کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

زیان نفت ارزان برای ایران بسیار کمتر از عربستان است


کد خبر : ۹۶۰۳یکشنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶:۴۲۴۱۲۵ بازدید

صندوق بین المللی پول میزان افت درآمد نفتی ایران در اثر کاهش قیمت نفت را معادل 3 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور اعلام و تصریح کرد ایران در منطقه خاورمیانه ...

صندوق بین المللی پول میزان افت درآمد نفتی ایران در اثر کاهش قیمت نفت را معادل 3 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور اعلام و تصریح کرد ایران در منطقه خاورمیانه کمترین و کویت بیشترین زیان را از افت قیمت نفت متحمل می شوند.

صندوق بین المللی در گزارشی اعلام کرد ایران در میان کشورهای نفتی خاورمیانه و شمال آفریقا کمترین زیان را از افت قیمت نفت متحمل می شود.

این نهاد بین المللی با مقایسه قیمت جهانی نفت در ژانویه 2015 و اکتبر 2014 اعلام کرد چنانچه قیمت نفت در سطح ژانویه 2015 باقی بماند کاهش درآمد نفتی ایران در سال 2015 تنها معادل 3 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد بود.

بر این اساس در میان 10 کشور نفتی خاورمیانه و شمال آفریقا(بجز یمن که تولیدکننده مهمی محسوب نمی شود) اقتصاد ایران کمترین تاثیر را از افت قیمت نفت می پذیرد.

این در حالی است کشورهای عربی که مانع کاهش تولید نفت اوپک با هدف تقویت قیمت ها شده اند و به افت قیمت نفت دامن زده اند بیشترین زیان را متحمل اقتصاد خود کرده اند.

اقتصاد کویت بیشترین تاثیر را از افت قیمت نفت پذیرفته است به طوری که افت درآمد نفتی این کشور از کاهش قیمت نفت معادل 38 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور محاسبه شده است.

عربستان نیز که عامل اصلی افت قیمت نفت بوده است در جایگاه پنجم منطقه از نظر میزان تاثیرپذیری خود از افت قیمت نفت قرار گرفته است. صندوق بین المللی پول میزان افت درآمد نفتی این کشور را معادل 21 درصد تولید ناخالص داخلی آن پیش بینی کرده است.

قطر، عراق و لیبی نیز به ترتیب در رتبه های دوم، سوم و چهارم از این نظر قرار گرفته اند. میزان افت درآمد نفتی قطر معادل 25 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور، عراق 23 درصد و لیبی 22 درصد برآورد شده است.

صندوق بین المللی پول همچنین پیش بینی کرده است زیان عمان از کاهش درآمد نفتی در سال 2015 معادل 21 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور، امارات معادل 13 درصد، الجزایر معادل 11 درصد و بحرین معادل 9 درصد باشد .
 

blm6ntbdgoppl0wl1ld.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها