نواز گفت: 30 درصد از افرادی هم که بیش از 40 لیتر بنزین دریافت می‌کنند محدودیتی در میزان سوختگیری ندارند. این محدودیت تنها از نظر میزان هر بار سوختگیری است. یعنی اگر با کارت خود 40 لیتر بنزین گرفتند می توانند 10 یا 20 لیتر دیگر را از کارت جایگاه سوخت دریافت کنند. در واقع این بخش از مردم می‌توانند به میزان ظرفیت باک خودرو خود، سوخت دریافت بکنند اما تعداد دفعات سوختگیری آنها افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: درصورتی که از استان خارج و به استان دیگری وارد شوند محدودیت زمانی در سوخت‌گیری ندارند.

نواز با اشاره به وضعیت خودروهای عمومی اظهار داشت: این خودروها نیز همان شرایط را دارند با این تفاوت در روز می‌توانند دوبار سوخت‌گیری انجام بدهند نه 3 بار.

سخنگوی جایگاه دارن کشور با اشاره به افرادی که فاقد کارت سوخت هستند نیز گفت: اینگونه افراد می‌توانند دو بار سوختگیری کنند و در هر بار با کارت جایگاه 30 لیتر بنزین دریافت کنند.

نواز افزود: بر اساس برآوردهایی که انجام داده‌ایم این طرح زمان لازم برای سوختگیری را تا 20 درصد افزایش می‌دهد.

سخنگوی جایگاه دارن کشور ادامه داد: به عنوان بخش خصوصی از دولت و تصمیم‌سازان انتظار داریم که قبل از اجرای طرح با ما مشورت بکنند. ما رفتار مراجعه‌کنندگان را می‌شناسیم و می‌توانیم اطلاعات خوبی به دولت ارائه بدهیم تا این طرح‌ها درست اجرا بشود.

وی افزود: طرح‌های مقطعی را به صلاح نمی‌دانیم. یعنی طرح‌های حوزه سوخت باید اصلاحاتی و زیرساختی انجام بشود.

نواز در باره تداوم طرح یاد شده گفت: زمان پایان طرح معلوم نیست اما قرار بر این است که اطلاعات لازم ظرف 6 ماه گردآوری شود تا مسئولین تصمیم بگیرند که طرح ادامه پیدا کند یا خیر.

سخنگوی جایگاه دارن کشور افزود: مردم انتقادات و پیشنهادات و شکایات خود را با شماره های 09627 و 02177522678 با ما در میان بگذارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها