کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خوزستان تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه قرار گرفت


کد خبر : ۹۷۴۸شنبه، ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱:۲۲۲۷۹۴ بازدید

ایرانسل، شبکه خدمات نسل چهارم تلفن همراه (4G/LTE) را در استان خوزستان و در شهرهای اهواز، آبادان و دزفول ...

ایرانسل، شبکه خدمات نسل چهارم تلفن همراه (4G/LTE) را در استان خوزستان و در شهرهای اهواز، آبادان و دزفول راه‌اندازی کرد؛ همزمان با این مراسم، شبکه نسل3 ایرانسل در شهرهای اهواز، آبادان، دزفول، شوش، اندیمشک، بهبهان، گتوند و شیبان نیز راه‌اندازی شده و به بهره‌برداری رسید.

علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل ایرانسل در مراسم راه‌اندازی نسل چهارم تلفن همراه در استان خوزستان درباره وضعیت شبکه 3G تلفن همراه ایران گفت: 80 درصد از مشترکان دیتا در مناطق تحت پوشش امکان بهره‌برداری از این شبکه را دارند و این عدد خبر از پوشش بیش از 120 شهر ایران در تمامی استان‌ها می‌دهد.

دزفولی درباره‌ی آینده‌ی راه اندازی شبکه ‌3G در استان خوزستان گفت: به زودی شبکه 3G ایرانسل در سایر شهرهای استان خوزستان شامل بندر امام، بندر ماهشهر، ایذه، مسجد سلیمان، خرمشهر، امیدیه، رامهرمز، شادگان، شوشتر، حمیدیه نیز راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل افزود: تمام مراکز استان‌های کشور تا پایان سال جاری تحت پوشش خدمات نسل چهارم تلفن همراه قرار خواهند گرفت و تاکنون شهرهای آبادان، اهواز، دزفول، ارومیه، بابل، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج، مشهد مقدس، شیراز و همدان تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه ایرانسل قرار گرفته‌اند.


تلاش ایرانسل برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله

دزفولی، حرکت در جهت تحقق اهداف چشم‌انداز ۲۰ ساله، نهادینه‌سازی برای توسعه و تولید علم و تحقیقات، افزایش سهم تولید ناخالص ملی در تولیدات علمی، توسعه و تقویت جنبش نرم‌افزاری و تاکید بیشتر بر رویکردهای نوآورانه و تحقق رشد اقتصادی سریع، ثابت و پیوسته را از جمله مزایای توسعه باندپهن عنوان کرد.

به گفته وی، کارآفرینی مفید و کاهش نرخ بیکاری، تعامل جهانی فعال در تمامی بخش‌ها و مشارکت موثر در اقتصاد جهانی، حمایت از کارآفرینی، فعالیت‌های نوآورانه و توسعه قابلیت‌های فنی و تحقیقاتی، تکیه بر مزیت‌های رقابتی و ایجاد مزیت‌های جدید، تقویت بخش‌های خصوصی و تعاونی به عنوان محرک‌های اصلی رشد اقتصادی، ارتقای قابلیت‌ها و توان بخش تعاونی و تسهیل دسترسی آن به منابع، اطلاعات و فناوری، و بهبود ارتباطات و توسعه، برقراری پیوندهای فنی، اقتصادی و مالی میان موسسات تعاونی، برآورده ساختن نیازها و خواسته‌های جوانان و فراهم ساختن بستر لازم برای مشارکت فعال آنها در فعالیت‌های اجتماعی و مدیریت نخبگان از دیگر دلایل توسعه پهن‌باند به شمار می‌رود.

دزفولی با اشاره به اینکه ITU اعلام کرده است با استفاده از اینترنت پهن باند شش درصد صادرات شرکت‌های تولیدی و ۱۰ درصد فروش شرکت‌های خدماتی افزایش می‌یابد، افزود: باتوجه به اطلاعات ارایه شده و براساس تجارب بین‌المللی، بخشی از اهداف اقتصاد مقاومتی از جمله ایجاد تحرک، پویایی و بهبود شاخص‌های کلان، توانایی مقاومت در برابر عوامل تهدیدزا، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، رویکرد جهادی، مردم محوری، امنیت اقلام راهبردی و اساسی، کاهش وابستگی به نفت، اصلاح الگوی مصرف، فسادستیزی و دانش محوری با توسعه شبکه پهن‌باند محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با اشاره به راه‌اندازی شبکه 4G گفت: نخستین شبکه LTE در سال ۲۰۰۹ در استکهلم و اسلو راه‌اندازی شد و سپس در سال ۲۰۱۱ کره جنوبی صاحب چنین شبکه‌ای شد. اکنون در نخستین ماه سال 2015 شبکه LTE ایرانسل به خوزستان و شهرهای اهواز، دزفول، و آبادان رسیده است.

وی گفت: LTE نسل چهارم فن‌آوری شبکه‌های موبایل است و پهنای باند بیشتر که امکان انتقال فایل‌های حجیم‌تر و پرمحتواتر را در مدت زمان کمتری میسر می‌سازد، بهبود مدت زمان پاسخگویی شبکه که اجازه ارتباطات در لحظه (Real Time) را می‌دهد و بهبود عملکرد شبکه که امکان برقراری و حفظ ارتباط در حین حرکت سریع را فراهم می‌سازد، برخی از مهم‌ترین مزایای آن هستند.


تغییر رفتار کاربری اینترنت در ایران و جهان

دزفولی با اشاره به روند توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور گفت: تغییرات رفتاری کاربران و تقاضای روزافزون برای استفاده از خدمات مبتنی بر داده، نیاز به سرعت و کیفیت بیشتر در انتقال داده‌ها، نیاز به دسترسی دائمی به خدمات دیتا، از رده خارج شدن فناوری‌های نسل دوم و وایمکس و توقف تولید تجهیزات و ارایه پشتیبانی از سوی تامین‌کنندگان تجهیزات و رشد، توسعه شبکه ملی اطلاعات و تکامل فناوری‌های پهن باند همراه، نسل ۳ و ۴ به عنوان راهکار پایدار دسترسی یکپارچه به خدمات دیتا از ملزومات توسعه اینترنت پهن باند است.


کاربردهای نسل چهارم اینترنت همراه

وی پس از اشاره به اینکه نسل چهارم اینترنت همراه، دامنۀ کاربرد گسترده‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، به شرح این کاربردها پرداخت و گفت: روند رو به رشد استفاده از تلفن‌های هوشمند، توسعه پهن‌باند همراه را بیش از پیش ضروری کرده است، طوری‌که تاکنون 332 شبکه LTE در 113 کشور جهان به صورت تجاری راه‌اندازی شده است.

دزفولی با اشاره به تاثیر اینترنت پهن‌باند بر فرهنگ نیز گفت: با استفاده از این خدمت امکان اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی به اقصی نقاط دنیا با افزایش دسترسی و سهولت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای تولید و توزیع محتوای فرهنگی و مذهبی، الگوی سبک زندگی اسلامی و ایرانی فراهم و ارتقای فرهنگی جامعه از طریق افزایش میزان نشر و توزیع و همچنین سهولت دسترسی مقرون به صرفه به کتاب، انواع فیلم و محتواهای ویدئویی در حوزه‌های علمی، مذهبی، فرهنگی، سبک زندگی، انواع نواها و آواهای ملی، محلی، مذهبی و آثار هنری ممکن می‌شود.

دزفولی همچنین در ادامه گفت : این تکنولوژی می‌تواند بستری مناسب در جهت تحقق دولت الکترونیک و همراه در راستای تحقق مفهوم اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی «شهروند الکترونیک» نیز باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها