کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تولید مشترک خودرو توسط ایران و چین وارد فاز اجرایی شد


کد خبر : ۱۰۵۲۷۴دوشنبه، ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰:۴۷۱۲۰۲۹ بازدید

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به نتایج سفر ابراهیم رئیسی به چین گفت: باتوجه‌ به تأکید رئیس‌جمهور، توافقات و قراردادهای این سفر طی 2 ماه آینده ...
تولید مشترک خودرو توسط ایران و چین وارد فاز اجرایی شدتولید مشترک خودرو توسط ایران و چین وارد فاز اجرایی شد

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به نتایج سفر ابراهیم رئیسی به چین گفت: باتوجه‌ به تأکید رئیس‌جمهور، توافقات و قراردادهای این سفر طی 2 ماه آینده وارد فاز اجرایی شده و اثرات مثبت آن در اقتصاد کشور بروز خواهد یافت.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه یکی از موضوعات این توافق‌ها، ارتقای کیفیت موتور و تجهیزات خودرو با همکاری مشترک برندهای بزرگ و بروز چینی است، گفت: در خصوص تولید مشترک خودرو با شرکت‌های چینی قرار بر آن شد تا دو ماه آینده شرکت‌های خودروساز داخلی و چینی برنامه‌ریزی جامع و مشخصی را انجام دهند و فرایند همکاری تولید مشترک خودرو در ایران را طراحی کنند؛ بنابراین در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم محصولات باکیفیت و دارای فناوری بالا را در کشور مورد استفاده قرار دهیم.

وی افزود: بخش عمده‌ای از توافقات خودرویی وارد فاز اجرایی شده‌اند؛ اما از آنجایی‌که این توافقات محرمانه هستند و این مذاکرات و توافقات توسط غربی‌ها رصد می‌شد، تأکید بر آن است که مفاد این توافقات محرمانه باشند تا فرایندهای آن وارد فاز اجرایی شده و مردم تا چهار ماه آینده آثار آن را مشاهده کنند.

پیمان پاک ادامه داد: تلاش غربی‌ها بر این است که هرجایی ایران ورود پیدا می‌کند، می‌خواهند با تهدید و ایجاد مشکل برای شرکت‌ها فضای تحرک بین‌الملل ایران را ببندند؛ لذا باید هوشمندانه عملکرد تا دستاوردهای این سفر به‌خوبی خود را نشان دهند. وقتی این دستاوردها به بار نشست آنگاه می‌توان جزئیات آن را گزارش داد.

ابراهیم رئیسی ۲۴ بهمن‌ماه به دعوت رسمی رئیس‌جمهور چین برای انجام سفری رسمی عازم این کشور شد و علاوه بر رایزنی با همتای چینی خود و امضای ۲۰ تفاهم‌نامه در حوزه‌های مختلف اقتصادی و دیدار با مسئولان سیاسی این کشور، در دانشگاه پکن حضور یافت و استاد افتخاری این دانشگاه را دریافت کرد.

حضور در جمع نمازگزاران مسجد تاریخی «دونگ سی» پکن، برگزاری نشست با اندیشمندان چینی و نیز فعالان اقتصادی کشور و همچنین نشستی با ایرانیان مقیم چین از دیگر برنامه‌های این سفر سه‌روزه بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها