کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

دستورالعمل نعمت‌زاده دردسر ساز شد

کدخبر:۹۸۰۵سه شنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳:۰۷۶۰۸۰ بازدید

طی هفته‌های گذشته، وزارت صنعت، معدن و تجارت با ابلاغ دستورالعملی به سامانه ثبت سفارش واردات خودرو، اعلام کرد که تنها نمایندگان مجازی که وزارت صنعت، معدن و تجارت آنها را تائید کرده ...
طی هفته‌های گذشته، وزارت صنعت، معدن و تجارت با ابلاغ دستورالعملی به سامانه ثبت سفارش واردات خودرو، اعلام کرد که تنها نمایندگان مجازی که وزارت صنعت، معدن و تجارت آنها را تائید کرده و به آنها مجوز داده است، می‌توانند از این پس خودرو وارد کنند؛ بر همین اساس هم، سامانه ثبت سفارش، اطلاعیه‌ای را بر روی سایت خود قرار داد که بر اساس آن اعلام شده بود که ثبت سفارش خودرو سواري از تاريخ اول بهمن ماه جاری، صرفا توسط نمايندگي‌هاي معتبر داراي گواهي‌نامه فعاليت نمايندگي از مرکز امور اصناف بازرگانان مجاز است. البته اطلاعیه‌ای استثناهایی قائل شده بود که بر اساس آن جانبازان و معلولان می توانند از این مصوبه مستثنی باشند.

آغاز افزایش قیمت خودروهای وارداتی

به گزارش مهر، مدتها قبل از اینکه این دستورالعمل از سوی وزارت صنعت نهایی و ابلاغ شود، نمایندگی های رسمی فروش خودرو در ایران اعلام کردند که با ابلاغ این دستورالعمل، قیمت خودرو افزایش خواهد یافت، همانطور هم شد، اکنون خبرها از بازار حکایت از آن دارد که نمایندگی های رسمی واردات خودرو، در یک حرکت هماهنگ، نسبت به افزایش قیمت در فروش محصولاتشان اقدام کرده‌اند و قیمتها در بازار برای مصرف‌کنندگان بالا رفته است.

البته پیش از این مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت‌معدن و تجارت نیز در گفتگو با مهر اعلام کرده بود که در کوتاه مدت، ممکن است افزایش قیمتی در بازار رخ دهد، اما به مرور این بالا رفتن قیمت متوقف خواهد شد. در این میان بسیاری از کارشناسان عنوان می کنند که اکنون با انتخاب این روند وارداتی خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت باز هم انحصار به واردات خودرو برمی گردد و باید شرایطی را فراهم کرد که این خودروهای وارداتی هم قیمتگذاری شوند.

قیمتگذاری بلاتکلیف خودروهای وارداتی

این روند افزایش قیمت در شرایطی رخ می‌دهد که خودروهای وارداتی اکنون در بازار قیمتگذاری نمی‌شوند، همین امر کافی است که قیمت در بازار بالا برود و به اعتقاد برخی کارشناسان، شبه انحصار در بازار صورت گیرد؛ اگرچه وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید که واردکنندگان باید ضوابط سازمان حمایت را در قیمتگذاری کالاهای وارداتی رعایت کنند؛ اما به هر روی اکنون بلاتکلیفی قیمتگذاری مطرح است و مشخص نیست که انحصار در بازار شکل گرفته است یا اینکه بازار رقابتی است.

البته مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با مهر اعلام کرده بود که انحصاری در واردات خودرو نیست و 35 نمایندگی، توانسته‌اند مجوز لازم برای داشتن نمایندگی را اخذ کنند، این در حالی است که او می گوید که راه برای اخذ نمایندگی از سوی متقاضیان باز است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، بنابراین هر فردی که شرایط لازم را داشته باشد و بتواند مستندات لازم را اخذ کند، به طور قطع، می تواند مجوز وزارت صنعت را دریافت کنند.

از سوی دیگر، بررسی ها حکایت از آن دارد که یک فرد، بالغ بر 50 درصد بازار خودروهای وارداتی را در اختیار دارد و آنگونه که فعالان بازار می‌گوید خود او به تنهایی می‌تواند انحصار را شکل دهد؛ بنابراین تقاضا دارند که شورای رقابت وارد مرحله قیمتگذاری شده و خودروهای وارداتی را نیز به مصداق انحصار تلقی کند.

تا این لحظه البته، شورای رقابت حاضر نشده که خودرو را به عنوان یک کالای انحصاری بداند و به قیمتگذاری آن ورود کند. آنگونه که رضا شیوا، رئیس شورای رقابت می‌گوید اکثر این خودروها با هم رقابت دارند؛ بنابراین هنوز شورای رقابت وارد قیمت گذاری این خودروها نشده است.

وی می افزاید: بیشتر خودروهای داخلی زیر 2000 سی‌سی هستند که طیفی از آن‌ها رقیب ندارند و تولیدشان بسیار زیاد شده بود و جزو خودروهای پر استفاده به شمار می‌روند، بنابراین قیمت خودروهای وارداتی براساس رقابت بین خودشان تعیین شده و بازار قیمت آن‌ها را مشخص می‌کند.

حال هم که وزارت صنعت می گوید که سازمان حمایت، ضوابط قیمگذاری خودروهای وارداتی را اعلام کرده و واردکنندگان باید بر اساس آن، قیمتگذاری کالاهای وارداتی خود را انجام دهند. بنابراین مصرف‌کنندگان با این گزینه روبرو هستند که باید به قیمت های اعلام شده از سوی واردکنندگان تن دهند و خودرو را با قیمتی که آنها می گویند خریداری کنند.

رفت و آمد واردکنندگان در سازمان حمایت

در عین حال خبرها از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حکایت از این دارد که واردکنندگان خودرو رفت و آمدهایی را به این سازمان داشته اند تا بلکه بتوانند با مسئولان این سازمان بر سر نرخگذاری کالاهای وارداتی به توافق برسند؛ اما هنوز این توافق نهایی حاصل نشده است.

این در حالی است که تا زمانی که سازمان حمایت به موضوع ورود کند، بازار باید تحت کنترل قرار گیرد تا مصرف کنندگانی که برای خرید خودروهای وارداتی مراجعه می‌کنند، متضرر نشوند؛ بنابراین در این فاصله زمانی به نظر می رسد که بهتر است شرایط برای مصرف کنندگان هم به لحاظ قیمتی، تحت کنترل دولت باشد تا در نهایت بتوان منافع مصرف کننده را تامین کرد. چراکه به گفته مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، هدف اصلی این آیین نامه که حفظ حقوق مصرف کننده است، تامین شود.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

كيان: 1393/11/1410:44:39،
32
250
اول طبيعتا قيمتها بالا ميره ولي در نهايت چون تعداد واردات نمايندگيها زياد ميشه ميشه از سود كم كنن و در نهايت قيمت متعادلتر خواهد شد.
سید: 1393/11/1410:50:54،
159
23
عجب استدلالی. بزک نمیر بهار..... تا حالا همچین رخدادی رو دیدی تو مملکت ما پیش اومده باشه. فقط و فقط ابطال این دستورالعمل باعث سر و سامان این مشکل میشه عزیزم.
amir: 1393/11/1410:51:58،
75
25
دیگه وقتی انحصار شد . هر چه قدرم تعداد وارداتشون زیاد بشه. بازم سود جویی و انحصاره.
ضمنا این دستور به زودی از کار میوفته چون برادران دیگری هم هستن که شرکتای خصوصی برای واردات تاسیس کردن.
اونا نمیزارن. زود هول نشید برای خرید. اینا بازار داغ کردنه. نترسید.
درخواب : 1393/11/1410:54:43،
36
17
دوست عزیز حتماً شوخی میکنی دیگه ؟!!!!!!!!!!!!
در غیر اینصورت حتماً برای شما اولین باری که از وزارت صنایع حرکنت میبینی
یک چند ماه اخبار دنبال کنید کلاً متوجه میشید
وزارت صنایع + خودرو سازها با مردم چند چند هستند.
د: 1393/11/1410:54:55،
102
16
یکی نیست بیا شرکتهای نعمت زاده را بررسی کنه وببینه ایشان فقط بخاطر سود خودش حرف میزنه واصلا" به فکر مردم واقتصاد وصنعت نیست
star: 1393/11/1411:06:59،
98
18
فقط يه مورد بگو تو اين مملكت چيزي گرون شده باشه و دوباره ارزون بشه؟؟؟!!!
واقعا انگار يه سري تو اين مملكت نيستن
قانون تو اين مملكت واضحه (تاوان همه چيز رو از هسته اي و كاغذ پاره گرفته تا بنزين و قيمت نفت و ... بايد مردم بدن)
احمد: 1393/11/1411:29:08،
37
72
چقدر دلال خودرو زياده.
مثل اينكه كاسبيشون به هم خورد همه اومدن ايرانجيب نظر ميدن!

آخه كدوم انحصار؟ مگه پرايده كه فقط يدونه باشه؟
الان تو سگمنت C النترا-كرولا-سراتو-فلوئنس-لنسر-آي30-ام جي6 و... هستن و همه هم تقريبا تو يك رنج قيمتي هستن اخه چطور با وجود حداقل 7 مدل ماشين در برندهاي مختلف حرفه انحصار ميزنين؟

دلالهاي بيكار شده ي محترم منفي فراموش نشه.
حسین: 1393/11/1411:31:07،
66
15
چرا کشورما نمیتواند مانند کشورهای دیگر دارای یک قوانین مشخص و عادلانه بوده و هرروز یک داستان جدید درست میکنند
تو کشور سوئد حتی قبل از ورود به اتحادیه قانون واردات ماشین مشخص بود. هر نوع ماشین با هر طول عمری که دارای استاندارد بود رو با گمرم مشخص میتوانستید وارد کنید. در سند آن قید میشد که دست دوم وارد شده است. خود سوئد دو خودروساز بزرگ داشته و به کل دنیا از جمله آمریکا صادرات دارد . نمایندگی باید آنقدر ارزان وارد کند و خدمات خوب بدهد که کسی صرفش نکنه واردات کنه نه این که انحصار داشته باشه. اونا که دیگه تولید کننده نیستند که بخواهید ازشون حمایت کنید. یک تاجر هستند و بس
x: 1393/11/1412:15:21،
52
20
احمد اقای محترم منظور از انحصار اینه که یک عده مشخصی خودرو وارد میکنن و باهر قیمتی دوست دارن به من وتو میفروشن.حالا حتی اگر توی یک سگمنت صد تا ماشین هم باشه بعلت محدود بودن تعداد وارد کننده رقابت معنی نداره.انحصار یعنی این
ایرانی: 1393/11/1413:06:54،
75
19
از آقای نعمت زاده خواهشمندیم با یک استعفا و خداحافظی از دولت مردم را خوشحال کنند.
بابك: 1393/11/1414:02:22،
54
15
مجلس محترم يك كاري بكنه و جلوي اين وزير سرمايه دار و طرفدار سرمايهدار ها رو بگير من به روحاني راي دادم ولي فقط به خاطر مواضع اين وزيرش كه هر تصميمي كه ميگيره باعث افزايش قيمتها ميشه پشيمونم
غلامرضا: 1393/11/1416:22:37،
29
14
مدیا موتور نمایندگی فروش خودروهای ام جی به عنوان اولین نمایندگی و به بهانه فروش ویژه دهه فجر ماشین هاش را گران کرد
علی: 1393/11/1410:53:42،
73
19
سلام
واقعا این از روی دلسوزی برای مصرف کنندست؟؟؟؟؟ طبق عرف جهانی هر کسی میتونه بعد از دادن عوارض گمرکی هرخودرویی رو وارد کنه و اگه نمایندگی رسمی (توجه کنید گفتم رسمی نه نماینده خودخوانده که فرقش با بقیه وارد کنندگان، گردن کلفت و پرسرمایه بودنش است) در کشور مقصد وجود داشته باشه موظفه بدون شرط کلیه خدمات پس از فروش رو ارائه کنه. اما تو ایران اصطلاحا نمایندگیها فقط ماشین می فروشن و از خدمات خبری نیست. جالبه یکی از این شرکتها اعلام کرده کسانی که ماشین شون رو از غیر نمایندگی خریدن بیان چند میلیون پول بدن ماشین شون رو گارانتی کنیم.... یعنی مشکل فقط پوله..................
سردرگم: 1393/11/1415:51:18،
33
13
دوستان لطفا یکی منو توجیح کنه !!!
این مسولان کشور فکر هم میکنن به عواقب تصمیماتشون یا اینکه ظهر پای آبگوشت و پیاز و دوغ این تصمیمات گرفته میشه ؟؟؟؟
به خدا مسولیت و بدن بخشداری برره بهتر تصمیم میگیرن واسه مملکت ....
K I N G: 1393/11/1410:54:48،
69
18
ما تا این عمری که تو ایران زندگی کردیم ارزون شدنی ندیدیم. چه بخریم یا نخریم چه زنده باشیم یا مرده چه جمعیت کم باشه یا زیاد همه چیز گرون میشه! نه میشه خونه خرید نه ماشین. زنم نمیشه بگیری چون ماشالا انقدر خرج زیاده همونم نمیشه جور کرد. خلاصه دستشون درد نکنه که اینقدر به فکر مردم هستند و دهه فجر هم که همیشه با فروش های ویژه با آف های شدید همراه بوده مخصوصآ در زمینه خودرو :|. مردم ایران مث گاوشیرده هستن (BCG) که حالا حالاها دارن از ما میدوشن

تحریم ها برداشته بشه و هسته ای هم بشیم وضع همینه
شهروند: 1393/11/1410:56:40،
72
15
واقعا دیگه چیزی برای گفتن باقیمونده ؟ مملکت به طنز و سوژه تبدیل شده, تاسف فراوان.
kkjj`: 1393/11/1410:59:31،
96
23
نعمت زاده =استعفا دهد
دوست: 1393/11/1410:59:33،
71
22
سلام
جالبه، در زمینه قیمت بنزین با قیمت روز جهانی عمل میکنیم و در زمینه خودرو با استانداردهای 40 سال قبل!!!! واقعا سازمان حمایت از مصرف کننده، دیوان محاسبات ، سازمان بازرسی و مجلس شورای اسلامی بازن یا تعطیل؟!!!
فرشاد: 1393/11/1411:01:45،
81
16
آخه کجای دنیا از وزیر 30 سال پیش تو کابینه شون راه میدن.....حالاسن اش به کنار،موضع گیری اش تو مسائل مختلف واقعا غیر کارشناسی و کاملا منفعت طلبانه در راستای اهداف یک سری آدم دلال و تاجرانی که پشت شون گرمه،هست.
میثم: 1393/11/1411:03:19،
54
18
نه عزیز من. واردات هم دست از ما بهترانه و کسی رو تو بازی راه نمیدن. بعدش هم قیمتها رو 50 درصد طی یه مدت کوتاه اضافه می کنن و بعد با کلی منت 5 درصد کاهش می دن. مردم هم راضی از این کاهش قیمت و قضیه به خوبی و خوشی و به نفع مصرف کننده!!!!! تمام می شود.
-: 1393/11/1411:10:55،
40
20
ثبت سفاشات قبل از 1 بهمن تا 6 ماه معتبره. متفرقه ها تا 6 ماه دیگه میارن، نهایتا تا 6 ماه بعدش هم میفروشن. وقتی تموم شد، سال بعد همین موقع قیمت ماشین وارداتی رو حداقل 1.5 برابر میکنن. روحانی مچکریم.
امین: 1393/11/1411:13:10،
55
12
همه این وارد کنندگان و وزرا و رئیسان با هم دوست و رفیقند و برای هم رانت و انخصار ایجاد می کنند . فقط این وسط مردم بدبختند . با این انحصار و رانت باز افزایش قیمت داریم
رامین: 1393/11/1411:17:27،
45
22
تا حالا شورای رقابت چکار کرده . توی کشور خودمان 2 تا خودرو ساز ایران خودرو و سایپا نمیتونه قیمتشان را کنترل کنه . همش افزایش قیمت اسمش هم گذاشته حمایت از مصرف کننده
علی: 1393/11/1411:20:07،
42
18
بخدا مردم از این بی تدبیری خسته شدن.یکم به فکر مردم باشین نه جیبتون.هر روز یه خبر جدید میدن....اه اه اه
مردم: 1393/11/1411:29:08،
48
16
وقتیکه در کشوری انسانها حرمت و ارزش نداشته باشند همین میشه هر روز یک دستورالعملی ابلاغیه ای مصوبه ای بر ضرر مردم صادر میشود و احدی هم حق اعتراض ندارد
محمد: 1393/11/1411:36:24،
68
21
دیدید چندروزپیش هم گفتم
اینا فقط منظورشون گرانی خودرو وارداتی وبس

وبعد ازمدتی هم گرانی خودروهای داخلی وتوجیه کردن خودشون

تعدادی ازآقا زاده ها خودرو وارد کردن منتظر مجوز گرفتن گر انی خودرو ازطرف وزارت صنعت (نعمت زاده بودند)وسریع خودروهای وارداتی را میفروشند
مگه زمان احمدی نژاد یادتون نیست تعرفه گمرکی 3ساعت کم میکردند خوروی آقازاده ها وارد میشد وبعد از3ساعت تعرفه گمرکی به حالت قبل برمیگشت
روحانی ازاین همه تبعیض متشکریمممممم
حمید: 1393/11/1411:46:34،
45
19
این اقای هزار میلیاردی فقط منافع خودش و میبینه.خودش که سلطان پتروشیمیه دختر خانمش سلطان واردات دارو .دیگه چی میخوان ؟
Amiroo: 1393/11/1411:55:31،
43
19
واقعأ كار سختى است كنترل قيمت ها؟ آخه اتومبيلى كه قيمت ارزيش مشخصه، گمرك و شماره گذارى و ماليات و تبصره و غيره هم كه همگى مشخصه، وزارت صنعت هم بياد سودى مشخص براى نمايندگان خودرو ها در نظر بگيره قيمتها كنترل ميشه، نمايندگيها گران ميكنند و كسى هم كارى نداره باهاشون هيچ مملكتى در دنيا اينطورى نيست حتى فقيرترين آفريقاييها .
کنترل: 1393/11/1412:02:00،
38
15
مگه واسه خودروهای داخلی تونستند کنترل قیمت کنند که این دومیش باشه ؟!!!!
ahmad: 1393/11/1412:00:53،
41
19
عزيزم دستهايي پشت پرده است تاخودروهاي خارجي رابيشترين قيمت بندازندبه مردم يكي نيست نظارت كنه بابابسه آجون ديگه بسه بچسب به مسجدودعاوعبادت ديگه خودتو بازنشست كن- مردم بيشترازاين بدبخت ترازاين نكن
حسین: 1393/11/1412:24:05،
38
16
به اسم حمایت از تولید گمرک واردات رو بالا بردید
وارد کننده خودرو که تولید کننده نیست که ازش حمایت کنید
بزارید هر کس هر چی میخواد با ارز آزاد وارد کند و حقوق گمرکی آن را بدهد. اگر نتونست بفروشه مشکل خودشه . تجارت آزاد و بدون رانت
امیر: 1393/11/1413:27:27،
29
16
حیف کشور و مردم که با تصمیمات خلق الساعه وزرایی کار بلد!!
چون نعمت زاده در این سی و چند سال دچار خسارتهای فراوانی
شدند که جبران ان امکان پذیر نیست.داشت.داشتم سابقه خودروساز مالزیایی(پروتون) را میخواندم که سی سال پیش تاسیس
شد و تا کنون 4000000 هزار خودرو صادر کرده به چین و استرالیا
و انگلیس و....که فقط صد وپنجاه هزار دستگاه در انگلیس فروخته
است.ایا ما نباید خودمان را با کشور مسلمان مالزی مقایسه کنیم؟
مدیر عامل سایپا که میگوید چرا پراید در ایران مغضوب است در صورتیکه در عراق و سوریه!!!خودرویی محبوب است چه جوابی
به مردم خواهد داد اگر مردم یک سال خودروی تولیدی
شما را نخرند شما چطور موفق به فروش انها خواهید شد!!؟
محمد: 1393/11/1413:36:10،
32
16
کلا مثل اینکه نعمت زاده از بدو تولدش تو کار ساخت وساز بوده
هادی: 1393/11/1413:43:45،
37
12
با سلام
در کشورهایی که ارامش و اسایش مردم ونه خواص مد نظر است تجارت ازاد موجب رقابت تولید کنندگان و فروشندگان به نفع مصرف کنندگان میشود در حالی که سود معقولی هم برده اند. حالا در اینجا اول انحصاری میکنند و بعد هم به قیمتی خواستند میفروشند .در جایی که قیمت در ان طرف مرز هیچ رشدی نداشته اینجا دایم خواص از قبل این تجارت اپارتمان متری35 میلیون و.....چی بگم جز اه ونفرین به خودم که اخه چه مرگت بود بچه هاتو در بدر کنی
رزی: 1393/11/1413:59:06،
31
8
واقعا دست به هر چیزی که میزنند خرابتر میشه.
مهدی: 1393/11/1415:37:39،
32
10
تنها چیزی که در این مصوبه در نظر گرفته نشده نقوق مصرف کننده می باشد و فقط در آن انحصار و رانت دیده می شود .
لذا هر چه سریعتر باید این مصوبه لغو شود .
مراد: 1393/11/1416:41:16،
39
16
تنهاوزیرضعیف کابینه
فتنه جو: 1393/11/1417:53:44،
28
16
اقای پراید زاده عزیز جلو واردات سیگار بگیر نه ماشین خارجی که محافظ جان مردم است این کار جزئ گناهان کبیره است
احمد: 1393/11/1417:59:11،
32
11
نقطه سیاه دولت روحانی وزیر صنعت
رضا: 1393/11/1420:20:08،
23
13
خسته نباشی وزیر الان پنج روزه که هیچکس ماشینای صفر۲۰۱۵رو که وارد کرده نمیفروشه همین الان همه برای فروش بالاتر نقشه کشیدن تاکی مردم باید چوب سهل انگاری امثال جنابعالی رو بخورن.
نادری: 1393/11/1420:35:47،
19
13
تو خبره بالا اعلام شد که نمایندگیها قیمت هارا بالا بردند ولی امروز من از نمایندگی هیوندا پرسیدم انهاگفتند هیچ محصول این شرکت گران نشده است اگه میشه از منابع درست وحسابی خبر پخش کنید من خودم خودرو تحویل 120 روزه ثبت نام کردم بااین کارتان به نمایندگیها خط می دهید که قیمت هارا بالاببرند
علی: 1393/11/1501:21:22،
31
12
تحویل 150روز کاری است جهت اطلاع تاآذر سانتافه 161میلیون بود والان196میلیون چه اتفاقی افتاده که35میلیون روش گذاشتند بعد از 150روزاگر رانتشون خوب جواب بده زمان تحویل شما بین40تا100میلیون افزایش می دهند
کارشناس: 1393/11/1509:53:04،
26
11
واقعا در این ایام خجسته چه تصمیم گیریهای خوبی برای قشر
متوسط جامعه گرفته میشود.این تصمیمات بیشتر به کام یک خانواده
است که هفتاد در صد واردات را در دست دارند!!!
ناشناس: 1393/11/1521:17:49،
34
17
دولت روحانی دولت انحصار گر در زمینه خودرو چه داخلی چه خارجی
موافق +++++
مخالف ---------

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما