کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییر روند بازار طلا و ارز پس از سه‌روز


کد خبر : ۹۶۳۵سه شنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵:۳۲۲۹۰۸ بازدید

روز گذشته دلار با هجوم خریداران مواجه شد. صبح دیروز دلار در بازار آزاد 3464 تومان قیمت خورد، اما بعد از اینکه با هجوم خریداران مواجه ...

روز گذشته دلار با هجوم خریداران مواجه شد. صبح دیروز دلار در بازار آزاد 3464 تومان قیمت خورد، اما بعد از اینکه با هجوم خریداران مواجه شد، قیمت آن تا 3490 تومان بالا رفت. با این اتفاق صرافی‌های بانک‌ها وارد عمل شدند و با فروش دلار به قیمت‌های پایین‌تر، دلار را به مدار نزولی هدایت کردند. همین موضوع باعث شد تا قیمت دلار تا سه‌هزارو٤٧٣دلار کاهش یابد. این دومین روز است که دلار با نوسان قیمت مواجه می‌شود. روز یکشنبه هم در ساعت سه بعدازظهر خریداران نقدی وارد بازار شدند و با ورود آنها قیمت دلار رو به بالا حرکت کرد. قیمت دلار با این اتفاق در روز یکشنبه به سه‌هزارو٤٦٨تومان هم رسید اما در نهایت بر قیمت سه‌هزارو٤٦٤تومان ایستاد. دیروز هم دلار با همین رنج قیمت فروخته شد و تا سه‌هزارو٤٩٠تومان پیش رفت. درواقع دلار دیروز با ١٠تومان کمتر از  سه‌هزارو٥٠٠تومان معامله شد. سایر ارزها هم ‌افزایشی بودند. یورو دیروز با ٣١تومان افزایش راه دلار را رفت. پوند انگلیس هم ١٧تومان با افزایش قیمت مواجه و به مبلغ پنج‌هزارو٢٧٠تومان فروخته شد. درهم امارات با هفت‌تومان افزایش قیمت نسبت به دیروز به مبلغ ٩٥٤ به فروش رسید. 

j91tqr8dnh37aoj2gz.jpg


کاهش قیمت تمامی سکه‌ها

بعد از تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه و‌ آغاز معاملات جهانی، هر اونس طلا به مبلغ هزارو٢٧٦دلار معامله شد. آخرین نرخ اونس طلا حدود هزارو٣٠٠دلار بود که با این نرخ، اونس طلا دیروز حدود ٢٠دلار افت قیمت را تجربه کرد. روز گذشته به‌دنبال پیروزی حزب سیریزا در انتخابات یونان و وعده این حزب برای متوقف‌کردن اقدامات ریاضتی که آتن را در مقابل طلبکاران بین‌المللی‌اش قرار داد، ارزش یورو به پایین‌ترین رقم در ۱۱سال اخیر رسید. علاوه‌بر این طلا نیز از این انتخابات متاثر شد و قیمت آن تا هزارو٢٧٦دلار عقب‌نشینی کرد. همین عقب‌نشینی، بازار سکه و طلای ایران را تحت‌تاثیر قرار داد. البته افزایش قیمت دلار در بازار دیروز، مانع از افت‌های بیشتر قیمت انواع سکه و طلا شد. سکه طرح جدید که روز یکشنبه حدود یک‌میلیون‌و٤٤هزارو٨٠٠تومان معامله شد، دیروز تا یک‌میلیون‌و٤١هزارو٢٠٠تومان کاهش یافت. سکه طرح قدیم اما دوهزارتومان ارزان شد. نیم‌سکه سه‌هزارتومان و ربع‌سکه یک‌هزارتومان ارزان‌تر از روز شنبه معامله شدند. سکه گرمی اما همان رنج قیمت را نگه داشت و دقیقا مانند روز یکشنبه معامله شد. فقط گرم طلای ١٨عیار با ٥٠٠تومان افزایش قیمت به فروش رسید. 
 

jn22srkfup2lxgk9og98.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها