کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بانک‌ها مکلف به پس زدن چک‌های 3 بانک شدند


کد خبر : ۹۸۶۶جمعه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱:۴۱۱۳۰۲۶ بازدید

با دستور اخیر بانک مرکزی، چک های بالای 100 میلیون تومان سه بانک نزد بانک‌های دیگر پذیرفته نخواهد شد.

با بخشنامه ای که بانک مرکزی به تازگی به بانک‌ها ابلاغ کرد نشان داد نه تنها وضعیت متعادل و مناسبی در بین بانکها و موسسات بدون مجوز وجود ندارد، بلکه پایه های تمامی بانکهای تحت نظارت این بانک هم چندان محکم نیست و در مواردی در معرض تزلزل قرار دارند.

براین اساس به مدیران عامل بانکها اعلام شده که به مجموعه بانکی تحت مدیریت خود دستور دهند تا از نهم بهمن ماه سال جاری تا اطلاع ثانوی از پذیرفتن چکهای با ارزش بیش از 100 میلیون تومان دو بانک تحت نظارت و یک بانک خارج از نظارت بانک مرکزی خوداری کنند.

در این ابلاغیه تاکید شده که نباید چک های با ارزش بیش از "یک میلیارد ریال" اعم از چک عادی، رمزدار و بین بانکی این سه بانک جهت واگذاری در سامانه چکاوک و یا تحویل به اتاق پایاپای اسناد بانکی دریافت شود.

بانک مرکزی به بانکها اخطار داده که در صورت تخطی از این دستور ضمن اینکه هیچ ضمانتی درمقابل عواقب آن ندارد، در صورت مشاهده از طریق سامانه چکاوک و پایش گزارش های دریافتی از اتاق پایاپای اسناد بانکی نسبت به برخورد انضباطی نیز اقدام می کند.

اما با قرار گرفتن نام دو بانک مجوز دار بانک مرکزی در لیست این تنبه و تذکر، پیگیری موضوع از برخی مدیران بانکی حاکی از آن بود که در کنار بانک بدون مجوزی که دارای تخلفاتی بوده و از استانداردهای کافی برخوردار نیست دو بانک دیگر هم به دلیل شرایط نه چندان مناسب سرمایه و عدم برخورداری از برخی از حداقل ها مورد توجه این دستور بانک مرکزی قرار گرفته اند.

kd2nl6jgt2ufrom6jdfw.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها