کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اگر تاکنون در بورس مانده‌اید، باز هم بمانید


کد خبر : ۹۵۲۵پنجشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵:۴۶۴۳۹۱ بازدید

مدیر بورس منطقه‌ای استان کرمانشاه به افرادی که تاکنون در بازار مانده‌اند توصیه کرد: بازار بورس را ترک نکنند، زیرا بازار اینگونه ...
اگر تاکنون در بورس مانده‌اید، باز هم بمانیداگر تاکنون در بورس مانده‌اید، باز هم بمانید

مدیر بورس منطقه‌ای استان کرمانشاه به افرادی که تاکنون در بازار مانده‌اند توصیه کرد: بازار بورس را ترک نکنند، زیرا بازار اینگونه نخواهد ماند.

زهرا دفتری در گفت‌وگویی، ضمن طبیعی خواندن اصلاح روند بازار بورس، افزود: این روند کاهشی و اصلاحی تنها مختص به بازار ایران نیست، بلکه در تمام دنیا مشاهده می‌شود.وی زمان آغاز روند کاهشی بازار بورس را از دی ماه سال گذشته اعلام کرد و گفت: عواملی بسیاری بر بازار بورس و روند کاهشی شاخص‌ها اثرگذار است.

دفتری معتقد است: نفت تاثیر مستقیمی روی اقتصاد ایران دارد و از آنجاییکه اقتصاد ایران یک اقتصاد تک درآمدی است، کاهش درآمدهای نفتی بازارهای مرتبط از جمله بازار بورس را تحت تاثیر قرار خواهد داد.وی در ادامه به نقش ناامنی‌های منطقه در کاهش شاخص‌های بازار بورس اشاره و تصریح کرد: یکی از مهمترین عواملی که بر بورس اثرگذار است تامین امنیت است، سرمایه ریسک‌گریز است و کوچکترین ناامنی در منطقه بازار بورس را متاثر می‌کند.

به گفته این تحلیل‌گر بازار بورس، زمان‌بر شدن مذاکرات هسته‌ای ایران و نتیجه مبهم آن نیز از دیگر عواملی است که بازار بورس را تحت شعاع قرار می‌دهد، زیرا عدم حصول نتیجه در مذاکرات هسته‌ای می‌تواند روی سودآوری بسیاری از شرکت‌های صادرکننده اثرگذار باشد و شرکت‌های واردکننده را با مشکل مواجه کند.

دفتری در ادامه ضمن طبیعی خواندن کاهش شاخص‌ها در بازار بورس، از این کاهش به عنوان یک اصلاح یاد کرد و گفت: آنچه که نگران‌کننده است طولانی و زمان‌بر شدن این روند است که از حوصله بسیاری از سرما‌یه‌گذاران خارج است. این روند یک استراحت و اصلاح پس از یک دوران رونق است.مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه معتقد است، بازگشت به دوران رونق نیاز به برخی محرک‌ها همچون مثبت شدن نتیجه مذاکرات هسته‌ای، کاهش تحریم‌ها، رشد قیمت نفت، کاهش ناامنی منطقه، حمایت از بازار بورس و ... دارد.

دفتری بهترین کار در شرایط فعلی را سرمایه‌گذاری در سهام‌های بنیادی و دارای سود سالانه مناسب دانست، زیرا برخی از شرکت‌ها در شرایط کنونی هم سود مناسبی دارند و اوراق مشارکتی هم هستند که گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌روند.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون زمان ترک بازار نیست، خاطرنشان کرد: بازار بورس اینطور نمی‌ماند و افرادی که تا کنون مانده‌اند بهتر است باز هم صبر کنند و منتظر یک حرکت برگشتی باشند.دفتری به افرادی که تازه می‌خواهند وارد بازار بورس شوند نیز گفت: هم اکنون قیمت‌ها قیمت کف و جذاب است.در این شرایط تنوع در سرمایه‌گذاری نیز یک امر مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها