کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت حمایتی زعفران تعیین شد


کد خبر : ۱۰۰۲۱۸پنجشنبه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴:۲۸۱۱۶۰۸ بازدید

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت حمایتی برای یک کیلو زعفران نگین مرغوب در سال جدید زراعی ...
قیمت حمایتی زعفران تعیین شدقیمت حمایتی زعفران تعیین شد

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت حمایتی برای یک کیلو زعفران نگین مرغوب در سال جدید زراعی، ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تعیین شد.

محسن زنگنه درباره دومین جلسه کمیته قیمت‌گذاری و سیاست‌های حمایتی از محصولات کشاورزی با موضوع زعفران به خبرنگاران، گفت: در این جلسه مقرر شد ۳ هزار میلیارد ریال از محل اعتبار جدول تبصره ۱۴ بودجه ۱۴۰۱، به عنوان یارانه تسهیلات استفاده شده و با اهرم قرار دادن در یکی از بانک‌های کشور، تسهیلات ارزان قیمت تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال در اختیار کشاورزان و نیز خریداران با رعایت کف قیمت مصوب اعطا شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید افزود: همچنین مقرر شد از ابزار بازار سرمایه از جمله اوراق اختیار معامله جهت ترغیب سرمایه گذاران و نیز صندوق‌های سرمایه گذاری به فعالیت در حوزه زعفران استفاده شود و بورس زعفران تقویت شود.

زنگنه یادآور شد: در این نشست مقرر شد شرکت تعاونی روستایی از طریق اتحادیه‌ها، عملیات خرید حمایتی را در صورت نیاز انجام دهند و در این باره اولویت با بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: در این جلسه بر اساس میانگین هزینه‌های تولید که توسط معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی استخراج شده بود و با رعایت سود متعارف برای کشاورز، در نهایت قیمت حمایتی برای یک کیلو زعفران نگین مرغوب ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تعیین شد.

نایب رئیس دوم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد قیمت تعیین شده کف بوده و بر اساس پیش بینی‌ها و تجربه سال گذشته، احتمال افزایش قیمت زعفران در سال آتی زراعی به بیش از این مبالغ وجود دارد.

وی یادآور شد: پیشنهادات کمیته جهت تصویب نهایی به شورای قیمت گذاری و تنظیم سیاست های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی ارسال می‌شود.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه خاطرنشان کرد: این جلسه با حضور معاونان اقتصادی، بازرگانی، باغبانی و نیز مدیران تعاونی روستایی و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد و همه اعضاء بر حمایت قاطع از محصول زعفران و زعفرانکاران تاکید کردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها