کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

644 دلار یارانه نقدی در جیب هر ایرانی تا پایان امسال


کد خبر : ۹۸۵۷پنجشنبه، ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰:۲۸۳۴۳۳ بازدید

محاسبات نشان می‌دهد رقم یارانه نقدی پرداختی به افراد در طول 51 ماه از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، دو میلیون و 229 هزار و 500 تومان ...

محاسبات نشان می‌دهد رقم یارانه نقدی پرداختی به افراد در طول 51 ماه از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، دو میلیون و 229 هزار و 500 تومان و معادل 644 دلار خواهد بود.

بررسی یارانه‌های نقدی و اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نشان می‌دهد که دولت تا به امروز 47 مرحله یارانه نقدی پرداخته است.

آخرین یارانه‌ای که به جیب هر ایرانی رفت، 21 دی‌ماه امسال بود و در روزهای آینده، چهل و هشتمین یارانه به حساب خانوارها واریز خواهد شد. در حال حاضر براساس آخرین آماری که از سوی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام شده، حدود 76 میلیون نفر در هر ماه یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی دریافت می‌کنند.

بر این اساس، یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد که در طول این مدت هر ایرانی تاکنون حدود 2 میلیون و 138 هزار و 500 تومان یارانه گرفته است که این رقم با دلار 3460 تومان، معادل 618 دلار می‌شود.

البته در صورتی که دولت یارانه نقدی بهمن و اسفند امسال را هم پرداخت کند، رقم یارانه‌های نقدی پرداختی به افراد در طول 51 ماه از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها 2 میلیون و 229 هزار و 500 تومان و معادل 644 دلار خواهد بود. در واقع در طول اجرای چهار سال و سه ماهه قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی، به جیب هر ایرانی حدود 644 دلار خواهد رفت.

قانون هدفمند کردن یارانه‌ها 28 آذرماه سال 1389 به دستور رییس دولت دهم، محمود احمدی‌نژاد آغاز شد و از آن روز تاکنون تقریبا به همه ایرانیان یارانه پرداخت می‌شود. براساس آمارهای مرکز آمار ایران، جمعیت کنونی ایران حدود 78 میلیون نفر است و با توجه به آمار پرداخت یارانه نقدی به 76 میلیون ایرانی توسط رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، تنها فقط به دو میلیون ایرانی یارانه پرداخت نمی‌شود و بیش از 97 درصد جمعیت کشور یارانه نقدی می‌گیرند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها