کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تبلیغات قطرایرلاین متوقف شد


کد خبر : ۹۶۹۴پنجشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷:۲۳۳۹۶۸ بازدید

در گزارشی به شباهت تبلیغات یک شرکت هواپیمایی خارجی به شرکت‌های هرمی اشاره و در آن از سبقت گوی رقابت چنین شرکت‌هایی از شرکت‌های ...
تبلیغات قطرایرلاین متوقف شدتبلیغات قطرایرلاین متوقف شد

در گزارشی به شباهت تبلیغات یک شرکت هواپیمایی خارجی به شرکت‌های هرمی اشاره و در آن از سبقت گوی رقابت چنین شرکت‌هایی از شرکت‌های داخلی اشاره شد . پس از چاپ این گزارش، سازمان هواپیمایی کشوری در واکنشی ضمن تایید نمایندگی شرکت هواپیمایی قطرایرلاین در ایران، از ارشاد این شرکت از سوی سازمان برای توقف شیوه تبلیغاتی خود خبر داد.

محمد خداکرمی، معاون هوانوردي و امور بين‌الملل، با اشاره به اینکه تبلیغات شرکت‌ها و اقدامات آنها بخشی از سیاست‌های بازرگانی آنها بوده است و تخلفی محسوب نمی‌شود، گفت: «با توجه به اینکه شرکت قطر ایرلاین در ایران نمایندگی دارد، به این شرکت برای راه‌اندازی چنین کمپین تبلیغاتی‌ای به‌صورت ارشادی تذکر داده شد، زیرا این شیوه را متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی نمی‌دانیم. براین‌اساس، این شرکت در یکی، دو روز آینده این شیوه تبلیغاتی خود را متوقف خواهد کرد.»

وی تاکید کرد که چنین روش‌ تبلیغاتی‌ای با اینکه در جهان رواج دارد، برای نخستین‌بار در ایران به کار گرفته‌شده است و اصولا نمی‌تواند تاثیر شگرفی در رقابت میان شرکت‌های داخلی و خارجی در جذب مسافران داشته باشد، زیرا تعداد پروازهای بین‌المللی شرکت‌های داخلی کم نیست و نه تنها در مواردی برابری می‌کند، بلکه در اغلب موارد کفه آن نسبت به شرکت‌های خارجی سنگینی نیز می‌کند.

خداکرمی افزود: «سهم شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای نشست و برخاست در کشور براساس تفاهمنامه‌ شرکت‌های هواپیمایی با همتایان خارجی در نظر گرفته می‌شود. معمولا، براساس سیاست‌های بازرگانی، ظرفیت برای هر طرف مساوی در نظر گرفته می‌شود، هرچند که بسیاری از این شرکت‌ها از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده نمی‌کنند.»

در گزارشی که با عنوان دوپینگ قرعه‌کشی برای اغوای مسافران ایرانی به چاپ رسیده بود، شیوه تبلیغاتی این شرکت چنین عنوان شد: «هواپیمایی قطر یک قرعه ‏کشی رایگان برای ایران انجام می‌دهد و برنده‌ها در این قرعه‌کشی سه‌بلیت رفت‌‌وبرگشت با کلاس پروازی بیزینس‌کلاس یا خیلی‌لوکس به هر کشور و مقصدی که بخواهند دریافت می‌کنند که قیمت این بلیت‏ها بیشتر از 70 میلیون‌تومان خواهد بود. فرصت خیلی محدود است. این خبر را حتما برای دوستان خود ارسال کنید.

هرچه تعداد ثبت‌نام بیشتر باشد، تعداد بیشتری بلیت داده خواهد شد و شانس برنده‌شدن بالاتر خواهد رفت. نکته مهم هنگام ثبت‌نام، واردکردن شماره تماس است تا کد قرعه‏کشی برای شما ارسال شود.» مشاهده این خبر نمونه‏ای را یادآور می‏شود که در سال‏های گذشته بارها از سوی مسئولان و حتی مراجع تقلید مورد نقد قرار گرفته بود، فعالیت شرکت‏های هرمی که با جذب داوطلب‏ های جدید سعی در گسترش شبکه ‏های خود داشتند.

هرچند که براساس اخبار منتشر شده، این شرکت‏ها با شرایطی خاص به حیات خود به‏صورت قانونی ادامه می‏دهند، اما آنچه در این میان مسئله ‏برانگیز شده است به سیستم حمل‏ ونقل هواپیمایی ایران بازمی‏گردد که بستر را برای جولان شرکت‏ های هواپیمایی خارجی فراهم کرده است. تحریم ‏هایی که در چند سال اخیر گریبان ایران را گرفته، ورود قطعات برای نوسازی ناوگان هوایی کشور را با مشکلات جدی روبرو کرده است. این امر سبب شده است تا بسیاری از مسافران هواپیمایی ایران از شرکت ‏های این مجموعه ناراضی باشند و فرصت برای افزایش سهم شرکت‏های هواپیمایی خارجی در کشور مهیا شود. این اتفاقات را وقتی در کنار روش‏های وسوسه‏انگیز جذب مسافران ایرانی به این شرکت‏ها قرار می‏دهیم، به راحتی می‏توان آینده موهومی را برای شرکت‏های ایرانی تصور کرد. شرکت‏هایی که به واسطه مشکلات مالی و کمبود قطعات برای بهبود ناوگان خود دچار ضرر شده‏ اند و از سویی پیشنهاد جذابی نیز برای مشتریان خود ندارند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها