کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مذاکرات سران هند و آمریکا بر سر خرید نفت ایران


کد خبر : ۹۷۹۵سه شنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲:۲۹۲۳۱۷ بازدید

در جریان سفر اوباما به دهلی‌نو مقامات هندی به وی تأکید کردند سیاست خارجی این کشور در قبال ایران و مسئله خرید نفت از ایران مستقل از روابط این کشور با آمریکاست.

به گزارش پایگاه خبری بیزینس لاین، هند به آمریکا اعلام کرده که سیاست خارجی دهلی‌نو در مورد کشورهای تحت تحریمی نظیر روسیه و ایران مستقل از روابط این کشور با واشنگتن است.

منابع آگاه هند گفتند، در جریان سفر اخیر اوباما به هند، در این خصوص «به‌نحو مؤثری رایزنی شد». مقامات آمریکایی در این سفر استقلال هند در زمینه ارتباط با کشورهای تحت تحریم ایران و روسیه برای تأمین نیازهای انرژی را به رسمیت شناخته و موضعی نرمتر و عملگرایانه‌تر در قبال دهلی‌نو اتخاذ کرده‌اند.یک مقام آگاه گفت، هرچند این موضوع در کنفرانس مطبوعاتی مشترک دو رئیس دولت مطرح نشد، اما موضوع در سطح دوجانبه مورد بحث قرار گرفت.

دولت هند در اقدامی احتیاطی، در آستانه سفر باراک اوباما به این کشور «به‌صورت غیررسمی» از پالایشگاه‌هایی نظیر مانگالور خواسته بود تا خرید نفت از ایران را کاهش دهند.منابع آگاه گفتند، هند خواهان تداوم واردات نفت از ایران در سطح سال مالی گذشته، یعنی حدود 10 تا 11 میلیون تن است.

شرکت مانگالور تا ژانویه امسال بیش از کل واردات سال گذشته، (حدود 4میلیون تن) از ایران نفت خریده بود.یک مقام دیگر در این باره گفت، این موضوع شرایط نگران کننده‌ای برای شرکت مانگالور به وجود آورد، زیرا این شرکت ناگزیر شد برای ماه‌های فوریه و مارس، از منابع دیگر نفت خریداری کند. اما به‌لطف وضعیت حاکم بر بازار جهانی نفت، و فزونی عرضه، شرکت مانگالور توانست نفت سایر مناطق را با نفت ایران جایگزین سازد.

نفت تولیدی کشورهای عربستان و کویت شبیه نفت ایران است. ظرفیت پالایش شرکت مانگالور هند 15 میلیون تن است.آمریکا گفته که هند یکی از عناصر اصلی در تلاش‌های دیپلماتیک بین المللی در خصوص ایران است. واشنگتن همچنین کاهش خرید نفت هند از ایران را تأیید کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها