کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار فرش ایران در تصاحب چینی‌ها


کد خبر : ۱۰۴۵۹پنجشنبه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳:۱۶۳۲۵۰ بازدید

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: چینی‌ها بخشی زیادی از بازار فرش ایران را گرفته‌اند و برای برون‌رفت از این مشکلات ...

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: چینی‌ها بخشی زیادی از بازار فرش ایران را گرفته‌اند و برای برون‌رفت از این مشکلات، چاره‌ای به‌غیر از صادرات فرش وجود ندارد.

محمود سلطانی‌زاده در اختتامیه نهمین المپیاد دانش‌آموزی و دانشجویی فرش دستباف ایران در کرمان اظهار کرد: رنگ‌های طبیعی بر اصالت فرش ایرانی می‌افزاید و فرش ایرانی تنها فرشی است که بر اثر شست‌وشو و پا خوردن با کیفیت‌تر می‌شود. فرش ایرانی ریشه در فرهنگ، تاریخ و اصالت ایرانی دارد که اشاعه، حفظ و انتقال آن به نسل‌های آینده از وظایف بزرگان و استادان فعال عرصه فرش و دانش‌آموزان و دانشجویان رشته فرش است.

وی با بیان اینکه در سال 93 پنج جشنواره فرش و سه جشنواره فروش در استان کرمان برگزار شده است، افزود:برگزاری این المپیاد موجب ارتقای هنر با ارزش فرش و اشاعه آن در بین مردم و افزایش تولید باکیفیت خواهد شد. فرش کرمان، پردیس فرش ایران است. 70 هزار بافنده فرش در استان کرمان وجود دارد که تاکنون 40 هزار نفر آنها شناسایی و 26 هزار نفر هم بیمه شده‌اند. کرمان قطب فرش کشور است، بنابراین نسبت به هنر فرش بسیار حساس هستیم و با وجود مشکلاتی که برای فرش پیش آمد، اما باید دوباره آن را به روزهای اوج بازگردانیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان یادآور شد: ایران از صادرکنندگان بزرگ فرش جهان بوده است ضمن اینکه در مناطق مختلف کشورمان که آب و هوای مطلوبی حاکم است شاهد تولید مواد اولیه بهتری برای تولید فرش هستیم.

همچنین لطفی‌افشار، دبیر اجرایی نهمین المپیاد دانش‌آموزی و دانشجویی فرش دستباف ایران در کرمان گفت: در این المپیاد 75 دانشجو و 64 دانش‌آموز به‌ رقابت با یکدیگر پرداختند. دبیرخانه این المپیاد در آذر تشکیل شد و کمیته علمی با ترکیبی از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و دبیران هنرستان‌های کاردانش فعالیت خود را آغاز کرد. گروه‌های علمی این کمیته شامل رنگ‌رزی، بافت، مرمت و طراحی هستند ضمن اینکه کمیته اجرایی نیز با ترکیبی از همکاران مرکز و مجری دوره تشکیل شد.

وی تصریح کرد: این المپیاد با هدف ایجاد انگیزه و رقابت، دانش پژوهشی و تقویت جایگاه دانشجویان فرش دستباف برگزار شد. همچنین معرفی استعدادهای برتر و ایجاد تعامل بین دانش‌آموزان و دانشجویان با استادان حوزه فرش از دیگر اهداف برگزاری نهمین المپیاد دانش‌آموزی و دانشجویی فرش دستباف ایران بوده است.

دبیر اجرایی نهمین المپیاد دانش‌آموزی و دانشجویی فرش دستباف ایران خاطرنشان کرد: 75 دانشجو در قالب چهار گروه و 64 دانش‌آموز در سه گروه از سراسر کشور در نهمین المپیاد دانش‌آموزی و دانشجویی فرش دستباف ایران به‌ رقابت پرداختند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها