کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

زمزمه‌های آزادسازی قیمت خودرو به گوش می‌رسد

کدخبر:۹۷۲۱جمعه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴:۱۸۱۳۸۷۰ بازدید

مدت‌ها است که وزارت صنعت، ساز مخالف خود را کوک کرده تا قیمت‌گذاری خودرو را از چنگال شورای رقابت خارج کند، دلیلش هم این ...

مدت‌ها است که وزارت صنعت، ساز مخالف خود را کوک کرده تا قیمت‌گذاری خودرو را از چنگال شورای رقابت خارج کند، دلیلش هم این است که محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است که خودرو انحصاری نیست و باید عرضه و تقاضا، قیمت را تعیین کند اما شورای رقابت، بر این موضع خود پافشاری می‌کند که دو خودروساز بزرگ، بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند و بنابراین، خودرو در کشور انحصاری است و باید طبق قوانین و مقررات، در شورای رقابت و با حضور نمایندگان مجلس به عنوان ناظر و اعضای شورا به عنوان مسئول رسیدگی به پرونده‌های این چنینی، نرخ‌گذاری شود.


نعمت‌زاده به وعده روزهای رای‌اعتمادش عمل می‌کند؟

در این میان، ضلع سومی نیز به این دو قطبی اضافه شده است و آن هم فعالان صنفی بخش خصوصی هستند که عمدتا مورد حمایت‌های بی‌دریغ و همه جانبه خودروسازان قرار می‌گیرند، آنها هم معتقدند که خودرو باید از انحصار قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج شود اما این تصمیم هیچگاه به مرحله عملیاتی نزدیک نشده و تنها در بگومگوها و مصاحبه‌های رسانه‌ای موافقان و مخالفان دست به دست شده است.

البته محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز از همان روزهای معرفی‌اش به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، ضمن انتقاد از شیوه کنونی قیمت‌گذاری خودرو، با اعلام این‌که صنعت خودروی کشور انحصاری نیست، به صراحت اعلام کرد که قیمت‌گذاری خودرو را از شورای رقابت پس می‌گیرد و مسئولیت آن را به سازمان حمایت برمی‌گرداند؛ در واقع، این یکی از شعارهایی بود که او در روزهای پیش از رای اعتمادش در رسانه‌ها مطرح کرد.

این در حالی است که موضوع قیمت‌گذاری خودرو در ماه‌های اخیر به یکی از چالش‌های اصلی فراروی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز خودروسازان تبدیل شده است، همین چند وقت پیش بود که ایران خودرو بر سر قیمت‌گذاری دنا، با شورای رقابت وارد چالش شد و حتی این شورا را تهدید به توقف تولید این خودرو کرد، اما باز هم شورای رقابت بر موضع خود پافشاری کرد که قیمت باید همان باشد که این شورا، ابلاغ کرده است.


انتقادها از شورای رقابت

از سوی دیگر، بسیاری از انتقادها اکنون بر شورای رقابت بر سر این مساله وارد است که چرا این شورا، وظیفه اصلی خود را تمرکز بر بازار خودرو گذاشته است و سایر مصداق‌های انحصار در اقتصاد ایران که تعداد آنها کم هم نیست را پیگیری نمی‌کند، این انتقادی است که اکثر مخالفان و از جمله مخالفان قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت، آن را مطرح می‌کنند. به هرحال، اکنون زمزمه های آزادسازی قیمت خودرو از وزارت صنایع به گوش می رسد و این وزارتخانه در سایت خبری خود، تغییر جهتی به سمت آزادسازی قیمت خودرو و مصاحبه با افراد موافق این موضوع داشته است.

در عین حال، محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در گفتگو با مهر، خبر از ارسال نامه‌ای از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور تحت عنوان شورای اقتصاد می‌دهد و حتی می گوید که نامه‌ای دیگر هم به سازمان مدیریت و برنامه ریزی به همراه گزارش مفصلی از دلایل این وزارتخانه برای جدایی قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت، ارسال شده است که در هر دوی آن‌ها، نعمت‌زاده خواستار خروج قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت شده است و دوم اینکه، دولت اجازه دهد که قیمت خودرو در بازار تعیین شود و نیازی به قیمتگذاری دولتی نباشد.


آغاز دلواپسی مصرف‌کنندگان از آینده بازار خودرو

در این میان، مصرف‌کنندگان نیز حرف دیگری را دنبال می‌کنند، آنها بر این باورند که ممکن است خروج قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت و سپردن آن به دست بازار عرضه و تقاضا، نه تنها به نفع آنها نباشد، بلکه باز هم قیمت خودرو را آن هم در آستانه عید نوروز که خود به خود تقاضا برای خرید خودرو افزایش می یابد و همین امر، افزایش قیمت را رقم می‌زند، شاهد نوسان قیمتی باشد.

مردم بر این باورند از وقتی که خودروسازان در قیمت‌گذاری خودروهای تولیدی‌شان، پا را از گلیم خود درازتر کردند و خواستار سود بیشتر در بازار شدند، این اتفاقات برای صنعت خودروی کشور افتاد و نوسانات قیمتی به یکباره منجر به فشارهای کمرشکنی به متقاضیان خرید خودروهای داخلی شد، چراکه آنقدر قیمت‌ها بالا رفت که دولت تصمیم گرفت، قیمت‌گذاری را از دست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خارج، و آن را به نهادی به عنوان شورای رقابت بسپارد تا کار قیمت‌گذاری را انجام دهد.

در این میان، به نظر می رسد که البته باید در عملکرد شورای رقابت نیز در چند ماهی که از عمر کاری او برای قیمت‌گذاری خودرو گذشته است، اندکی درنگ کرد، چراکه به نظر می رسد این شورا نیز به خوبی به وظایف خود عمل نکرده و نتوانسته اعتماد مشتریان را به خود جلب کند. حال هم که قرار است دولت البته در صورت موافقت شورای اقتصاد به عنوان مرجع تصمیم‌گیر در این رابطه، کار قیمتگذاری را از این شورا خارج کرده و به بازار آزاد بسپارد.


موافقان و مخالفان چه می‌گویند؟

در حوزه صنعت خودرو و حامیان خروج از شورای رقابت، ادله زیادی ارائه شده است که هیچ گونه انحصاری در صنعت خودرو دیده نمی‌شود، چراکه در ایران حدود ۱۷ خودروساز دیگر فعال هستند اما از نگاه دیگر اینچنین نیست. هر کدام از مشتریان خودروهای داخلی به این موضوع واقف هستند که تنها دو خودروساز در کشور فعالیت می‌کنند و اگر شورای رقابت وجود نداشت، شاید قیمت‌ها از نرخهای فعلی هم پیشی می‌گرفت.

در این میان، برخی کارشناسان معتقدند که صنعت خودرو کاملاً انحصاری است، چراکه دو غول خودروسازی ایران یعنی ایران خودرو و سایپا بیشترین سهم را در بازار دارند و سایر خودروسازانی که سایتی به نام خود ثبت کرده اند و به مونتاژ می پردازند، نقش عمده ای در تامین نیاز مردم ندارند و بنابراین خودرو انحصاری است.

مخالفان خروج قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت بر این باورند که انحصاری کردن صنعت خودرو سلیقه‌ای و سیاسی نبوده است؛ لذا باید شورای رقابت بر کنترل قیمت خودروهای داخلی نظارت کند.
 

آیا شورای اقتصاد بر غائله قیمت‌گذاری خودرو خاتمه می‌دهد؟

در این میان، بسیاری از کارشناسان می گویند که شورای اقتصاد طبق قانون نمی تواند قیمتگذاری را از دستورکار شورای رقابت خارج کند، چراکه تنها خود شورا و با در نظر داشتن شرایط خودروسازان و میزان تولید سایر خودروسازان می‌تواند به این جمع بندی برسد که صنعت خودرو در شورای رقابت بماند یا خارج شود.

این در حالی است که طبق برخی از اسناد و مدارک، شورای اقتصاد ۱۹ دی ماه سال ۹۰ خودرو سواری را در فهرست کالاهای انحصاری، قرارداد و قیمت‌گذاری به شورای رقابت سپرده شد لذا این مجموعه که از سال ۷۳ همواره به بازار سپردن قیمت‌ها تأکید داشته است این روز‌ها از سوی خودروسازان مورد خطاب قرار گرفته است تا دوباره صنعت خودرو به روزهای قبل از ایجاد شورای رقابت باز گردد.

در بند ۱۲ماده یک قانون اصل ۴۴ قانون اساسی، تعریف انحصار به این شرح است که وضعیتی در بازار که سهم یک یا چند بنگاه یا شرکت تولیدکننده، خریدار و فروشنده از عرضه و تقاضای بازار به میزانی باشد که قدرت تعیین قیمت یا مقدار را در بازار داشته باشد، یا ورود بنگاه‌های جدید به بازار یا خروج از آن با محدودیت مواجه باشد». وزارت صنعت با استناد به این تعریف از شورای اقتصاد خواسته است که با خروج خودرو از شورای رقابت موافقت کند.

برخی بر این باورند که اگر قراراست شورای رقابت بخش خودرو را خارج کند قطعاً این توقع وجود دارد که میزان تعرفه واردات خودرو کاهش پیدا کند تا به صورت انحصاری از بین برود. در حال حاضر میزان تعرفه واردات خودرو از ۹۰درصد در سال ۸۹ به ۴۵ درصد در سال ۹۰ و ۴۰ درصد در سال ۹۱ کاهش یافته است. همچنین تعرفه قطعات منفصله برای تولید کننده داخلی ۲۶درصد است.

به هرحال، باید منتظر بود و دید در جدال قیمت‌گذاری میان شورای رقابت و وزیر صنعت، معدن و تجارت، کدامیک برنده میدان خواهند بود.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

مشکی: 1393/11/1011:42:03،
447
22
برادر، بفرما زمزمه های گرون شدن خودرو به گوش می رسد
بفرما زمزمه های فشار دوبار بر کمر مردم مظلوم احساس می شود
مردم: 1393/11/1013:02:44،
280
14
ما راضی هستیم قیمت آزاد بشه و تعرفه هم برداشته بشه...بسه دیگه یه عمر جیبتون رو پر کردین....!!!؟؟
باشماغی: 1393/11/1013:04:19،
26
133
ببینید دوستان ما تا رنج قیمت 30 میلیون قبول هم انحصار است و هم بی کیفیت.. تا این رنج قیمتی (30 میلیون ) دست شورا رقابت باشه ولی الان باید بالای 30 میلون کاملا آزاد سازی قیمت باشد. و حتی زیر 30میلیون هم با افزایش کیفیت و تنوع آپشن اجازه آزاد سازی بدهند.
این یک نظر کاملا کارشناسی است
سرمایه گذار: 1393/11/1013:11:51،
34
176
ماشین خریدیم که سود کنیم اگه گرون نشه که نمیشه
علی رضا: 1393/11/1013:23:24،
208
15
من هیچ کجا ندیدم مسیولین یه کشور انقدر به مردمشون ظلم کنن . جدا اینا ایرانی هستند ؟
امین: 1393/11/1013:26:47،
100
14
کاری بهبحثا ندارم،فقط و فقط میدونم که هرچی هست به نفع مردم نمی شه،فقط به ظرر ماست... باور کنید فقطو فقط یه راه هست،دو سه ماه محصولات ایران خودرو و سایپا رو نخرید و محصولاتآشغال چینی... بعد می بینید که بدون شورای رقابت و سازمان حممایت و مجلس و همه اینا،اوضاع به نفع مردم می شه.از ماست که بر ماست...
احمد دیلدو: 1393/11/1013:45:14،
129
11
برادر تا جایی که دلت میخواد گرون کن دیگه مویی نمونده تو این کف دست که نکنده باشی
مجید.ح: 1393/11/1013:48:05،
105
14
آقا اجازه دهید قیمت های خودرو را آزاد کنند بشرط اینکه گمرک واردات خودرو را هم منطقی کنند که البته چنین منطقی نایاب است .
ملت ساده دل: 1393/11/1013:50:48،
103
13


تا بوده این بوده و هست
این ملت باید تحت فشار باشن

دوست شما: 1393/11/1014:18:27،
122
12
به خدا دیگه خسته شدم . نمی خوام هم پولم رو بدم هم جونم رو . بابا بس کنید تعرفه ها رو بر دارید . اگه زمین های متعلق به ایرانخودرو و سایپا به من می دادن و توشون گوجه و سبزی می کاشتم والله سودش برای مردم بیشتر بود
صابر: 1393/11/1014:29:30،
70
12
اگر قرار قیمت خودرو داخلی عرضه تقاضا مشخص کنه گمرک خودرو خارجی بردارید اونم عرضه تقاضا قیمتش مشخص کنه
شویین: 1393/11/1014:50:57،
46
39
نه تعرفه برداشته میشه ٫ نه خودرو ارزون میشه ٬ این یه واقعیته ٬ خودتون رو گول نزنین ٬ پول دارین بخرین ٬ ندارین سکوووووووت !!
حسین: 1393/11/1014:54:23،
38
11
خودر ساز با تولید نکردن خودرو یه ماه چند میلیون میارن بالاقیمت ها رو
اون وقت چطور وزیر می خواهد قیمت رو ازاد کنه !!!
شاید منافعش تو این راه وگرنه این کار اصلا منافع مردم تامین نمیکنه مخصوصا با این کلاه بردارن به اصطلاح خودرو ساز

به یه شرط قیمت های خودرو ازاد کنن که تولید خودرو کمتر از سال 89 نشه که بازار اشباع باشه نه مثل که خودرو صفر پیدا نمیشه
نظر سنجی : 1393/11/1015:01:12،
57
58
جدا فکر میکنید با به اصطلاح « تحریم » و نخریدن ٬ ماشین ارزون میشه ؟
بله میشه +++++++++
نه نمیشه ----------
من که به شخصه چشمم آب نمیخوره چون که اینجا ایرانه !!!
هادی: 1393/11/1015:28:16،
71
26
تلویزیون اعلام کرده که از یک بهمن بنزین 400 تومنی دیگه عرضه نمیشه و به جای یه لیتر چهارصدی، 2 لیتر 700تومنی میدن
اما من هر چی حساب کردم جور در نمیاد گیج شدم.
شماهم یه دور حساب کنید ببینید من اشتباه میکنم یا اینا واقعا خیلی آدمای خوبی هستن و من مشکل دارم؟
اگر ما 100لیتر بنزین 400 تومنی داشته باشیم میشه 40 هزار تومان
حالا به جای این 100 لیتر به ما 200 لیتر 700 تومنی میدن که میشه 140هزار تومن
یعنی 100هزار تومن گرونتر
به ما 100 لیتر بنزین بیشتر دادن و از ما 100 هزار تومن هم بیشتر گرفتن!! یعنی همون لیتری 1000 تومنی که بنزین آزاده (not_sure)
به این میگن با پنبه سربریدن .. !!!
حالا بلند بگو مررررررررگ بر آمریکا :|
کارگر: 1393/11/1015:30:01،
51
9
اونجوری که میگفتن نعمت زاده میاذ و چرخ صنعت و اقتصاد راه میافته نشد!
همش وعده و وعید و دنبال انحصاری کردن کالاها...
الان تو این مدت خیلی از بازار ها کساده
جوری که کاسبا میگن تو عمرشون همچین چیزی ندیدن!
سام: 1393/11/1016:08:00،
47
14
مردم راضیند به ازاد سازی قیمت خودرو
حالا چرا فقط خودرو ؟؟؟همه اجناس را ازاد کنید
ولی به یک شرط
تعرفه را بردارید والا تولید کننده داخلی هم مجبور میشه کیفیت راببره بالا قیمت ها هم رقابتی میشه
علامه: 1393/11/1017:58:46،
32
14
اصولا در اقتصاد حال حاضر ما خودرو برای خیلی از افراد جامعه یک کالای لوکس به حساب میاد نه یک کالای ضروری و کاهش تقاضا به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در بازار خودرو وجود داره. هر چقدر هم که گرونترش بکنن، تقاضا کمتر میشه و همچنین عده ی بیشتری از گروه خریداران بالقوه این محصولات خارج میشن چون پول خرید ماشین نو رو نخواهند داشت.
این بازی که خودروسازها شروع کردن در هر صورت محکوم به باخته و فقط به زمان نیاز داره. حالا دوستان بخواهند تحریم بکنند یا نه فقط زیاد فرقی در نتیجه حاصل نمیشه.
دقت کردید، خود خودرو سازها هم به این موضوع واقف هستند و سعی دارند که با تشویق بانکها به اعطای وام قدرت خرید مردم رو افزایش بدهند. بانکها هم توانایی اعطای وام رو ندارن.
پاسخ به علی تاریخ: 1393/11/1018:20:38،
20
15
شما که میگی میشه سراتو با تعرفه صفر با مالیات و.... میشه 78 میلیون قیمت خام ماشینو داری میگی
پس سود وارد کننده و بهانه گارانتی و نمایندگی به اصطلاح رسمی که حداقل 22 میلیون به قیمت ماشین اضافه میشه و در کل میشه 100 میلیون را فراموش کردی !!!!(در بهترین حالت)
علی ....تاریخ...: 1393/11/1019:08:29،
25
9
اقایان منظور بنده فروش خودرو به قیمت منصفانه جوری که درصدهای الکی که شما گفتی را بهش اضافه نکند


منظور من کشیدن همین مالیات و عوارض که الان برای خودرو ها میگیرند ثابت باشد و قیمت خودروها ولی بدون تعرفه

اون طور که شما میگی که الان بدون تعره حساب کردی شد 117 میلیون پس با تعرفه میشه 230 میلیون ؟؟؟؟!!!!


برادر من همین عوارض را روی خودرو ها بکشند ولی بدون تعرفه


بهزاد : 1393/11/1019:09:02،
19
8
اقای نعمت زاده کم بود که نماینده رسمی خودرو سازاست اقای نوروز زاده هم که در مجلس 4و 5و 6 در مجلس رسما نماینده خودرو سازها بود بعد از نمایندگی هم به پاداش خوش خدمتی هاش به خودرو سازها (از جمله جلوگیری از انتشار تحقیق وتفحص مجلس 6 از خودرو سازها ) رئیس کارخانه ایران خودرو خراسان شد را بعنوان رئیس ایدرو که سازمان ناطر بر خودرو سازهاست منصوب کرده .واقعا یک دولت چقدر رانتخوار خودرو سازها باشد که چنین کاری بکند .
علی ...تاریخ...: 1393/11/1019:22:50،
22
15
17 میلیون تومن سود نمایندگی؟
سراتو 2014 قیمت پایه در سایت ایران جیب 14000 دلار هست
در 3500
میشه 49 میلیون تومن
ولی قیمت این خودرو همین الان با تعرفه و عوارض و مالیات
هست 130 میلیون
وقتی بدون تعرفه 117 میلیون حساب میکنی به نظرت درسته حسابت
وقتی تعرفه صفر بشه و نمایندگی مستقیم داشته باشیم دیگه 17 میلیون رو هر ماشین نمیاد
خودرو ها باید با همین مالیات و عوارض فعلی باشه ولی بدون تعرفه
امیر: 1393/11/1020:39:42،
18
12
بازیه تکراری برای ایجاد هیجان و رونق فروش برای خودرو ساز ها.چون تو این ماه قراره فروش ویژه به مناسبت دهه فجر بزارن
نعمت: 1393/11/1020:43:04،
18
9
مافیا که میگن اینه ها
ahmadblu: 1393/11/1021:22:22،
18
9
براحتی میشه مافیا رو حس کرد از ته اعماق وجود
جواب به هادی: 1393/11/1107:30:56،
12
22
من زیاد اهل نطر دادن نیستم اما وقتی حرف بی حساب می شنوم ساکت نمیشینم.. چرا الکی و بخاطر کج فهمی و یا شاید هم بی سوادی خودتون میخواید جنجال درست کنید.. با پنبه سر بریدن کجا بود مرد حسابی.. طبق مفروضات خودتون اگه شما 100 لیتر بنزین 400 تومنی داشته باشی میشه 40 هزار تومان و بیشتر از اون هر هرچی بنزین بزنی میشه لیتری 1000 تومن... پس وقتی به جای 100 لیتر 400 تومنی 200 لیتر 700 تومنی بدن برای من و شما هیچ فرقی نداره........... چون با همین 140 هزار تومن با وجود لیتری 400 تومن می تونیم 200 لیتر بزنیم (100 لیتر 400تومنی + 100 لیتر 1000 تومنی) الانم با 140 هزار تومن همون 200 لیتر رو میزنیم.. لطفا دقت کن.
.....Please do not publish your ideas if you are not sure
فرهاد: 1393/11/1111:25:41،
13
7
جواب به جواب به هادی :
آقا خونت رو به جوش نیار دوستان راست میگویند نگا کن ، 100 لیتر بنزین رو وقتی آزاد بفروشی ( لیتری 500 تومان ،چون 100 تومان کمتر از 1000 تومان ازت میخریدند ) 50000 هزار تومان دستت رو میگیره ولی اگه 200 لیتر رو الان آزاد بفروشی ( لیتری 200 تومان چون باز هم 100 تومان کمتر 1000 تومان ) 40000 تومان دستت رو میگیره " دوماً " مقدار پولی که از زدن بنزین وارد سیستم چرخش دولت میشه ؟؟؟؟ خیلی بیشتره ( در راستای رفع کمبود بوجه ) " سوماً " بزودی 700 رو میکنن میکنن 1000 و 1000 رو بین 1200 تا 1300 حالا در کل بین مردم راحت تر 400 رو میکنن 1000 یا 700 رو میکنن 1000 بعدشم شما میگی کلاً اینا به فکر مردمن ؟؟؟؟؟
ایرانی: 1393/11/1011:42:05،
235
18
صنایع هر کشور از جمله صنعت خودرو باعث رفاه و رضایت مردم آن کشور می شود ولی در کشور ما به واسطه سلب حق انتخاب و تهدید مال و امنیت مردم باعث نفرت شده است. نبایستی به بهانه ایجاد کسب و کار حق اکثریت مردم کشور را نادیده گرفت و بایستی اجازه داد منابع و سرمایه های کشور صرف تولید یا خرید کالاهای با کیفیت و با سطح ایمنی بالا و تکنولوژی روز شود. اعمال تعرفه های بالا در واردات خودرو ایجاد انحصار در صنعت بی لیاقت و بی کفایت خودرو سازی داخلی است که نتیجه آن ظلم به عامه مردم بخصوص قشر متوسط و ضعیف جامعه است.
علی...تاریخ...: 1393/11/1013:02:52،
117
11
اگه میتونستم 10000 تا مثبت بهت میدادم+++++++
وحید: 1393/11/1011:45:38،
103
14
مسخره تر ازاین دیگه نشنیدم خودرو باید از انحصار خارج شود واقعا این نعمت زاده تو باغ نیست انحصار بیشتر از این دیگه چی میتونه باشه
ماهان: 1393/11/1011:48:35،
78
21
بشرطی که تعرفهای وارداتی به نصف و یا صفر درصد کاهش پیدا کنه خوبه وگرنه افزایش قیمتی دیگر در راه است
میلاد: 1393/11/1011:50:00،
59
16
تو این دولت هر کس داره سازه خودشو می زنه....
خودشم: 1393/11/1011:50:34،
76
14
نمردیم و معنیه انحصار رو هم فهمیدیم!!
توی امریکا وقتی گوگل داشت با یک قرار داد انحصار بخش الکترونیکی کتاب رو بدست میاورد کنگره وارو عمل شد و قرار دادش رو ملغی کرد!! اینجا دنبال ایجاد انحصار بیشترند.......
حسن: 1393/11/1011:50:39،
62
20
با همین قیمتا هم نمیتونیم بخریم! اگه بالاتر بره، خودشون ضرر میکنن، چون خرید خودرو خارجی بصرفه میشه!
ایرانخودرو: 1393/11/1013:05:55،
28
12
شما اصلا نگران ما نباش !!
آرش: 1393/11/1014:43:17،
15
32
دقیقا . امیدوارم پراید بره بالای سی میلیون . اون وقت تعداد خیلی کمی میرن این آشغالا رو بخرن و اون موقع خرید خودروی خارجی خیلی به صرف مصرف کننده میشه و دیگه کسی این چرت و پرتهای این دو لگن ساز رو نمیخره .
قیمت: 1393/11/1014:56:31،
38
8
اره اون موقع هم باید سوناتا را بخری ۵۰۰ میلیون
پاسخ آرش: 1393/11/1014:57:07،
33
9
آقای آرش پراید بشه ۳۰ میلیون بقیه خودرو های خارجی هم گرون میشن ! یعنی موضوعه به این سادگی رو نمیفهمی ؟
نادر: 1393/11/1015:05:41،
22
15
اين اشتباست چون خودرو خارجيرو هم ميبرند بالا .در ضمن اگه قرار باشه همه خودرو گران خارجي سوار شند ديگه مملكت دلاري براش نميمونه اون وقته كه دلار گرون ميشه چون تقاضا ميره بالا . همون يه پرايدم شايد بالاي 30 بهتون بدند .
فقط ما ميتونيم درخواست كنيم كه چرا خودرو سازان و دولت اجازه واردات خودرو هاي 10000 دلار يا پايينتر را نميده .
سعيد ١: 1393/11/1011:55:17،
71
11
اقتصاد ازاد ، فقط آزادى در قيمت گذارى نيست بلكه برداشتن جايزه صادراتى و عوارض گمركى در واردات نيز هست . گمرك را بردارند و قيمت گذارى هم نكنند (قيمت گذارى را آزاد كنند ) . و با اين كار يك گام به سمت اقتصاد ازاد ( افقى كه ملل متمدن به سمت ان چشم دوخته اند) نزديك تر شوند، من كه به عنوان مصرف كننده راضيم.
ممكن است چند شغل را كه انسانهاى زالو صفت و كم توان ذهنى كه به عنوان توليد كننده وام ميليارى گرفتند و به دروغ بيمه چند نفر را رد مى كنند و با وامش واردات قطعه به صورت قاچاق انجام مى دهند را از دست بدهيم ، انها را هم به آمار اختلاس اضافه كنيد و مردم را با آزاد كردن قيمت گذارى خودرو داخلى و برداشتن گمرك خودرو خارجى خلاص كنند
الان: 1393/11/1013:05:14،
35
14
دوست من الان پورشه 300 میلیونی که با گمرک میشه 700 میلیون رو دارن یکمیلیارد وهفصد میدن تو فکر کردی گمرک برداشته شه همه چیز حله نه هیج فرقی نمیکنه
فصولی: 1393/11/1018:47:23،
20
19
پاسخ به الان
داداش اگه گمرک آزاد بشه دیگه نمیرم پورشه بخرم یک میلیارد و هفتصد اونم از بازار آزاد , میرم خودم از اونور یدونه میخرم 300 میلیون
وقتی گمرک آزاد بشه مثل مناطق آزاد میتونی بری خودت یدونه از اونور بخری بیاری , تو مناطق آزاد هم همینطوریه و ماشین هارو که نمایشگاه دارا از اونور میارن با سود 3 یا حداکثر 4 میلیونی میارن میدن دست مردم و این برای منی که میخوام برم اونور بیارم به صرفه تر میشه و دیگه وقتو هزینه نمیزارم بخاطر سه چهار میلیون
گرفتی چی میگم
پاسخ به فضولي: 1393/11/1020:59:48،
18
16
جناب پروفسور الان هم اگه كسي بخواد ميتونه بره ماشين بياره فقط بايد چهل درصد رو به دولت بده همين به نظر من به اين معادلات پيچيده فكر نكن مغزت درد ميكيره
سعيد ١: 1393/11/1123:22:13،
12
11
نه صرفا با برداشتن گمرك همه چيز حل نمى شود ، ولى با آزاد كردن تجارت و شفافيت اقتصادى شركت هاى بزرگ با توجه به بازار نسبتا خوب خودرو در ايران اقدام به باز كردن نمايندگى فروش و در صورت داشتن بازار مصرف مناسب اقدام به توليد در ايران خواهند كرد ، اين كار است كه باعث رقابتى شدن قيمت و كاهش قيمت مى شود.
آرزوى كه با وجود اين ادمهاى كه الان همه كاره اند احتمالا به آن نمى رسيم
حمید: 1393/11/1011:55:59،
72
14
خدایی این وزیر اصلا حالش خوب نیست روز اول هم تو مجلس نماینده ها گفتند احتیاج به سرم داره. واقعا با کاراش داره مشخص میشه که خون به مغزش نمیرسه.
مجتبی: 1393/11/1011:56:12،
79
14
اینها همه اش دعوا زر گری هست تا شاید بتوانند رونقی به بازار پوکیده لگن سازها بدن و از ورشکستگی نجات شون بدن لگن ایرانی نمی خریم با این قیمت و با این طراحی و خدمات عهد دقیانوس+
پویا: 1393/11/1011:57:06،
69
19
اگه مرد هستن و راست میگن واردات خودرو رو هم آزاد کنن تا ببینیم کی میاد و این آشغالهای وطنی رو میخره! قیمت گذاری خودرو داخلی آزاد بشه به شرطی که واردات خودرو هم آزاد بشه و کلیه ی عوارض و مالیات های واردات خودرو حذف بشه.
موافقا++ مخالفا--
استاد: 1393/11/1012:57:10،
26
10
مگه تو خواب ببینی !!!
تعرفه: 1393/11/1014:02:27،
37
16
پویا جان
یه زمانی شاید تعرفه واردات را بردارند (که تا ۲۰۰ سال دیگه غیر ممکن است)
ولی بدان حتی اگه تعرفه را صفر کنند به هیچ عنوان هزبنه های پلاک-مالیات-خودرو فرسوده و... را بر نمیدارند و بیشترش هم میکنند
در نتیجه با صفر شدن تعرفه حداکثر ۵ میلیون از قیمت خودرو کاسته میشود چون هزینه های دیگر افزایش مییابد.
اینقدر خوش خیال نباش
20: 1393/11/1011:58:03،
91
14
صنعت وزیر نداشت بهتر نبود؟
بازاری: 1393/11/1012:01:17،
68
14
وقتی تمامی دولتمردان در سود صنعت خودروسازی سهیم و شریک باشن مطمئنا تلاش میکنن تا قیمت رو بالا و بالاتر ببرن. ...لق مردم. به قول یه خدا بیامرزی که می گفت پراید کیلویی چند؟!!! در حالی که خودش قیمت هرکیلو از همین پراید رو تو یک ماه 3 برابر کرد!
حمید: 1393/11/1012:08:54،
63
14
مگه رقابتی هم بین ایرانخودرو و سایپا وجود داره؟؟؟؟/
چاقو دسته خودشو نمیبره........
خودرو: 1393/11/1012:14:09،
29
13
بنمای رخ که باغ و گلستان آرزوست ، بگشای لب که قند فراوانم آرزوست !
حسین: 1393/11/1012:16:25،
36
11
اتفاقا خیلی قوی هست که به تنهایی داره حقوق ملت را زیر پا می گذارد.
رسول: 1393/11/1012:16:53،
23
39
اوناي كه ماشين لازم دارن همينور سال خريدشونو بكنن
اينا كاراشون حساب و كتاب نداره
بعله: 1393/11/1012:19:53،
12
29
830بازدید در برابر 1279لایک!
.
.
.
.
چه جالب!!!(خیلی هم طبیعی)
علی: 1393/11/1012:20:16،
15
32
چطوری اینهمه رای مثبت گرفته این پوست؟ یعنی الان 1200 نفر تو سایت آنلاینن؟
مسعود: 1393/11/1012:20:28،
43
10
این اقا خیلی قوی و توانمنده. اما از قدرت و توانمدیش در جهت اهداف خودش و شرکا استفاده می کنه.
ahmad: 1393/11/1012:30:43،
24
20
آقا خیلی مردین...
یعنی ترکیدیم از خنده از این پست های باحال بزارین
رفیق: 1393/11/1012:32:16،
17
34
استاندار خراسان رضوی: تلاش بر این است فعالیت‌های پدیده در چهارچوب قانون انجام شود / رشیدیان گفت: این مجموعه ایراداتی در سیر قانونی داشته لذا باید در بحث تملک، اخذ مجوزها و پروانه‌های ساخت و ساز قانونی عمل کند/ موسسه میزان مشکلی برای پاسخگویی به سرمایه‌گذاران خود ندارد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علیرضا رشیدیان شب گذشته در جریان نشست خبری با رسانه‌ها در محل استانداری خراسان رضوی در سخنانی مفصل به سوالات پاسخ گفت، وی در مورد آخرین وضعیت شرکت پدیده شاندیز گفت: تمام تلاش و همت ما این است که کار آنها در چهارچوب قانون اجرا شود، این مجموعه اشکالاتی در سیر اجرایی‌اش داشته که چه در حوزه تملک و گرفتن مجوز‌ها و پروانه‌های ساخت و ساز باید در چهارچوب قانون دنبال شود. نگاه ما این است که این مجموعه باید در چهارچوب قانون بیاید که اکنون نیز در بخش‌هایی در چهارچوب قانونی وارد شده است.
علی: 1393/11/1012:34:27،
53
14
اگر خیلی مردانگی دارید واردات تمامی خودروها را آزاد کنید گمرکی واردات را حدف کنید بعد اجازه دهید سایپا وایران خودرو هم قیمتشان ازاد شود فقط اشکال در اینه که کارخانه دارها واقازاده ها یه کمی متضرر می شن
مسول: 1393/11/1013:06:36،
21
12
شرمنده ٬ از این کارای سخت سخت از ما نخواین !!
ایران وطن من: 1393/11/1012:34:58،
61
12
حق مردمه ما اینه که برایه ماشین هایی که یک ریال نمیارزه زور بزنن و شیره جونشون کشیده بشه تا یه پراید یا پژو سوار شه ولی عربی که تا چهل سال پیش شتر سوار میشد بهترین ماشینایه دنیا را سوار بشه نه این حق مردمه ما نیست بسه به خودتون بیاین مسیولین
hldv: 1393/11/1012:39:02،
38
15
اقا اگه دلتون برای مردم میسوزه که حتما بعیده
یه کاری کنین مردم ما هم مثل همه دنیا ماشین باکیفیت و قیمت مناسب سوار بشن تا اینقدر ملت تو ماشینهای دلالها و خاینین کشته نشوند
هرچند حقمونه و از ماست که بر ماست اما چقدر مردم ما از این عربها کمترند که بنز سوار میشن به قیمت اشغالای ما
فرهنگ: 1393/11/1012:42:51،
48
42
فرهنگ رانندگی افتضاح ایرانیان هیچ کجای دنیا نیست
آتیلا: 1393/11/1013:12:19،
23
17
خب پس دلیل اینکه لگن 1 میلیونی رو 30 میلیون میدن مشخص شد. همه اش به خاطر فرهنگ پایین راننگی بوده.
خب ملت قول بدین خوب رانندگیکنید تا اینا هم با افزایش قیمت تنبیه تون نکنن.
علی... تاریخ...: 1393/11/1013:15:56،
32
22
پاسخ به فرهنگ
اقای فرهنگ شما فک میکنی چند درصد از تصادفات و کشته ها و زخمی ها به علت فرهنگ بد است؟؟؟

خودروهایی مثل پژو و پراید کنترل پذیری به شدت پایینی دارند


و این خودرو ها به دلیل قدیمی بودن چسبندگی به اسفالت بسیار پایینی در حرکت دارند که خودرهای طراحی جدید اینها مشکلات را ندارند

اینها خودش باعث افزایش تصادفات وکشته ها میشه

گیرم یکی بد رانندگی کرد اولا حقش مردن نیس دوما سرنشینان خودرو چه گناهی کردند

و از همه مهم تر ما دیگر خودروی گران نمیخواهیم و این حق ماست

و خواهشا طرفداری از خودرو سازها نکنید

جواب به علی- تاریخ: 1393/11/1014:44:19،
35
19
دوست عزیز
اگر کسی پراید داره با توجه به این که میدونه کیفیت و ایمنی این ماشین صفر است نباید بیشتر از سرعت ۶۰ تا با ماشین
بره ولی میاد تو جاده شمال پیچ را با سرعت ۱۲۰ تا میپیچه و انتظار داره هیچ اتفاقی هم رخ نده یا سبقت های غیر مجاز که بیداد میکنه
اگر همان شخص قوانین را رعایت کنه هیچ اتفاقی براش نمیافته

مهدی: 1393/11/1012:53:13،
23
20
تا حالا اینهمه مثبتو یکجا برای یه نظر تو این سایت ندیده بودم ....
الله اکبر
چه رکوردی زده آقای وزیر ....
فصولی: 1393/11/1018:50:55،
19
9
داداش اون برا صبح بود وقتی تازه این خبرو گذاشته بودن تو عرض نیم ساعت 1600 تا مثبت ولی اون کامنت رو ایران جیب ورش داشت
ایران جیب سانسور نکن کجای حرف اون دوستمون ایراد داشت که سانسور کردی
reza: 1393/11/1012:55:54،
21
26
حالابشینید هی بگیدتحریم تحریم -ای ملت گوش به حرف این مردم ساده لوح که میگن نخرید ندهید-بامنطق واردبازاربشید وتاقیمت ها15درصدگرون نشده خرید کنید چون اگه خودروازادشد اون وقت فاتحه قیمت هاخوندست-حالا خوددانید
ماشين شناس: 1393/11/1012:56:27،
36
12
يك كلمه بگيد پول نداريم لگن ها رو گرون ميكنيم . اين وزارتخونه براي ي عده كار ميكنه يا بايد براي تمام مردم باشه -
استاد: 1393/11/1013:23:04،
23
14
مثل بقیه مسائل خیانت و جنایت کاملاً محرزه، اول با بهونه وارات خودرو بدست نمایندگی ها خودرو خارجی بیشتر انحصاری شده و حداقال 10-20% گران می شه، بعد خودرو داخلی هم به همان میزان توسط کارخونه ها گرون عرض خواهد شد، جناب نعمت زاده، سوادشون خیلی نم داره که می گه انحصاری در خودرو نیست، اون علمی که خوندی (اگرم واقعاً خونده باشی) واسه صنعت 50 سال پیشه نه امروز که سال 2015 است. حتی پدر بزرگ من بهتر از شما معنی صنعت و انحصارو و بازار و تجارت رو می فهمه، متاسفم واسه جوونا که سرنوشتمون افتاده دست این وزیر و امثال اون.....
حسام: 1393/11/1013:30:33،
25
12
راست میگی تعرفه وارداتو صفر کن و بعدش اجاز ورود خودرو به هر شخص بده نه به یه شرکت خاص که اون. واس خودس انحصار داشته باشه بعد بزار بازار قیمت لگنای ایرانی رو مشخص کنه
وجود این کارو دارید؟
آرش: 1393/11/1014:44:09،
17
16
قطعا نه
فرهاد: 1393/11/1013:32:05،
17
12
یه مشت از خدا بی خبر فقط تصمیم های نابخردانه برای این مردم میگیرند و صدای ما هم به هیچ کجا نمیرسد.الان که نمیخرم گران هم بشه باز هم نمیخرم .چون آشغال همیشه آشغال هست.خودروسازها مایه آبروریزی تولید ملی.
میلاد: 1393/11/1013:33:16،
12
12
هری باو یه کار میخواید کنید مردم پولاشونو ببرن کشور دیگه سرمایه گذاری کنن یا خودتونو از کشور بیرون کنن حالا شما بکشید روشونو باز کنید تا عاقبت ب حرف بنده میرسید تا میتونید ضربه بزنید صداش در میاد ی روز...
مفلسیان : 1393/11/1014:17:52،
15
10
فرغونهای اینا رو بفرستن کمک ساختمان سازها بلکه .2صنعتشون نجات پیدا کنه نعمت جان .هم که بود نبودش تو وزارتخونه فرقی نداره بره استراحت مردم خودشون راهشون رو بلدند
benjamin: 1393/11/1014:40:44،
29
14
جناب نعمت زاده صاحب بلا منازع 31 شرکت تجاری.با دارایی نزدیک به 1200 میلیارد تومان.اسپانسر آقای روحانی در انتخابات.عزیز برادر شیشه بنز ضد گلولت را بیار پایین ببین خودروسازهات چه بلایی دارن سر این ملت و نسل بعدیشون میارن.این آلودگی نسل ایرانی رو خواهد کند همه اش نتیجه تولید خودرو 3 دهه پیشه با بنزین و دیزل بسیار آلاینده.به خدا ما امانت دار محیط زیست و منابع برای نسلهای بعدی خودمون هستیم.
شرمنده: 1393/11/1016:32:00،
17
14
ببخشيد اومدم مثبت بزنم منفى خورد
سامان: 1393/11/1015:02:28،
11
36
من که با نظرآقای وزیر کاملا موافق هستم نظر شما چیه؟
مردم : 1393/11/1015:03:35،
20
11
باور کنیم آنهای که دارند به ما ظلم میکنند خودمون هستیم پس دنبال مقصر نگردیم چراکه تا وقتی ما محصولاتشون را میخریم اونها از خداشونه دو برابر که هیچ 100 برابر بفروشند
جواد: 1393/11/1015:41:33،
29
9
ديگه دارم شك ميكنم به اين دولت تحليل اميد يا تحميل اميد با اين وزرا
محمد: 1393/11/1016:16:57،
19
14
خودرو سازها اول بیان خودروهای 30 سال یا 20 پیش که تولید می شده رو از رده خارج کنن و خودروی لوکس بسازن بعد قیمت خودرو رو آزاد کنن.
مردّد: 1393/11/1016:50:47،
11
21
سلام راهنمايي كنيد لطفاً
ix55دست دوم ٣٥٠٠ سي سي٢٠١٢ +++++++++
سانتافه نيو صفر نيمه فول ٢٤٠٠ سي سي _ _ _ _ _
مریم: 1393/11/1017:27:08،
13
17
قیمت خودرو گران است چرا رسیدگی نمی کنند
................: 1393/11/1101:59:51،
11
13
چشم . به روی دیده . میگم هر چه سریع تر پیگیری کنن . شما عفو بفرما .
aaa: 1393/11/1017:27:29،
21
11
اگر خیلی مردانگی دارید واردات تمامی خودروها را آزاد کنید گمرکی واردات را حدف کنید بعد اجازه دهید سایپا وایران خودرو هم قیمتشان ازاد شود. اونوقته که به نفعه مردم نه به نفع مملکت
حسام: 1393/11/1018:18:45،
21
10
کسایی که اعتراض دارن نخرن آقا جون

مسئولین هم اگه میخوان آزاد کنن باید تعرفه واردات رو بردارن تا مردم به راحتی بتونن تصمیم بگیرن که چی بخرن
امین: 1393/11/1019:34:36،
25
10
آخر این بازی هم میشه مثل قیمت بلیط هواپیما که می گفتن باید آزاد بشه! بلیط کیش شده 1 میلیون! وقتی عرضه به اندازه کافی نباشه عاقبت ازاد سازی همین میشه! اونهایی هم که به فکر کاهش تعرفه هستند: شتر در خواب بیند پنبه دانه! برید دعا کنید تو این شرایط نفت تعرفه رو بیشترش نکنند! که خودشون می گن می خواییم بیشتر کنیم!
خسته: 1393/11/1020:22:37،
10
18
آقای وزیر دیگه این توهمات داره یواش یواش کار دستت میده، مرد حسابی خودرو ساز همین الان هم ورشکسته ست (چه بهتر) ،تصور کن تعرفه ها رو بردارن چی میشه ؟
pepan : 1393/11/1020:31:28،
12
9
داداش مچکریم...
بهتون اعتماد کردیم...
ضد دلال: 1393/11/1021:52:09،
24
14
ملت گول نخورید ، بازار ماشین شدیدا راکد شده میخوان به مردم ماشینای بادکرده بندازن
ما: 1393/11/1022:10:03،
21
12
نفطه سیاه کارنامه روحانی انتخاب وزیر صنعت وتجارتش است. اونم با ۸۰ سال سن
حسرت: 1393/11/1022:18:47،
16
12
دلم واسه خودمون میسوزه که شب وروز باید کار کنیم هیچی نخوریم جمع کنیم واسه خریدن یه ماشین اشغالی که حاضر نمیشن بچه های خودشون یه بوق باهاش بزنن
ممد: 1393/11/1100:45:35،
14
12
خدایی بگیم باید آزاد بشه این نمیشه . ولی یادمون باشه که باید تعرفه صفر بشه اونوقته که میخوام ببینمت نعمت زاده . پسر خوب مردم با 30-35 تومن میرن هیوندایی و نیسان میخرن . نه پژو
سامان: 1393/11/1101:39:25،
18
10
جناب وزیر تا کجا می خواهی این فرغون ها را گران کنید با این کارتان فقط تیشه به ریشه خودتان می زنید کمی هم فکر مردم باشبد پر نشده جیب هایتان بعد از اندی سال، بسه دیگه شورشو دراوردید
ARYA: 1393/11/1108:00:09،
14
9
الان شماگفتي اونم گوش كرد ازفردا همه ماشينا ارزون ميشه هرپژويي كه بخري ازايران خودرو يه بي ام و بهت اشانتيون ميدن!!!
ناش: 1393/11/1108:01:43،
12
9
اطاعت شما خودشو عصبانی نکن که نظم تمام هورمونات بهم میریزه عالیجنابان کک شون نمیگزه اگر اینکار رو نکنند شما بفرمایید چکاری بلدند بکنند؟
اسمعیل: 1393/11/1108:30:27،
14
12
قیمت ها آزادسازی بشود. ولی تحت شرایطی :
1- تعرفه های گمرکی واردات خودرو کاملاً برداشته شود
2- به خودروسازهای بزرگ دنیا اجازه تاسیس کارخانه های منتاژ یا ساخت خودرو در کشور داده شود ( حتی به چینی ها )
3- خودروسازها موظف باشند که خسارتهای وارده به مردم در اثر بی کیفیتی محصولاتشان را بپردازند! ( مثلاً اگر قرار بود شرکت سایپا بدلیل کیفیت پراید غرامت بدهد تا الان باید ورشکست می شد )
شویین: 1393/11/1111:41:16،
7
10
خواب دیدی ٬ خیر انشاا.... !!!!
سعيد ١: 1393/11/1214:57:21،
12
12
فقط من رد پا مى بينم كه شبيه رد پاى كدخداست
سپیده: 1393/11/1709:58:22،
6
8
والا آبروی ما رو توی دنیا با این کیفیت پایین و افتضاح بردن . جلوی چینی ها نمی تونیم سر بلند کنیم . چند سال دیگه میخواید این بار بی نتیجه رو به دوش بکشید . هر کشوری در چیز خاصی خلاقیت و نبوغ داره . اقا جان بفهمید ایرانی در خودرو سازی به جایی نمی رسه. آخه در بالاترین کیفیت کاری این صنعت ، مونتاژ قطعات کشورهای دیگه است . آخه این چه خود کفایی است . بیخیال بابا .
حامد بهروز: 1394/1/1118:54:03،
18
19
اگه این دولت قد یه ارزن فهم داشت قیمت بنزین رو آزاد وجهانی میکرد و تعرفه گمرکی رو ور میداشت مردم کمتر بنزین هدر میدادند و بیشتر از ماشینهای کم مصرف استفاده میکردند هم به سود ملت بود دیگه سوار پراید حلبی که هر سال 200 هزار کشته میده نمیشدن پژو سالی چند نفر توش آتش میگرفت ومیمردن یکنفر معذرت خواست

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
مکانیک به زبان ساده / عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
شرايط پيش‌فروش محصولات پارس‌خودرو به مناسبت آزادسازی خرمشهر
دور جدید پیش فروش خودروی جدید دنا پلاس - اردیبهشت 96
شرایط ویژه فروش نقدی و اقساطی خودروهای سراتو، چانگان و آریو - اردیبهشت و خرداد 96
قیمت مدل‌های صفر پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل + جدول
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
دکتر حسن روحانی پیروز انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما