کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا واردکنندگان دنبال پرتقال‌اند؟


کد خبر : ۹۸۸۲شنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶:۱۷۲۴۳۰ بازدید

واردات هرکیلوگرم پرتقال بین یکهزار تا 2 هزار تومان سود برای واردکنندگان آن دارد، ضمن اینکه به ازای هر ایرانی سالانه بین 20 تا 25 کیلوگرم پرتقال در کشور ...

واردات هرکیلوگرم پرتقال بین یکهزار تا 2 هزار تومان سود برای واردکنندگان آن دارد، ضمن اینکه به ازای هر ایرانی سالانه بین 20 تا 25 کیلوگرم پرتقال در کشور تولید می‌شود.

طی هفته‌های گذشته اصرار عده‌ای بر واردات مرکبات به ویژه پرتقال برای ایام عید، تا جایی پیش رفت که وزیر جهادکشاورزی شخصا وارد ماجرا شد و در نامه ای به استانداران مرزی کشور با اشاره به اینکه مجوزی برای واردات میوه به ویژه مرکبات صادر نشده، بر جلوگیری از ورود غیرقانونی مرکبات به کشور تاکید کرده است.

 حجتی همچنین چند روز بعد از نگارش این نامه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه هیچ نیازی به واردات میوه نداریم، تصریح کرده است: علی‌رغم اینکه عده‌ای همچنان به دنبال واردات میوه هستند و مانند سال گذشته به طرح شایعاتی مبنی بر کمبود مرکبات و نیاز به واردات می‌پردازند، وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌کند هیچ نیازی به واردات نداریم.

در همین زمینه ابوالقاسم حسن‌پور مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در وزارت جهاد کشاورزی مصوب شده ۴۵ هزار تن پرتقال و تا سقف ۲۰ هزار تن سیب از کشاورزان خریداری و برای شب عید ذخیره شود، گفت: میران تولید پرتقال طی سال‌جاری حدود ۲ میلیون تن، نارنگی ۶۵۰ هزارتن و لیمو شیرین ۷۲۰ هزار تن است ضمن اینکه با توجه به جمعیت ۷۵ میلیون نفری کشور، سرانه تولید پرتقال به ازای هر ایرانی  بین ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرم یعنی چیزی حدود ۴ برابر متوسط جهانی آن است.

این مقام مسئول در وزارت جهاد با بیان اینکه به ازای هر ایرانی سالانه ۴۵ کیلوگرم مرکبات تولید می‌شود، افزود: زمانی که ۴ برابر سرانه جهانی پرتقال تولید می‌کنیم چرا باید اقدام به واردات آن کنیم؟

بنابراین سئوالی که در این میان مطرح می‌شود، آنکه چرا با وجود تاکید مسئولان ارشد وزارت جهادکشاورزی بر تولید کافی مرکبات و عدم نیاز کشور به واردات آن‌ها، عده‌ای همچنان اصرار بر این کار دارند؟

حسن‌پور، سود هنگفت حاصل از این واردات را علت اصرار عده‌ای بر واردات دانست و افزود:  واردات هر کیلوگرم پرتقال حداقل بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان برای واردکنندگان آن سود دارد و به همین دلیل است که اصرار زیادی برای واردات آن می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها